Chevy Suburban -95 6.5TD

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja THietala, 2.10.2018.

  1. THietala

    THietala 1st gear

    Terve!

    Tullut tässä pitkään harkittua että pitäisikö laittaa ketju pystyyn tästä autosta ja nyt illan tylsyyksissäni päätin kirjoitella.

    Kuvia laittelen onedriveen niin pääsee katselemaan sieltä, linkki alla.
    https://1drv.ms/f/s!AqoqQqRgjsmBgSnTU3pg8dVOJiq-

    -18 vuoden kesän alkupäässä katselin kauheissa autokuumeissani jotakin kevyt kuorma-autoa, jonka voisi käyttöautoksi ottaa, tämä eksyi silmiin ja budjettiin sopivaksi eikä matkaakaan ollut kuin 100km.
    Lähdettiin kaverin kanssa katsomaan autoa ja aikansa kun katseli ja kävi koeajolla niin aivan hyvältähän se vaikutti.

    Pari viikkoa ajeltuani ja kilometrien myötä pieni kilinä tuli mukaan.. auto ylös nosturilla ja katsomaan mikä kilkattaa niin epäilin että kuuluisi dampperista kun kumit lennelleet pois metallien välistä. Ei auttanut vaikka ulomman rautarinkulan irroittikin.
    Silloin tuli päätös että kone lähtee purkuun ennenkuin mitään isompaa sattuu.

    Alkukesästä saatiin purettua kannet pois ja tyypillisesti venttiilien välistä halki ja muutamia seetejä poikki. Nyt odotellaan koneistamolta tietoa, saavatko tehtyä jotakin nuille seeteille ja miltä koeponnistus näyttää.
    Tällä viikolla tarkoitus olisi saada kone nostettua pois keulilta ja jos sitten alkaisi purkamaan.

    Koneeseen meinasin laittaa kaikki tiivisteet ja laakerit uusiksi, tarkistuttaa runkolinjan suoruuden ja kävi mielessä jos nyt samalla kun kone on auki niin laittaisi männänrenkaat vähintään uusiksi.

    Vinkkejä otetaan vastaan, mitä pitäisi samalla uusia?

    -Hietala
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Samalla menis jakopää kivuttomasti kun kone on irti ja tukirauta alakertaan.
     
  3. THietala

    THietala 1st gear

    Tämähän se unohtui, jakopää tulee tehtyä!
    Mutta mikä tukirauta alakertaan, tällaisesta en ole kuullutkaan?
     
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Noiden kannet on käytännössä aina halki ja moni irroitettuaan sekä huomattuaan sen viskaa ne romukoppaan, vaikkei niissä mitään vikaa käytössä kuitenkaan ole. Hyvä että tutkitaan ne ennen tuomiota.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. THietala

    THietala 1st gear

    Koneistamolta tuli vastaus että eivät oikeen pysty tekemään kansille mitään, kannet siis koneistettu jo suoraksi. Venttiilit piti hyvin ja koeponnistuskin hyväksytty, nyt siis kannet kasataan ja ne menee paikalleen takasin!
     
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Nostajat myös syyniin.
     
  7. tzampy

    tzampy Gearhead

    Katohan perhana, meikäisen vanha auto.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tällainen.
    [​IMG]
     
  9. THietala

    THietala 1st gear

    Onkos jotain erityistä mitä nostajista kannattaisi katsoa?

    Saa kertoa autosta kauhuja jos haluaa :D

    Mistäs nuita vahvikkeita mahdollisesti saisi?

    Tänään käytiin kaverin kanssa nostamassa kone pois, olihan siinä hommaa kahteen ukkoonkin. Jakolaatikko otettiin irti paikallaan ja kone+vaihteisto nostettiin kerralla.
    Meinasi usko loppua kun löytyi muutamia johtoja jotka oli edelleen kiinni mutta sopivasti väkivaltaa niin lähti.

    Ajattelin että kun vaihteisto ja jakovaihteisto on vuotaneet öljyä niin laitetaan nyt nekin samalla sitten kuntoon kerta purettu on autosta pois.

    Huomenna pitäisi töiden jälkeen mennä irroittamaan kone ja laatikko toisistaan, katsotaan jos huomenna tulisi jotain juttua taas.

    Tässäpä taas linkki, pari kuvaa lisätty!
    https://1drv.ms/f/s!AqoqQqRgjsmBgSnTU3pg8dVOJiq-
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. tzampy

    tzampy Gearhead

    Oli miulla noin puolitoista vuotta, kiertopalkinto jota kunnostin kunnes totesin ettei kannata, jarrut siihen on tehty kokonaan uudestaan, suutin vikaisena meni uudelle omistajelle. Oliko nestecooleri vielä paikallaan?
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Olikohan nimimerkki tst jolla saattais olla noita rautoja?
     
  12. ReB

    ReB 1st gear

    Tää kävi kaveri talissa mutkan. Meinas että kannattaa vaihtaa flexplate siihen
     
  13. THietala

    THietala 1st gear

    Aivan, kiva tietää! Nestecooleria ei enää mielestäni ollut paikallaan, onneksi.

    Joo pitää kysellä kunhan koneen saa auki, ettei vaan paikallaan jo ole..

    Eli vetolevy? Mikä siinä vikana sitten?
     
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ja kojon lastu siinä oli myös paikoillaan kun tuon myin.
     
    THietala tykkää tästä.
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Ja ennen kuin alat lyömään tohon koneeseen yhtään enempää rahaa kiinni, niin katso miten pahasti sulla on runkolaakeri sillat halki.
     
    1purehell ja Impala76 tykkäävät tästä.
  16. THietala

    THietala 1st gear

    Terve!

    Taas saatu eteenpäin aika paljon. Maanantaina lähtee lohko koneistamolle, vitos sylinterissä pienet jäljet.

    Kilkatuksen syytä ei ole löytynyt, ainut mikä epäilyttää on se että nokka-akseli liikkui pitkittäissuunnassa ehkä noin 1-2mm.

    Laakerit näytti olevan aivan kohtuukunnossa, ja nokka-akselissa ei ollut kulumaa juurikaan.

    Pitäisi alkaa auton sähköjä vähän selvittelemään, näkyy olevan jatkoa jatkon perässä.

    Tässäpä taas linkki kuviin, 20 kuvaa tuli otettua.
    https://1drv.ms/f/s!AqoqQqRgjsmBgSnTU3pg8dVOJiq-
     
    Vuppe tykkää tästä.
  17. rodhot

    rodhot Gearhead

  18. fennia

    fennia Gearhead

    Lohko ja kampura särötarkastukseen ennen isompien summien sijoittamista...
     
    1purehell tykkää tästä.
  19. THietala

    THietala 1st gear

    Koitin katsella läpi nuo mutta en vielä ainakaan löytänyt mitään halkeamia, voi toki olla öljyn peitossa vielä. Odottaa että saa osien pesukoneessa käytettyä ja katsella tarkemmin.

    Löytyy vissiin kunnon sähkökaaviot?

    Mistä näihin uutta etukardaania kannattais kysellä? Boorit tuntuis olevan aika huonona kun pyörii ympyrää liu’un kohalta ku puolukka pil**ssa
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kojolta.
     

Kerro tästä muillekin!