volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jaahas,nyt sitten tarvii itekkin välystä shimmailla,on tosiaan paskamainen paikka ainakin bensakoneessa
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Nyt, kun radio lakkas kuulumasta, varsinkin oik.kääntyessä, niin vaihdoin pyöränlaakerin vas., ja alko radio taas kuulumaan.:D
     
  3. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

  4. valpas

    valpas Gearhead

    Ruiskutuspumpun hihna katkes ajossa -99 2,5 TDi. 50tkm kesti hihna. Ei enää saman merkkistä hihnaa.
    Vakuutusyhtiön kanssa varmaan tulee taistelu hinausmatkasta. Lähimpään korjaamoon, joka osaa laittaa kuntoon. Mulla oli vielä lisäpointti, että pitää olla ilmanen.
    Tai sitten olis vävypoika tullu narulla hinaan.
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Oliko Gates?
     
    valpas tykkää tästä.
  6. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Jonkun ohjeen mukaan pumpun hihna pitäs vaihtaa puolivälissä jakohihnaa. Eli 45tkm. Mulla oli audissa contin hihnat ja pumpun hihna oli jo alkanu pykimään tuon ajon jälkeen.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ite kanssa huomannu että yleensä huonoimmassa kunnossa on contin ja biltsun hihnat, ilmeisesti conti tekee muuten biltsun hihnat? Ainakin joskus kulki tämmönen huhu?? :confused:

    Siks itelle ei tuu kun gatesin tai inan jakosettejä omiin autoihin :D
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Se vois olla hyvä vaihtoväli, muttta muistaakseni Volvossa on hihnan vaihtoväli 120tkm, ja pumpun hihna siinä puolessa välissä.
     
    jariha tykkää tästä.
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Vaihdoin kyl omaan tdi:hin pumpun hihnan 45tkm/3v välein ja jakopään 90tkm/5-6v välein, ainakin pumpun hihna alkoi herkästi jo rispaantumaan noillakin kilsoilla ja jakopäästäkin meni yleensä vesipumppu tai muu kikkare noilla main ja hihnan kanssa en viittinyt ottaa edes riskiä.
     
    valpas ja Rahikainen tykkäävät tästä.
  10. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Eikös se 120tkm oo kesämaiden ohje. Kylmiin maihin alempi.
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Taisi olla 4v/90tkm -98 ja vanhemmat mallit ja 4v/120tkm -99/00 mallit ja pumpun remmi sitten puolet tuosta.
    Kauppakassilla tuo aikaraja tulee äkimmin helposti täyteen.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Sillä on suuriero, ajaako pätkää pienillä vaihteilla taajamissa, vai loikottaako vitosella suoraa tietä. Kilometrejä tulee eri tahtiin koneen kierroksiin nähden. Minulla tulee ajeltua pitkää siivua, ja suhteessa vähän taajamissa. Käyttötunnit, ja aika kertois paremmin sen vaihtotarpeen.
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Montako vuotta ajoit nyt katkenneella hihnallasi?
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Noin vuoden.
    noin 20tkmkohdalla oli jo nuolet muuttanu asentoansa turhanpaljon. Ei pitästarvitä välilläkiristellä, mutta viimeksmeni 90tkmkohdalla hampaat, niin aavistuksen kiristin. Olisko ollu karkeet pyörät, vai venyvä huono hihna, kun muuttu? Sen jakohihnalla en uskalla enää ajaa, vaan otan sen nosturille. Sen verran, että vaihdan pumpun hihnan, jotta saan kohdilleen ennen jakopään vihtoa. Kertakäynnistyksen pitää kestää, tai sitten ei.
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Paljonajetuissa on ollut simmosta et jakopäässä se kampiakselin hammaspyörä kuluu teräväks ja sit alkaa hihnoja kulumaan vähän eri tahtiin.
     
  16. valpas

    valpas Gearhead

    Pitää kattoo.
     
  17. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Toi vaihtoväli n D5 koneille,siis 120tkm tai 4v ja volkkarin koneelle 90tkm/60tkm tai 4v.
     
    Rahikainen tykkää tästä.
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    mulla -97 vuojen huoltokirjassa 120tkm merkitty vaihtoväliksi? edelliset hihnat oli ajettu 110tkm/8vuotta, ei mainintoja pumpunhihnan vaihdosta välilläo_O nyt ajanu 45tkm uusilla hihnoilla ja miettiny et vois ainahi pumpunhihnan tarkistaa? mistähän noita pumpunhihnoja saa ostettua erikseen?
     
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ainakin semmoisesta kaupasta kuin "Motonet".

    https://m.motonet.fi/fi/tuote/255995?ajoneuvo=656&vuosimalli=1998

    Ei missään hinnankiroissa sikses että tästäkin pitäisi muka "säästää" vinguttamalla samalla hihnalla viime tinkaan.
    Niin ja semmoinen vinkki vielä että hihnojen vaihto on paljon helpompaa siinä vaiheessa kun ne ovat vielä ehjiä.
     
    Muokattu: 9.10.2018
    Sounderi tykkää tästä.
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Säästämisestä ei oo aina kaikilla kyse. Jos tuuppaa meneen 120 km joka päivä valtatietä, niin siinä koneen kierroksia tulee aikas vähän. Kyllä hihna semmosessa käytössä pitäs vaihtovälin kestää? Kun se pitäs kestää kaupunkiajossakin, jossa kone kiertää monta kierrosta enempi kilometreihin nähden.
    Eli kaikki ei vinguta, mutta jotkut vinkuu.:D
     

Kerro tästä muillekin!