Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla kolmesta dodgests vähiten vei 180tkm ajettu b350 318tbi. En tiedä miksi. Maantiellä meni 12.

    Muilla 13-14 mutta sekin chevy vaneja vähemmän. Kaikki toimivat olleet kolmilovisia 318 koneella.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Teillä on se isompi tankki. 136 litraa on oiva matkantekoon. Ja kiva tankata kun jonossa olevat rupee kysymään että eikös se tule täyteen.

    Efidodgessa oli tuo iso, siinä tankatessa oli viereisellä mittarilla kiireiseen aikaan jo kolmas Octavia yhden tankkauskerran aikana. Slanttivanissa on se pieni, katukiihdyttelyyn sopiva, 80 litran tankki.
     
  3. ramman

    ramman Double Gearhead

    Miulla oli kans toi 136 litranen vanissa. Sitä oli ilo venäjällä tankkailla. Jossain vaiheessa laittoivat aina 100 litran kohdalla mittarin kiinni ja piti tehdä välimaksu ja sit pääs laskemaan tankin + kanisterin täyteen :D 150 litraa tuli parhaimmillaan tohon tankkiin ja pöntöön ostettua.
     
    KajS tykkää tästä.
  4. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Kävitkö svetogorskissa tankkaamassa vai nuijamaalta yli?
     
  5. ramman

    ramman Double Gearhead

    Vaalimaalla venkolla ja Viipurissa nesteellä. Ei ollut oikeen toi sveto vaihtoehto siihen aikaan.
     
  6. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Kyllä ne muutkin Dodget kuin vain vanit paranee vanhetessaan.

    [​IMG]
     
    KajS tykkää tästä.
  7. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Kyllä, olet oikeassa
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    KajS tykkää tästä.
  9. ramman

    ramman Double Gearhead

    Hieno on. Tonnehan siulla mahtuis koko orkesteri kamoineen kerralla kyytiin. Takakonttiin jäis tilaa vielä parille gogotytöllekkii :odcool:
    Tutulla on just tollanen pitkä vanha dodge ja on kyl hienoja laitteita.
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Sähkölaitteisiin kuuluis tämä, mutta laitan tänne kun on kyse aika automallikohtaisesta ilmiöstä.

    Epäilen, että syyllinen on Instrument Cluster Voltage Regulator:

    https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=44056&cc=1073326&jsn=575

    [​IMG]

    Tuon näköinen kapistus mittariston takana.

    Slanttivanin mittarit rupeaa silloin tällöin näyttämään yltiöpositiivisia arvoja: Tankki on täydempi, lämmöt korkeammalla ja öljynpaineet ylihyvät. Yleensä vedenlämmöt pysyy kahden alimman viivan välissä ja tankki ei tule koskaan täyteen. Siis onko mun voltage regulator jo kypsä ja sille tulee sillointällöin hyvä päivä ja se näyttää enemmän oikein?

    Ei kaameasti huolestuta, onhan kyseessä odd-engine-swap sekasikiö. Ja paistimittarilla totesin, että vika ei ole vesipumpussa (ilmaräppänöistä tulee +67 c ilmaa). Eikä moottori kuumene, termostaattikotelo, sylinterin kansi ja jäähdyttimen yläpinta ei juuri ole +20 C ulkolämpötilassa lämpimämpiä kuin +50-55 C.

    Oletteko vaihtaneet tuota ja oliko iso prosessi? Luulis helpoksi, mutta ...
     
    Käkö tykkää tästä.
  11. Käkö

    Käkö Gearhead

    Oon vaihtanut, oli hirmu helppoo ku mittaristo oli jo valmiina irti, kaikki kiinni ja paikoilleen ja uus maajohto siinä samalla ja mittaristo alkoi näyttämään just eikä melkein arvoja!
    Jos on hyvät ja pitkät sormet, siis niveliltään voi jopa onnistua vaihtamaan mittari paikoillaan, ite en onnistunut mut isot poijjaat kerto et on mahdollista...

    -Käkö-
     
  12. KajS

    KajS Gearhead

    No tuli se jänniteenalentaja mittaristolle vaihdettua. Onnistui hyvin. Mittarit näyttää samallalailla kuin aikaisemmalla jännitteenalentajalla.

    Nyt mulla on kaksi ehjää jännitteenalentajaa. Hyvä.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paistimittari ei varmaan se paras tohon testiin ole, mutta huolestuisin jos infrapunamittari näyttäs noin alhasia kone kuumana lämmöt täysillä.
     
  14. Toke

    Toke Gearhead

    Mulla lämpömittari näyttää hiukan liikaa, lämpö mitattuna koneesta useasta paikkaa keskiarvona 68 cels. Mittarina fluken inframittari ja lämpökamera
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Meinasin lähinnä, että tollanen kutosella alkava luku ilmaräppänöistä sisälle on aika mieto lukema varsinkin kaasarijenkille. Toki silläkin nyt talvella pärjää
     
  16. KajS

    KajS Gearhead

    No, taloudessa on Valittujen Palojen paistimittari:

    [​IMG]
    Niin sitä käytetään...

    Paljonko sitä lämpöä pitäisi slantista irrota räppänään asti 82 C termostaatilla?
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jaa sulla termarikin noin viileä. Eikai se sitten niin hirveää.

    90 termareilla yleensä tullut otettua 80-90 riippuen autosta.
     
    KajS tykkää tästä.
  18. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Silloin on kaikki hyvin kun ykkös nopeudella tulee niin kuumaa että kättä polttaa
     
    KajS tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Infrapuna tai miksei kinkkumittarikin on siksi hyvä että saa asteet. Toisten kättä polttaa miedompikin ilma.
     
    KajS tykkää tästä.
  20. KajS

    KajS Gearhead

    Ajattelin minimoida kansiremontin tarpeen/kansipahvin tärväämisen tuolla aika miedolla termostaatilla. Meillähän täällä lounaissaaristossa ei ole sellaisia oikeita talvia.

    Tuo on hyvä. Jossain arkifoordissa huomasin, että nopeat puhallinnopeudet tuo viileempää ilmaa. Pitää vielä mitata (käyttämälläni Precision Werkzeugilla) Slanttivanin lämmöntuotot eri nopeuksilla.
     

Kerro tästä muillekin!