Talliprojekti a'la Camino

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 2.7.2018.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Pinnasa minäkin sähköt. Seinillä ne tikapuut, mutta mielestäni olis se kourukin riittäny, vaikka ei saa sulloa niin, että johdot lämpenee. Kuus johtoa menee yhdelläkin seinällä. Ehkä keskuksen lähellä pitäs sitten olla parikin kourua rinnakkain. Sähköt ei varmasti onnistu kerralla. Moni komponentti on väärällä paikalla aluks, ja kaikkee liian vähän. Varsinkin sukoja.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Sähköistä ei oo kun haavekuvat vasta päässä mutta jos nyt nosturien puoleiselle seinälle laittas 3m välein 16a+2sukoa ja samaan yhteyteen aina paineilmaliitin. Sit toiselle seinälle jos laittas ns. Hitsinurkkaan pari samanmoista settiä ja välille vielä yhden samanmoisen ja sit vielä 2kpl sähkökeloja ja 2kpl paineilmakeloja ni sillä pääsis ainakin alkuun o_O

    Kun ajatus on että voimavirtavermeitä ei oo oikeestaan kun hitsikone kun kompurakin jää lämmityskeskukseen. Sähkötyökaluja noin muuten kyllä piisaa niin niitä sukoja saa olla pirusti. Päätyseinälle työpöydän ympäristöön saa mättää melkein 2m välein sen tuplasukon minimissään ni saa olla makitan akkulaturit ym. Kokoaika seinässä kiinni :D
     
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Laita suoraan niitä neliömäisiä 4-jakosia sukorasioita. Itellä niitä kahdenjakosia, ei riitä latureille yms. varsinkaan työpöydällä.
     
    valpas, palontie ja eilhik tykkäävät tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu täytyy kattoa mitä on tarjolla kun kaverin kautta ois tarkotus ottaa puolasta (muistaakseni) sähkötarpeet kun siellä kuulema puolet halvempia kuin suomessa o_O
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Maestron kanssa käytiin "aikuisten" laserilla vielä tarkistamassa korko ja pahin heitto oli 1.5cm eli ollaan kuulema ihan toleranssissa. Vähän kuulema voidaan valaessa vielä oikoa ni ei tarvii erikseen alkaa muuraamaan alinta harkkokerrosta että päästään riittävään tarkkuuteen :)

    Oli kuulemma positiivinen ylläri :D
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Päti hyvin talonkin sähköihin :rotfl:.

    Olen omin nokin lisäillyt/siirrellyt katkaisijoita ja pistorasioita jälkikäteen.
     
    Camino'79 ja valpas tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Yks virstanpylväs saavutettu, eli luvat tuli tänään postilaatikkoon :D

    7vkoa meni odotellessa:rotfl:
     
    Pertti K tykkää tästä.
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onnea. Minkätyyppisen laatikon meinaat hankkia?
     
    Hai, FuryIII '71, Gary Grand ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tiesithän että postilaatikkoteline vaatii sitten oman lupansa. :(
     
    Jussi289, FuryIII '71, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No voi ny vittu! :poff:
     
    Jussi289, Gary Grand, palontie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Toka harkkokerros niputettu ja raudoitettu, lisäksi luiskan muotti öbaut valmis, vielä ankkurointimassaa ja vaijerin pätkät istuttaa lattialaatasta niin ei lähde luiska iteksiään kävelemään ni sit sais valaa taas :)
     
    wilburi ja 0132 tykkäävät tästä.
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Elikkä olet tekemässä ovien eteen laattaa?
    Jos, niin tee siihen semmosia katkoskohtia vaikka tetäväksi viistetyillä Finfoam soiroilla, jotta ajan kuluessatulevat liikuntasaumat eivät tule itekseen sinne tänne. Kannattaa alusta eristää hyvin.
    Minulla se ei ole luiska, vaan kaatoa on 1,5m matkalla vain noin 1cm. Helppo pitää talvella puhtaana, ja on suht suora työskentelyyn.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Toi tulee lattiavalussa olevaan "loveen" jossa se on finnfoamilla eristetty muusta valusta ja tulee 2m pitkänä luiskana joka kaataa 10cm eli tallin päässä 20cm vahva ja tulopäässä 10cm vahva. Alla normi routaeriste. Tosiaan ankkuroin pari-kolme vaijerinpätkää lattiavaluun josta sit jätän piiskat tohon luiskavaluun niin se saa elää minkä elää mutta ei kuitenkaan pääse "karkuun" :)
     
    valpas tykkää tästä.
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Lattia on vissiin valettu? Tuliko Mastertop?
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Joo on valettu ja ei tullu, hionnan ja oikomisen jälkeen epoksi :)
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei tollaseen pikkupalaan taida tarvita saumoja. Kun vähän rautaa ja suojahuokostettu betoni, niin jäätyminenkään ei pääse murentaan/halkomaan sitä.
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Siks tein katkoskohdat kynnyksen molemmin puolin, jos joskus jotain painavaa tuo sisälle, niin liikkeet lattian, ja kynnyksen välillä tapahtuu hallitusta kohdasta.
    Ulkopuolelle on siihen kohtaan jo railo tullutkin. Sisäpuolelle vain pieniä alkuja.
     
  18. splitti

    splitti 2nd gear

    Miten se valu on oikein suoritettu jos pitää heti alkaa hiomaan (muuta kuin betoniliima) ja oikomaan?
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Se on ku ite tekee ni tulee mitä sattuu tulemaan :rotfl:

    Jäi siis parista kohtaa sen verran loimulle kun kuivi kama käsiin että täytyy vähän oikasta, ei siis mitään vakavaa mutta sen verran että ennemmin oikasen kun jätän oikasematta :D
     
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Niin, ammattiliippari taitaa maksaa 5e/neliö.. Mut onhan se mukava tehdä moneen kertaan ku silleen saa tehtyä niin halvalla.
    Edit. Ei siis ole tarkoitus vittuilla mutta: Täällä lukee aina joka topicissa miten se ja tämä ja tuo työvaihe kannattaa tehdä itse koska ammattilaiset ryöstää eikä osaa mitään. Mutta joskus vaan kannattaa sitä lompakkoa raottaa...
     
    Muokattu: 20.10.2018

Kerro tästä muillekin!