lommojen oikominen liukuvasaralla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja KiRu, 4.3.2008.

  1. miss duster

    miss duster 1st gear

    Yks tuttu osti spotterin about 850ekee uutena.
     
  2. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    joo olivat tossa ex työpaikalla kans ottaneet käyttöön tuon uuden"kampa"/"nyppy"koneen oli muuten tosi hyvä vehjes...puoltoista tonnii oli hintaa ollu kuulemma mut maksaa äkkiä ittensä ammattihommissa takas...pitää varmaan ostaa itellekki jos tässä taas alalle "eksyy" :rotfl:
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Ehkä tämä menee hiukkasen "offtopic" mutta onko kennelläkään kokemuksia lommon oikaisusta siten että...
    >>> Lämmitetään lommokohtaa puhaltimella (hiustenkuivain/lämpöpuhallin) ja sitten paiskataan päälle kylmää (aerosoli/jää) jolloin pitäis lommot oieta...ilman maalin kärsimyksiä...
    :p
     
  4. laakkius

    laakkius Gearhead

  5. trinity_

    trinity_ 1st gear

    Tuli biltemasta ostettuu liukuvasaralla varustettu pellin oikomissetti.niin mikähän liima olis riittävän kestävää niille levyille?kuumaliima ei sitten pidä yhtään mitä neuvotaan käyttämään.sikamassakin tahto irrota..
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Itse edes tiennyt moisesta ja käytin normaalia liukuvasaraa. Migillä liimailin nauloja peltiin teräväpää peltiin ja sitten liukuvasaralla nyki toisesta päästä. Sopivasti kun onnistuu hitsaamaan pään niin ei siihen peltiin isoa knööliä jää.

    Itselle tuli ihan tyydyttävä jälki. Pokkaus oli kans ottanut itseensä niin sitä ei tuolla saanut suoraksi vaan siihen jäi painauma.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ite kans hommasin liukuvasaran johon kävi joku tyyliin m6-m8 pultti sinne irtopäähän ja sen kun neppailee aina "kulmasta" kiinni "kylmänä" ni ei jää jälkiä mutta oikenee ;)
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Vähän liippaa aihetta:

     
    rane58 ja esmi tykkäävät tästä.
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Joo, tuo on niitä pro-vermeitä. Kyllä minäkin tuommosella olisin tehnyt jos olis moinen ollut.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. trinity_

    trinity_ 1st gear

    Joo iteki meinasin liukuvasaralla ensin mut ei uskaltanu ruveta tollaseen 70luvun japsipeltiin hitsailemaan mitää kiinni.pitää kokeilla cascon superfix liimalla vielä.tiedä sitten oikeneeko kun on vähän vissiin pelti venynyt..
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  12. rane58

    rane58 Double Gearhead

  13. valpas

    valpas Gearhead

    Olipas arvokas peli...... Hyvä idea.
    Varmaan on hyvä laite, kun ilman maalausta yritetään oikasta laajempaa painumaa.
    Itellä on semmoseen ollu imukuppi, josta saa ilmat pois venttiilillä, mutta sen pitovoima ei ole kaikkeen riittävä, ja vaatii sileen alustan.
    Tuossa laitteessa varmaan voima riittää....
    Tuolla saa jännityksen aikaseks, mutta vasaraa se tarvii viereen (siihen taitteeseen, joka pitelee väärää muotoa), että jää muotoon, johon halutaan. Itse en oo viiteen vuoteen tarvinnu sitä.
    Semmonen nyppykone, jolla liukuvasaran kärki hitsataan peltiin kiinni on jatkuvassa käytössä oiottaessa. Sitten se sikkuralanka, kun on laajempi painuma, ja siihen säädettävillä koukuilla oleva vedin (joutu itse tekemään), että saa muutakin muotoa, kuin suoraa. Autoissa on paljon kaarevia pintoja.
    Kun peltiä oikoo, niin pitää aina mennä myötörajan yli, ja sitten siittä se palautuu takaisin jouston verran. Eli aina pitää taivuttaa vähän yli, että saa jäämään kohdilleen. (siks monesti on helpompaa, nopeampaa, ja järkevämpää vaihtaa koko osa, tai sitten ei..... jos osaaaaaa.:))
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Ite käyttänyt pikkulommoihin sitä vastus nyppykonetta ja hyvä peli se on. Saa annettua kuumia hiilipäällä.
     
    valpas tykkää tästä.
  15. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Tuossa on vääräuskoisen käsissä tollaanen ilmavetovasara, 11.15 alkaen.
     
  16. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Muutamasta käyttökulkineesta oon ovista oikonu kaupan parkkiksella tulleita ovikolhuja kuumaliimalla.
    Oon limannu sopivan määrän laipallisia muttereita peltiin, siihen sitten pultti, ja siitä vetänyt käsin tai liukuvasaralla.
    Pelkkää pultin päätä en oo kokeillut liimata, mutta veikkaisin että ei kestä paikallaan nypätessä.
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Vasaralle teki hyvän homman, mutta karkeaoikaisussa teki monta vekkiä lisää (Ei nuo mitään kädettömiä tekijöitä olleet) Niitten silottelemiseen se aika meneekin. Tuo karkeaoikasu kannattas tehdä ajatuksella vähän kerrassaan, oikeessa järjestyksessä. Pelti yrittää monessa kohdassa palata alkuperäiseen asemaansa (takaisinjousto myötörajasta), ellei ole mennyt myötörajan yli. Sitä pitäisi käyttää hyväksi.
    Oon vasarassa joskus käyttäny tuommosissa kohteissa teippiä, niin ei maaliin tule vasaran jälkiä, vaikka silee oliskin. Se tasaa pikkusen vaikutusta.
    Tuossa näkee, mikä merkitys on kun valo tulee oikeesta suunnasta. Siksi ei hallissani oo yhtään ikkunaa..... Muutama iso peili on.
     
    Muokattu: 13.10.2018
  18. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    jep, katoin kans et hivenen erilai tuli tehtyä alkuoikasut, vaan näkyy tuo noinkin....
    Teippi hyvä kikka3nen.
     

Kerro tästä muillekin!