Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. TLE

    TLE 1st gear

    Mahtaa olla jossakn vikaa, itse ajan Fitech 600 PowerAdder & FCC + MSD 6AL & MSD pro billet, ja tuo toimii kuin unelma. Kiinni 440 +-500hp koneessa. Eka kausi takana.
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Kyllä.

    Samaan johtopäätökseen päätyi myös tehtaan edustaja, joka lokakuussa autoon nojatessaan totesi, että "ei se näytä toimivan"

    Ongelma piilenee tässä:
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo MSD:n jakajista lienee valmiiksi sopivin, ei ennakonsäätöä, käsittääkseni bolt-on.

    https://www.summitracing.com/int/parts/msd-85501/overview/

    Muuten sama, mutta ennakonsäädöllä, joka olisi lukittava ja hankittava sitä varten uusi pyörijä/lukitus kilkkeet.

    https://www.summitracing.com/int/parts/msd-85551/overview/

    Holley suosittelee tietenkin omaansa ja epäilemättä toimii varmemmin sillä.

    https://www.summitracing.com/int/parts/hly-565-100/overview/make/chevrolet

    Ennestään olisi yksi Accel Billet jakaja, josta on sopivasti HEI-moduli jaskana, mutta siinä on vastaava triggeri kun MSD:ssa...saattaisi senkin teoriassa saada toimimaan Sniperin kanssa ? :odeek:

    Lisäksi ennestään autossa on kiinni Cranen HI-6 CDI boxi / PS-91 puola...Sniperin pitäisi toimia kyllä niidenkin kanssa...mutta miten sitten jos on vaikka MSD jakaja välissä ja vaikka niiden kaikkien pitäisi teoriassa toimia keskenään, niin tulisiko siinä silti lopulta jotain "ihottumaa" ? :odconfused:

    Loppujen lopuksi jos päätyy uusimaan koneen tavalla tai toisella ja virittelemään päälle tollasen ruutan, niin mielestäni kannattaa sijoittaa vielä se satku puolitoista enempi jakajaan, jolla oletettavasti toimii varmiten.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Olet oikeassa, ei ole orkkis 670 cfm, se kun on lähempänä 420cfm...mutta tuo ei olekaan orkkis, vaan Holley TBI :odbiggrin:
    Tollasella Holikalla ajellut jo yli 15 vuotta parissa eri autossa, tälläkin hetkellä on kiinni...vaatii imusarjan muokkaamisen toimiakseen kunnolla, imuaukot suurennettava 2.00".
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Muuten käy suoraan vanhan tilalle ja kytköksiin? Tollahan vois saada pienen teholisän jos moottorinohjaus ois hengessä mukana?
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Käy...TPS-anturia varten saattaa joutua raivaamaan tilaa siitä telineestä (tein uuden) jossa ESC, EGR-solkku jne on kiinni ruutan oikealla puolen.
    TPS anturin liitäntä vaihtelee vähän eri vuosimalleissa (uudempi pyöreä)...vanhempi (litteä), molempia versioita saa.

    Mutta tämä on väärä topicci alkaa vääntämään taas TBI:sta...
     
  7. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Ostin matkamuistoksi Master Kitin.
    Kamaa on laukku pullollaan: Itse ruisku, bensapumppu, lambda, kiinnikkeitä, letkuja ja pikkuinen näyttö.

    Toivottavasti saan sen joskus asennettu Buickiin niin voin kertoa kokemuksia.
    Piti postata tämäkin että tulis vähän painetta..
     
    tapio tykkää tästä.
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kun oli eilen puhetta siellä Porvoossa siitä Sniper EFI:n flekti ohjauksesta, niin ne löytyy Hand Controller:n ruudulta kohdasta OUTPUTS...hyvin selkästi FAN 1, FAN2 , On/Off ja halutut lämpötilat sinne...Sniperin ohje sivu 51 - 52. :odwink:

    Johdot, Sniper ohje sivu 18.

    10-pinninen liitin, sieltä pinnit C ja D:

    C - Light Blue - Output #1 = FAN 1, flektin 1 releen maadoitus.

    D - Light Green - Output #2 = FAN 2, flektin 2 releen maadoitus.
     
    tapio tykkää tästä.
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Onko uusia Sniper-efi kokemuksia?
     
  10. Incidious

    Incidious 3rd gear

    Itsessään sniperi ollut paikallaan vajaa 3kk. Nyt viikkositten laitoin kaveriksi holleyn hyperspark setin challengeriin. Muuten ollut käytössä todella hyvä ja nyt näppärä kun sytkää saa säädettyä suoraan näytöltä. Vikaakin siinä oli. Viikkositten alkoi lämmetessään heijaamaan pirusti kierroksia ja seokset heitteli laidasta laitaan. Tutkinnan jälkeen epäilykset kohdistui lambdaan ja uusi anturi takuuseen ja homma pelittää taas. Kulema setin mukana tullut lambdaa joissa toisissa lukee holley niinkuin itelläkin ja niissä ollut vikaa enemmän. Uudessa takuuseen tulleessa lukee bosch. Muuten kaikinpuolin ollut kätevä laite sähköflektien ohjaukseen yms. Nyt aika näyttää milainen laitos hypersparkki siinä rinnallan on kunhan ajan kanssa kerkeää alkaa etsimään hyvät ennakot.
     
    belair54 ja Leppälän Manu tykkäävät tästä.
  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mites toiminta, onko säädöt löytyneet helposti?
     
  12. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Mikä jakaja oli ennen hollikka-settiä ja mikä imusarja koneessa kiinni?
     
  13. Incidious

    Incidious 3rd gear

    Alkutiedothan siihen syötetään moottorista. Tilavuus. Nokan tyyppi. Haluttu tyhjäkäynti yms. Ainakin itellä heti asennuksen jälkeen kylmäkäynnitys oli vähän hakemista. Sai kaasua painella että saa enemmän ilmaa että käynnistyi. Tämä korjaantui toki helposti että iac:n (tyhjäkäyntiventtiili) alkuasentoa sääti isommalle käynnistyksessä. Ja polttoaineen määrää pienemmäksi. Nopeasti se tuntui säädöt hakevan itteesä. Jatkuvasti käynnitykset ja kaasuun vastavuus parani ja tällä hetkellä käynnistys ja kaasuun vastavuus todella hyvä. Kulkee nykimätä eikä osoita mitään nykismisen/hyytymisen merkkejä vaikka aivan alakierrioksilta tumppaa kerrasta lapun lattiaan. Alkaa vain bridgstone savuamaan :D ennen oli malloryn mekaaninen jakaja ja imusarjana edelleen tuossa koneessa edelbrockin torker2.
     
    belair54 ja pecu_83 tykkäävät tästä.
  14. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kuulostaa houkuttelevalta :cool:mikä kone challessa on?
     
  15. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Miulla koneessa kiinni Air-Gap rpm ja MSD + 6 AL -boksi. Se pistää miettimään. Jos nämä ei nyt kunnolla (tai ollenkaan) toimikaan Sniperin kanssa niin se on tonni selällään, kun hommaat yhteensopivat vermeet. Sitten siitä ei enää "pitkä" matka olekaan LS-koneen hintaan.

    Nyt on tosi toimiva (400cid + AFR, 460hv/600Nm) ja maantiellä taloudellinen paketti (11,7L/100km), mutta talvikäyttömukavuus on miulle tärkeä pointti. Jotakin tekis mieli "kokeilla" ....
     
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Tuosta kun lähtee parantamaan on vain kalliita vaihtoehtoja :D Tosiaan itseäkin arveluttaa toimiiko sniper 2 taso imusarjan kanssa.?
     
  17. Incidious

    Incidious 3rd gear

    030 ylikokoon porattu 383 magnum 10:1 männillä. peltisarjoilla. Edelin torker2 imusarja ja Edelin rpm nokka. 2400stall turbiini 727 lootalla.
     
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

  19. vekku

    vekku 2nd gear

    Olis tarkoitus talven aikana kaivella koneesta lisää voimaa, yläkerta menisi uusiksi. Tuommoisessa 8-piste setissä tulisi kerralla imusarja, "kaasari" ja virranjakaja homma ratkaistua ja hintakin aika sama jos uutena ostaisi esim.1050 holley, Victor imari ja msd jakaja.
    Isolohkon setissä oli ilmoitettu sama max.hp määrä eli 625hp, onkohan tuo tosiaan ehdoton yläraja?
     
  20. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Chevylle näyttäisi löytyvän vaihtoehtoja: https://www.summitracing.com/int/se...rder=Ascending&N=400065+4294447335+4294447336
     

Kerro tästä muillekin!