Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Tai sit sunkin näkö rupee jo heikkenemään.
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    No sehän on täysin totta. Ei ole enää mukava ajaa pimeällä niinkuin 15 vuotta sitten. Siispä tarvii olla hyvät valot autossa :)
     
    Bud Spencer tykkää tästä.
  3. Bud Spencer

    Bud Spencer Gearhead

    Bimmeihin olen laittanut, mutta en rysyihin. Ei kait siinä mitään erikoista, senkus nakkaa käikäleet paikoilleen.

    Mikäli maailmasta vielä löytyy sellaisia solenoiditoimisia aktuaattoreita, jotka antavat pitkän valon palaa jatkuvasti, kun on kerran sytytetty ja pitkien hetkellinen "sammutus" toimii polttopisteen eteen liikkuvalla suojalla, niin asentaisin ehkä sellaiset, ettei tarttis kiukutella pitkien hitaan syttymisen/syttymättömyyden/lyhentyneen käyttöiän kanssa.

    Disclaimer! En ole seurannut valokehitystä ikuisuuksiin, joten saatoin jo puhua täyttä potaskaa. Varmaan ledeillä homma hoidetaan nykyään tms...
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    älä pistä mitään ledbaareja vaan ihan oikeet lisävalot.

    Jos auton orggisumpiot on kakkaa, se ei silti poista sitä tosiasiaa että optiikka on kakkaa vaikka sinne nakkaisi millasen lampun.
     
  5. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Ei toimi rysyssä Xenonit omissa umpioissa. Jostain syystä, en tiedä miksi, mutta valot välkkyy ajaessa. Oletan, että on joku polttimon kunnon tarkastus tai joku joka aiheuttaa jännitevaihtelua. Mulla kesti 45w polttimot sitä noin kaksi kuukautta ja sammui. Pöydällä irrallaan ko. Xenonit toimi kuin pitääkin.
    Syttyminen oli kyllä nopeaa 70w ballastilla ja 45w lampuilla.

    Mulla on Optibeamin admiral 100W tummaoptiikka ledbar maskin takana. Noi Ledbarit tuntuu kävelevän aika hyvin hinta/ laatu. Halvemmat aika paskaa ja hinnakaammat onkin ihan eri planeetalta. Toi Optibeam on niin leveä kuin yhtenäisenä maskin taakse mahtuu. Joutui tekemään 30mm korotuspalat kiinnikkeen alle, että sai valon tulemaan suoraan maskin poikittaisripojen välistä. Mutta nyt toimii kuin junan vessa.
     
    Muokattu: 23.10.2018
    rysleri67, Bud Spencer ja MJF tykkäävät tästä.
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei ne valot vaan toimi... Ei kellään satu oleen takapuskuri irti että laskis monikonapainen johtoliitin on? Jostain kai se on nyt uus liitin hommattava, onko ehdotuksia mikä sinne kannattaisi laittaa?
     
  7. mcmies

    mcmies Gearhead

    Näin on asia. Diagnostiikka testaa koko ajan, että polttimot ovat ehjiä. Sinne pitää saada "puhdas" virta jotenkin.
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Eikös can väylä autoihin ole omia xenon sarjoja myynnissä? Mikä polttimo näissä muuten on?

    Mites led muutos sarja? Esim Osram?
     
    Muokattu: 25.10.2018
  9. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Mä en löytänyt sopivaa polttimoa siihen pitkien umpioon. Kanta on ainakin mulla HB3 ja siihen ei tahdo löytyä mistään polttimoa ledinä.

    Edittiä: on näemmä valikoima laajentunut, nyt näkyy 9005 kannalla saavan.
     
    Muokattu: 25.10.2018
  10. toyota...

    toyota... Gearhead

  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Mun käsitykseni ja empiirisen tutkimuksen perusteella tuohon pitkien polttimoiden jännitteen pätkimiseen ei auta noi can väylävempeleet mitenkään. Can väyläadapterit yleensä muuttaa resistanssia, ettei tule herjoja ym. Mutta noi Xenonit ei toiminut releyttämälläkään. Kokeilin releen herätteelle myös konkkaviritystä, joka stabiloisi sen jännitteen vaihtelun Ei auttanut. Xenonit välkkyy.
    Polttimon kantaan vastus näyttelemään ehjää polttimoa oli myös turha kokeilu. Tarpeeksi virtaa kestävä vastus oikealla resistanssilla on aika iso ja kuumenee niin paljon, ettei mitään rajaa.
    Aiemmassa V70 oli juuri samanlainen xenonsetti käytössä ja toimi ihan hyvin.

    Rysyssä omiin pitkiin ei juuri muuta saa laitettua kuin hehkupolttimot. Ledeistä ei kokemusta, kun niitä ei vielä silloin saanut. Ledbar releyttämällä toimii kyllä. Älkää kysykö miksi, en tiedä. Todennäköisesti johtuu siitä, ettei sitä välkkymistä huomaa. Tai sitten ehjät hehkupolttimot paikallaan omissa umpioissaan, se ei "testaa" niitä. Joten ei ole sitä testipulssia käytössä tai se ei näy.


    Päädyin siis pitkien kokeilu, yritys, erehdys ym. kokeilujen jälkeen normipolttimoihin pitkissä ja ledbariin.
     
    Muokattu: 26.10.2018
    VANKKURI ja MJF tykkäävät tästä.
  12. Beavis-Billurson

    Beavis-Billurson 1st gear

    Neuvokaas ja kertokaas tyhmälle tuosta 3,5 litrasesta jotain.
    Haaveissa ostaa käyttöautoksi kun alkaa hinnat olla siedettävällä tasolla.
    Vilkkuuko noissa las vegasin tyyliin vikavalot koko ajan vai ovatko varmoja pelejä?
    Millainen auto talvella, onko lukkoperää?
    Millaisilla kulutuksilla pääsee matkassa?
     
  13. jenkki69

    jenkki69 1st gear

    Mulla on ollu kahdeksan vuotta xenonit pitkinä, eikä ole ollut mitään ongelmia. Ei välky, eikä yhtään polttimoa ole palanut. Toki olen niitä vaihdellut, kun valoteho on alkanut hiipumaan xenoneille tyypilliseen tapaan.

    Optiikkahan ei todellakaan ole häävi noissa pitkissä, mutta kyllä xenonit tuovat silti merkittävän parannuksen alkuperäisiin polttimoihin verrattuna, jotka ovat lähinnä kynttilän valotehon luokkaa. Olen kuitenkin aina välillä miettinyt lisäpitkien laittamista maskin taakse...

    Tilasin setin aikanaan täältä:

    http://www.alltronix.co.uk

    Aikaa on tosiaan kahdeksan vuotta ja paketin nimi on näköjään vaihtunut, mutta olettaisin sen olevan tämä:

    http://www.alltronix.co.uk/hb3-9005-35w-hid-conversion-kit-canbus-pro-error-free/

    Takuuseen en mene, että on edelleen sama setuppi, mikä minulla on. Kannattanee kysyä ennen mahdollista tilaamista.
     
    MJF tykkää tästä.
  14. jenkki69

    jenkki69 1st gear

    Mulla on Eberi asennettu Hemiin moottorin ja jäähdyttimen väliin apukuskin puolelle.
     
    Bukero tykkää tästä.
  15. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Jos on päiväajovalot (DRL) kytkettynä, eli pitkille syötetään jotakuinkin 6 volttia, tms., niin ei taida xenonit pelittää hehkulankapolttomoiden tilalla.
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Noita näkyisi saavan myös 55w...
     
  17. jenkki69

    jenkki69 1st gear

    Joo silloin ei toimi. Aikanaan pähkäilin juurikin tuon modauksen tekemistä, mutta arvotin sitten pimeällä näkemisen tärkeämmäksi kuin päiväajovalot.
     
  18. stealth

    stealth Gearhead

    Vähän ot. mutta olis tuossa pihalla vuoden 2007 dodge Charger 3.5 ja automaatilla, ajettu 113 kilomailia ja olis aika varmaan vaihtaa laatikko öljyt, onko tosi että nämä moparit on tarkkoja laatikko öljyistä? Mitähän öljyä tuohon pitäis laittaa ja minkäverran on vaihtotilavuus.
    Eikös näissä ole samat lootat ja koneet kuin 300C ??
     
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    ...if it works do not touch it...sanoisi jenkki varmaan tässä kohtaa:D
    taisi tosiaan olla yhden kutoskoneen laatikon kanssa jotain ropleemaa muutama sivu sitten.
     
  20. stealth

    stealth Gearhead

    No tässä ei ole mitään ongelmaa, toimii niin kuin kuuluukin, ongelmien välttämiseksi kyselen.
     

Kerro tästä muillekin!