Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Juu. Vähän tuli jumpattua tuon öljynvaihdon kanssa. Ei vaan toimi.
    Ravenol atf+4 toimii jotenkuten mutta jossain kohdin alkaa ravistaa. Nyt on alkup. suodatin ja moparin oma öljy laitettu. Taas oli metallihilettä öljypohjassa kun vaihdoin suodattimen. Kuulin perjantaina, että öljymerkin vaihtuessa ja ylernsäkin öljynvaihdon yhteydessä tarvis tcm nollata ja opettaa, se on kuulemma erityisen tärkeää. Käyn vielä maanantaina pajalla sen oljenkorren kokeilemassa. Pelkkä akunkengän irroitus, mitä kokeilin, nollaa vaan sen adaptiivisen oppimispuolen, mutta ei käynnistä laatikon ns. toimintakarttojen oppimista. Se tarvii käynnistää esim starscanilla.
     
    Muokattu: 1.11.2018
  2. stealth

    stealth Gearhead

    No sviddu, uskaltaako tuohon sitte alkaa es öljyä vaihtaan, auto vaan tekee käyttiksen virkaa ja ei ole mitään takeita että siihen olis koskaan mehuja vaihdettu. Oon vaan tottunut että laatikkoöljyt ja suti joskus vaihdetaan, Olisko ehkä syytä vaihtaa kohta koko auto:mad:
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eikös ton ikäsessä 3.5 Chargerissa oo NAG1 laatikko eikä 42RLE? Onko sulla autostick? Jos on niin se on mersun NAG1.
     
  4. stealth

    stealth Gearhead

    On autostick, muuta arvosteltavaa en autossa näe tuon öljyn vaihdon ja mittatikun puuttumisen lisäksi, vai sen että mielestäni vaihtokierrokset sais olla hiukka alempana, nyt 1800-2000 kevyessä nurkka-ajossa, kuulemma kuuluu auton luonteeseen, olis vaan miellyttävämpi käytössä 100-200 kierrosta alempana.
     
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    Hemppa seiso viikon ajamatta. Akku ihan tyhjä, hyvä että ovet aukes. Akkuna näkyy olevan punainen Optima, mutta kai se vaan on elämänsä ehtoossa. Onko näissä jotain kovaa virran tarvetta startatessa, että on laitettu Optima? Vai onko vaan laitettu ku jenkkeihin yleensäkin laitetaan optimoita :D
     
  6. matti163

    matti163 Gearhead

    Vaihdoin 150tkm kohdilla laatikkoon moparin atf+4 ja jonku tarvike suodattimen, nyt mittarissa 230tkm eikä mitään ongelmaa ole ollu. Ja auto 3.5 sysleri. Laita ainaki sinne kuuluvat öljyt.
     
    stealth tykkää tästä.
  7. matti163

    matti163 Gearhead

    Vakio akun spekseillä ostettu exiden akku 7 vuotta pelittäny. Eli tuskin tarvii sen puoleen optimoita.
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Onko akkuteline sama, että sopiiko dieseliin myytävä isompi akku?
     
  9. matti163

    matti163 Gearhead

    7vuotta ja abaut 100tkm omistanu/ ajanut ja vielä mennään. Nyt 230tkm mittarissa. Tyytyväinen ollu. Onhan tuolla välillä osaakin juotunu vaihtaan muttei nyt mitään mullistavaa. Ei oo vilkkunu vika valot kertaakaan ja ainoat sähkö viat ollu yks ballasti (senkin sai korjattua), 2 parkkitutkan anturia, lämppärin moottori, yhdet hiilet ja valon katkaisija. Talvella lämmin ja jos takavedosta tykkään niin ihan ok. Ja on lukkoperä. Matkassa menee kesällä abaut 10l ehkä vähä allekki. Jokunen sivu taakse päin olikin juttua alustan ruoste paikoista itsellä oli samat paikat, muttei paha homma ottaa kiinni. Öljyä tuo 3.5 on muuten syöny noin 2L/10000km vaihto välillä, 5w30 öljy ollut koko ajan käytössä. Onko muilla maistunu öljy noille. Jenkeistä ja saksasta osat tilattuna halpaa huoltoa. Mutta jos marmorilta tilaa osat ja vielä huoltaa niin ei ole halpaa. Kaikkia osia ei saa tarvikeena suomesta.
     
  10. jenkki69

    jenkki69 1st gear

    On sama akkuteline, tarvitsee vain vaihtaa dieselin pienempi akun kiinnike. Mulla on iso akku kiinni.
     
  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Tossa siis öljyä. Tuli tilattua reilusti niin jäi 8 litraa yli. Avaamaton ja 3litraa.

    https://www.instagram.com/p/BpeFUlThKOn/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=17bi6xqu8esc4

    Jos 60€ sais. Kuittikin löytyy.

    Nämä myyty.
     
    Muokattu: 28.10.2018
  12. ouzou

    ouzou Gearhead

    Moro.
    Tuli perjantaina ostettua eka 300c 3.0cdrrä ja tänään hoksasin, että vänkärin puolelta koneesta kuuluu melko vahva terävä nakutus. Onko ominais ääniä vai jotain vakavempaa? Niin ja autolla on rullattu 320tkm
     
    Muokattu: 28.10.2018
  13. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

  14. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Vastattu.
     
  15. Tavanäijä

    Tavanäijä 1st gear

    Jos jollakin on joutilaana halavalla takatuuppari 300C:n alkuperäiset 18” vanteet jaetuilla puolilla niin tarjotkaa. Ehjät ja suorat pitää olla mutta lakkaviat ja hapettumat ei haittaa.
     
  16. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ja noinhan se meni. Tilaa oli niukasti, joten pienestä peilistä, kunnollisista lukkopihdeistä ja bilteman kylmäspraystä oli hyötyä. Päätylevyn 10 mm pultti lähti kevyesti, kunhan piti pyörivää pätylevyä pihdeillä kiinni. Päätylevy itse oli tiukassa, joten sitä joutui jonkin aikaa nitkuttamaan pihdeillä irti. Tuntui kylmäspray auttavan. Prikkakin pysyi paikoillaan, eikä kadonnut. Hihnapyörä sen sijaan irtosi ihme kyllä melko kivuttomasti.

    Hinhapyörän laakerin vaihto onnistui prässissä. Sopivat holkit ja tuet, ettei hihnapyörä päässyt vääntymään. Vanhalla laakerilla sitten uusi laakeri paikalleen. Eli homma onnistui kompuraa irroittamatta, kiitos sopivankokoisen peilipalan. Olisiko ollut peili jostain aurinkosuojasta.
     
  17. jenkki69

    jenkki69 1st gear

    Myös täällä ollut sama haku päällä. Eli jos jollain ylimääräisinä kyseiset vanteet, niin olen kiinnostunut. Joko suoralla ostolla tai vaihdellen. Mulla on joutilaana Platinum 290 Monolith Chrome -vanteet koossa 20x9, niillä Nokian zLinet koossa 255/45 & 265/45 ja rengaspaineanturit.
     
  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    Pienempi?
    Nykyinen akku on jollakin remmillä kiinni. Vissiin alkuperäiset kiinnittivät hukattu. Taidan samalla vauhdilla ostaa sen isomman akun, jos muuten kerran sopii telineeseen, ajo kun on tuollaista pikku pätkiä usein.
     
  19. jenkki69

    jenkki69 1st gear

    Niin se metallinen kiinnike akun takaosassa on pienempi kooltaan, koska akku on suurempi. Se mikä on pultilla kiinni. Tämän lisäksi akun ympäri kiertää minisuksen remmi. Kiinnikkeen osanumero taisi olla 05112059AB.
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    Joo ku mulla ei ole mitään muuta kiinnitystä kuin joku remmi
     

Kerro tästä muillekin!