Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja ongelma paikallistettu varmasti bensaan? Ei ole esim icm tms..... kokeile auttaako yhtään ottaa toisesta suuttimesta piuhat irti, jos se kerta noin rikkaalla käy ,ni kait se jaksaa edes yrittää yhdellä.... vaikka se jakaa sen kyllä paskemmin....
     
    sutinen tykkää tästä.
  2. sutinen

    sutinen Gearhead

    Laitetaan nyt tämmöiset kun saapuu.. Koskiselta.
    STM1704
    KORJAUSSARJA RUISKUN GM TBI V8 87 -92 Tuotemerkki STANDARD
    STMPR131
    KALVO POLTTOAINEEN PAINE SÄÄDIN GM TBI 85-94 SIS JOUSEN STANDARD
     
  3. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Ajurit piti ladata tuolta sivulta josta Karpov mainitsi
     
  4. J.J

    J.J Gearhead

    Muokattu: 3.11.2018
    sutinen tykkää tästä.
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itsellä oli vastaava projekti,sai saatanasti liikaa,eikä muutenkaan toiminut kunnolla,ruisku osiksi ,putsaa joka reikä auki,korjaus satsi sisään ,itsellä oli iac koko ajan yrittänyt säätää kun kaikki viturallaan,ensimmäinen iac minkä näin etetä venttiilin pääkin oli kulunut 8 sikoksi.sitten normi huolto päälle ,vj koppa ,pyörijä',tulpat .happi sensori ja vielä välillä alkoi renaamaan niin vaihdoin tulpanjohdot niin a vot,hyvä että vie enää bensaa ollenkaan
     
    caprice305, xarper ja sutinen tykkäävät tästä.
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ot, mutta on muuten ihan vitun ronkeli kone sähköhiluista? Ei sillä, aina se vaan käy ja menee, mut kulutus nousee pirusti. Omassa blazerissa kulutus pitkälti yli 20l ja noilla normi kansi,johto,tulppa, putsarit ym tippu nelikko päällä 12,6l. Ja suurelta osin pikkupyöritystä
     
    sutinen ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. sutinen

    sutinen Gearhead

    Helvetin hyvin tähän asti toiminut. Pikkusen muistanut tehostajaan ja koneeseen öljyä lisätä. Tehostin pitäs joskus auki käyttää vuotaa akseli tiiviste. Mut aina on lähtenyt kuin palmun alta oli keli kun keli. No täytyy ruisku käyttää pöydällä ja tutkia tarkoin. Chevystä muuten tykkään on päässyt sinne minne halunnut ja voi vetää kärrissä kuormaakin. Isommat viat. Takakontin lukko ja toinen sarana ja kuskin lasin aukii vähän eikä kiinni mene kuin heruttelemalla. Mut sitä nyt tarvii aukoo kun ilmastointi nyt pelaa. Joutas vaikka mettämiehille myydä ite suunnitellut jos 2 autoo hävittäs ja ostaisi uuden. Invaliidi alennus hakemus verottajalla käsittelyssä. Jos romutus palkion saa 1500 niin voi voi..Chevy kohtalo vaarassa Aika, terveys ei enää hirveisiin remonttoihin riitä. Kädet haluu paskata niin viritetty automaatti kupla tuossa pihassa. Momentin muunnin ja kuivalevykytkin joka on alipaineella toimiva. Se tuli osina ja kaiken kävin läpi ja hion pellille, maalattiin ja vähän konetta virittelin. Alkaa maku männä autoja kohtaan ja jalat paskana niin ei paljoo kyykitä. Ostasko korean ihmeen tai fordin kauppa kaksiksi kun saan veroalen ennakko päätöksen. Mut vähän kilsat tossa silloin kun ne sattuu näkymään digitaalit. Jotain 260 - 270 th välillä ja ollut palokunnan johto tähti
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En ole noiden sarjaportti versioiden kanssa kokeillut kun ei ole enää konetta jossa sellanen olis.
    Nuo USB-sarjaportti adanterit on kanssa oma lukunsa, toiset toimii toiset ei...voi olla oma projektinsa saada toimimaan, tapellut joskus ihan toisen laitteen takia.

    Olen ostanut suosiolla valmiin USB - ALDL (OBD1) kaapelin, ei ne maksa kun muutaman kympin ja kun lataa sille ajurit tuolta Karpov:n linkistä niin on ne yleensä toimineet.
    Elekma kotimaassa myi aikanaan, mutta eivät enää.

    http://obd2allinone.com/products/aldlobd1u.asp

    Sen huomannut että Wintoosa haluaa yleensä asentaa, ainakin mulla ne ajurit kahteen kertaan (Win XP ja 7Pro), mutta olen tehnyt sen ja siten on aina toiminut.
    Nopeimmillaan kaapelin sai Ruotsista tasan kahdessa päivässä kun hukkasin piuhan...jäi vissiin lavakatteen päälle tai kaverin auton katolle. :odconfused:

    http://enghmotors.com/cable/default.aspx
     
    Muokattu: 3.11.2018
  9. sutinen

    sutinen Gearhead

    Xp kokeilin asentaa ja tekee Usb portin laitehallintaa com 1 portiksi. No jättää vielä keltaisen herjan ja windows koodi 10 herjaa vielä herjaa. No pitää kokeilla tuohon toiseen läppäriin siinä window 7 ja löytyy yhestä läppäristä windows 8. Miten toi toimiiko linuxassa kun siihenkin oli softaa siellä sivulla tai juttua. Sitä itse käytän nettikoneessa.
    Mut jatketaas huomenna asennuksia. Sieltä sivulta asentelin ne asennus paketit.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Linuxiin en lähtis. Mulla xp koneessa missä kaikki autosoftat.
     
    sutinen tykkää tästä.
  11. sutinen

    sutinen Gearhead

    Sama mullakin muita auto ohjelmia ja siks kai tuo XP.
    Ostin tuon läppärin joku aika sitten ja siinä on Delhin ob2 lukiakin.
    Kaveri laitellut nämä ohjelmat ja lukian ostellut.
    En tiijä toimisko jos delhiin sais sopivan piuhan joka kävis suoraan chevyyn. Läppärissä softa truck ja löytys S10 blaserikin. Lie tuossa autocomissakin chevy. Ohjelmia kyllä löytyy läppäristä.
     
    Muokattu: 3.11.2018
  12. sutinen

    sutinen Gearhead

  13. J.J

    J.J Gearhead

    Ei nuo delphit ja autocomit toimi/tue noin vanhan blazerin diagnosointia, uudemmissa obd2 järjestelmän omaavissa blazereissa ne jotenkuten toimivat.
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. sutinen

    sutinen Gearhead

    Oli softa Truck ja joku blaseri S10 mallisto sen alla. Mut on tehty hankalaksi jos ei tietoo saa luettua. Rautalankalla taas välkytteli mitä välkytteli. No puretaan ruisku ja katotaan vaikuttaako tulevat osat mitään.
     
  15. sutinen

    sutinen Gearhead

    Piuha sattui suomestakin löytyy niin ostin tuonkin piruuttani kiinnostaa nähdä löytääkö chevystä mitään tietoo. OBD2 - 12pin / GM (tuoteryhmä Adapteri / Kaapeli)
    Onpahan sit kaapeleita enemmän
     
  16. sutinen

    sutinen Gearhead

    Onko ruiskun toiminnan kannalta muita anturoita kuten lämpöantura mikä on tärkeä. Kannattasko uusia muutama anturi samalla näin vuosi huollossa .
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jos ne on ehjiä niin ei järkeä uusia.... tps nyt ainakin on tärkeä.
    E: etenkään jos sulla on alkuperäisiä osia, ehjiä, niin älä nyt ihmeessä niitä standardeihin vaihda.
     
    Karpov tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu nyt on sutisella intoa kuin nuorella pojalla :D
     
  19. sutinen

    sutinen Gearhead

    Nyt tuli osat. Ruiskun korjaus sarja ja paineventtiilin osat. Ilmeisesti osa tiivisteitä samoja ja kalvot. Paineventtiili korjaus kitin mukana jopa tuli jousi lisää.
    No jos jousi ehjä niin olis pärjännyt varmaan pelkällä tbi kitillä. Sähköpostilla ei näe mitä ostaa Paljoko suomessa suuttimet kpl ?
    Sit tuli se obd 2 pistokekin millä huomenna koe testii lukeeko se chevyn omaa pistoketta ollenkaan truk softa ja mitä kaikkee mun läppäriltä löytyy...
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oota nyt ennen lisätilauksia, että saat sen toimivan piuhan ja koneen läppäriin kiinni
     

Kerro tästä muillekin!