1985 GMC Caballero + om606

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tsipi, 6.6.2018.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Elä? No hitto täytyy perata esiin! Danke!
     
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Siinä oli jo silloin viimeeksi kun oli ajossa, niin pyyhkijöiden kanssa ropleemaa. Tais viiksi olla vähän ehtoopuolella, luulisin että viiksen uusimalla toimii ihan bueno.
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu se näköjään piti kääntää kokonaan ensin "hi" -asentoon. Aika hervottoman olonenhan tuo on. Pesurin lämiskä pyörii ympäri...

    Oikeassa olitte juu, eli pakkivalokin löytyi, mikä oli erittäin positiivinen asia.

    Eiköhän tässä se pari iltaa mene tussaroidessa sähköjen kanssa, mutta nyt ainaki omaan päähän alkaa olla homma selvä, eli enää toteutusta vaille valmis. :)
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    En ymmärrä kyllä missään autossa tuota taka-akselia ennen maahan käännettävät putkenpäät. Kumisee ihan vitusti kajuuttaan.
    Ite jos en ole jaksanut tehdä akselin ylityksiä, niin olen tuonut takarenkaiden edestä ulos.
     
    Karpov, Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Se on se surullisen kuuluisa kiire ja laiskuus :D

    Itellä kanssa caminossa loppuu alle ja pikkukääntö sivuille helpotti mutta pakko se on tehdä joko taakse asti tai sit teen ne nascar-boomtubesit helmojen alle. Koska jos sen rännin tois suoraan sivuille ni maavara kärsis liikaa :cool:
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    No nyt tuo putki on kyllä saanu niin paljon palautetta, että kai se on jollain aikataululla muutettava...

    Kuunnellaan ny ensin, jahka saadaan käymään koko katiska...

    Eipä oo vieläkään osunu silmiin semmosta mittariston sähkökuvaa, mistä selviäis pinnit. Haluaisin esim choke valon palavan hehkun valolani. Eikä myöskään sulakerasiasta osunu yhtään sulaketta vastaan, mihin tulis sähköt ku virtalukko on 1 asennossa.. Tai onhan siellä monia, mutta niihin tulee sähköä myös 0-asennossa... Mersullakun on tuo kiertovesipumppu, ni meinasin sille tarjota sähköä 1-asennossa. Voisin siis jäähdyttää turboa vielä hetken sammuttamisen jälkeenki. Samoin tuo sammuttimen visio ollu mielessä samaan karvaan.
     
  7. tsipi

    tsipi Gearhead

    Pitkä aika taas viime kirjoitteluista..

    Homma nyt on luisunu jotakuinki semmoseen jiiriin, että tänää kävin ekan kerran ihan ajamassa gmc:llä. No eipä se homma oikein kovinkaa ruususesti menny.

    Vaihteisto tuntu vähintäänki oudolta jo heti alusta alkaen. Oli melko raaka ylitäyttö ilmeisesti, mikä kenties vaikuttaa. Otin vajaa 2 litraa öljyä ulos ja katotaa seuraavien testien jälkee uusiks. Missä mennään. Tarvii selkeästikin tutustua enemmän tohon ofgearin ohjaimeen.

    Vaihteistoöljyn tasoa mittaillessani huomasin aika reippaasti öljyä lattialla. Meinas pärähtää kärppä punttiin ku olin aivan varma syypään löytyvän kampuran takastefasta. Sielläpä oli kuivaa, mutta sen sijaan öljynpainemittarin anturi vuoti ku seula... Saa nähä sainko sen tilkittyä. Käänsin vaan anturia tiukemmalle ku intellitronixin ohje on ei kierreliimoille jne, ettei maadotus kärsi.. No kyllä mä vähän laitoin brake cleanilla puhdistaen ja kierretiivistettä väliin. Enköhän sillä maita riitä. Tuohan ei tiivisty sen takia ku mulla on reijässä 1/8 g kierre ja anturissa on 1/8 npt kierre. Tommosta npt tappia ku ei satu kasvaa ihan joka oksalla... Ainakaa meijän tallin puissa.

    Ja sitte tuntus vielä jarruissaki olevan ilmaa.. Ei oikein ollu ne sen tuntuset ku pitäs. Jarrujen takia ei oikeastaan tullu annettua kunnolla kenkää tossa testatessa. Oli kyllä mustaa takana ku vähän edes kokeilin alkaako tuo ahtamaan vaiko eikö.. No kyllähän se alko.

    Jonku verran tuntus kyllä huohottavan tuo pata... Tiiä sitte tuleeko venttiilien varsista vai ihan männänrenkaitten läpi... Ennen ku on huohotukset menny imuletkuun, ni ei oo tullu edes katottua. Noh konepoka sit joskus... Tai vaikka laittas varamoottorin kokonaan..

    Katotaa saatasko me vaikka ihan kuvia tänne huomenna. En tiiä vaikka heittäytys ihan levottomaks ja laittas ihan videon..

    Oli vähä haaveissa alkaa heti huomenna buukkailee penkkiin aikaa, mutta ei kyllä tarvii miettiä moisia niin pitkää ku tiputtaa yhtään mitään nesteitä. Ja tuo usvan määräki on varmaa liikaa tuolla penkissä, eli otetaa vähän alasyöttöjäkii poijes..

    Konttorilla kävin jo perjantaina tunnustelemassa ja katottiin että 200 hp penkkilappu olis hakusessa. Saa nähä miten hyvin persdynolla osuu lukemiin...
     
    DX, Gary Grand, 4d sedan ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jos en väärin muista, niin mulla pitäs olla tollanen npt tappi, jos sitä tartteet ni joutaa lainaks.
     
    isalmela ja tsipi tykkäävät tästä.
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Se npt oli kartio ja g suora jenka. Jotensakin adapteri tuntuis viksummalta. Etenkin jos rupiaa kairaamaan jenkaa öljytilaan purkamatta. Toisaalta eikös se pitäny rempata.......
     
  10. tsipi

    tsipi Gearhead

    Joo oikea adabteri olis kova sana. En vaan muista mikä kierre tossa oli... Tein vielä uuden ku ryssin originaalin. Laho pää ei muista. M12 x 1,5? Ehkä...

    Jos nyt ei pidä, ni saatanpa kalu tullakki lainaamaan tappia! Kiitän! Vaikka eiköhän tuo kierretty pätkä oo jo lie sopimaton npt:hen...
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    1/8npt tais olla 10,28mm luokkaa eli ei oikein täsmää....
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    1/8" jenkaa lähellä oleva metrinen on M10x1, olisko sellasesta kyse?
    On noita 1/8"G- ja 1/8"NPT- jenkaa tullut sotkettua keskenään, eikä siitä suusrta murhetta ole koitunut, ovat niin lähellä toisiaan.
    Tuollasta 1/8"NPT tappia saa vaikka Biltemasta ja Motonetista....

    Hyvä vaihe kuitenkin kun koeajo suoritettu, vaikka pikkusen komplikaatioita olikin, ainahan niitä ekalla ajolla:)
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Joo niin siis olin nyt ilmeisen epäselvä. Mersun öljynsuodattimen jalassa on tuo M12 kierre ja anturissa puolestaan 1/8 npt. Tuossahan jää juuri liian vähän lihaa tuohon väliin minkä vuoksi ensimmäinen versio nassahti poikki. Tämä oli siis mersun originaali tulppa mihin sutasin tuon 1/8 g kierteen. Se oli alumiinia, joka on tämmöselle mustan raudan parissa turaajalle aivan outoa materiaalia..

    Jos nyt ei olla saatu pitävää tuosta, niin seuraavaksi leikkiminen loppuu ja tehdään uusi adapteri väliin.

    Tänää, jos kaveri joutaa jeesimään, ni lasken vaikka lirran läpi jarrunestettä. ei pitäs olla enää ilmojakaan sitte missään.

    Ja joo kyllähän sitä aina eka koeajo on eka koeajo. Parempi, että vuodot tulee nyt ilmi. Jokapäiväinen käyttis ku tuon pitäs olla, ni ei oo vuodoille kysyntää..
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. DX

    DX Double Gearhead

    orkkis pääsylkkäkö, ilmaa eka pelkkä pääsylkkä putkilähtöjä hölläämällä, jostaan syystä se pääsylkyssä oleva ilma ei halua v...tullakaan mennä linjoihin ja niitä pitkin alas saatika sylkkyihin asti vaikka kuinka pumppais ku painetta ei vaan tule, imeminenkään ei oikeen auta,
    mut sylkyn kylestä putkia hölläämällä tirahtaa kivuttomasti ilma ulos vaikka poljinassistentin virkaa hoitais puupalikka.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Ilmaa pääsylinterin ruuvipenkissä eka ni loppuu kaikki ongelmat, huomattavasti kivuttomampi kun paikallaan ollessa.
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ei mulla oo pääsylkkä ollu kuivana missään vaiheessa. Sitä kun ei tarvinu irrottaa missään vaiheessa, ni mä vaan tulppasin sen.

    No joka tapauksessa laskin pari litraa nestettä läpi yhteensä etu- ja takapiireistä. Aika pitkään sieltä ilmaa pukkas kyllä, mutta nyt tuntuu ainaki pedaali siltä, että homma olis klaarattu. En ehtiny tosin koeajolenkillä tätä tänään varmistaa.

    Putsailin jarrukliinerillä nyt kaikki öljytöhryt moottorin pohjasta. Heläytin käymään ja ihan kevyesti kaasuttelinki, näytti ainaki liitos öljyttömältä. Sen verran vakuuttunut olin, että laitoin imusarjanki jo takas kii. Laitoin kyllä varmuudeks oikeanlaisen adabteerin tilaten. Tosin tulee ku tulee ebayn kautta ku varaosaexpertin luottopakkini ei vastannu puhelimeen.. Vissii liian kovat palkat jos pystyy jotain syyslomia piteleen? ;)

    Tässä ny kaoottinen kuva ofgearin controllerin sijoituksesta. Sopii just tuonne väliin, ja kyllä hanskalokerokin menee kiinni, eli tuo ei nyt ole sen lppullinen asento.

    [​IMG]

    Tuohon kyseiseen laatikkoon meinasin tänään perehtyä ihan ohjeiden kautta tänään. Ja jostain syystä en oo tajunnu vetää tolle kierroslukutietoa, joten se tarvii myös vielä hoitaa. Se ei oo välttämätön mutta tuskin ainakaa heikentää toimintaa. Muutenki ku tuo jenkamittari on edelleen 8 sylinterisen asetuksilla, ni jostain olis kiva nähä ihan oikeat lukemat. Pitkä miinus intellitronixin suuntaan. Kahteen otteeseen olen lähestynyt heitä kun lupaavat kellon olevan vaihdettavissa 8 --> 6 sylinteriselle. Eipä vaam kuulu ohjeita miten..

    Tässä sitten tuo juuri parjattu mittaristo:

    [​IMG]

    Joo kyllä se on monelle liian ufo... Sama setti autometeriä tms tuppaa vaan kustantamaan ainaki tuplat... Nopeusmittari ei vielä skulaa ku signaalin pitäs tulla tuon ofgearin kautta.

    Tässä vielä susi kuva ofgearin näytöstä. Se siis on tuossa lämppärin säätimien ja ilmaräppänöiden välissä.

    [​IMG]

    Mankan paneeli oli kolmessa osassa. Nyt se on ehkä yhessä osassa, eli vois laittaa senkin kiinni.

    Ilmansuodatin on nyt vaan törkeästi kii suoraan turbossa.. Keksitään sille paikka jahka keksitään mikä filtteri tuohon loppu viimein tulee. Tuo on meinaa väliaikasesti puhallettu cumminssin kyljestä. En tiedä ahdistaako. Afe:n dry filter siis kyseessä. Ihan bhaf ei taida tässäkään tapauksessa mahtua.. Se ainaki riittäs..

    Akku löytyy sitte tuolta kuskin penkin takaa. Päävirtakytkin jäi laittamatta ku tuosta on aika helppo napata maa irti.
    Ja enpä oo kesäautossakaan kyseistä katkaisijaa käyttäny.

    [​IMG]

    Piuhat on nopeella vilkasulla about 50 mm2, joten uskon niiden riittävän. Tehään lisää jos ei piisaa... Ja maakaapelikin tulee suoraan startin pultin alle.

    Mitä vielä...

    No tärkein tietty, eli ämyrit upotettu orkkis paikoille. Meinas olla vähä tiukat, joten piti kairata vähän reikää ritilään. En suosittele tätä asennusta kenellekään, joka säälii kojelautaa ja ei halua ottaa tuulilasia irti. Onneks omassa on niin halkeillu paska kojelauta..

    [​IMG]

    Älkää kysykö mitään ämyrien merkin valinnasta. Semmoset nyt vaan löyty kaupasta ja on varmaan paremmat ku tyhjät piuhat...

    Tässä nyt vielä kuva koko katiskasta. Tuo hemmetin ruma patti konepellissä naurattaa itteä joka kerta ku sen tuossa näkee. Musta se on jopa niin ruma, et se saa jäädä tohon ;)

    [​IMG]

    Videota ei oo ny tyrkyllä ainakaa tälle erää... Saa nähä jos tulevaisuus tois vaikka semmosenki tullessaan ku sehän oli melkein jo luvattu...
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. En nyt ihan 100 varma ole, mutta minun mielestä ennen katsastuksessa vaadittiin, että akku ei saa olla ohjaamossa ilman koteloa. Varmaan joku tämmöinen Bilteman kotelo riittää.

    [​IMG]
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin eikä se huono idea ole koteloida vaikka paljaana sais ollakin lain puolesta.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Jaa... Kaikenlaista harmia... Minä ku laitoin viimetalvenaki sisätilan lämppärin aina kovilla pakkasilla työntämään suoraan akulle lämpöä... Saa kyllä tuo takarätti varmaan riittää koteloks tällä erää... Tai pakkohan se on kehittää jos niin käsketään... Eihä nää laakista mee läpi kuitenkaa leimasta. Tai sitte olis ensimmäinen laatuaan meikäläisen autoista :D
     

Kerro tästä muillekin!