Autoja Kanadasta -- onko tarvetta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Powerstroke, 4.11.2018.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitoksia luottamuksesta! Tosiaan ei ole tarkoitus ostaa pihalle seisomaan velkarahalla miljoonan edestä kalustoa ja sitten keksiä niille ostajaa, vaan lähtökohtaisesti tarpeen mukaan. Varmaan ensisijaisesti jenkeistä löytyy mitä vaan ja systeemit on valmiit kaluston suomettamiseen. Sitten on näitä erikoisempia tapauksia, ja toisaalta cad taalan vaihtokurssi on edullinen, ja em vapaakauppasopimuksesta saattaa olla lisäetua, eli joskus voi vaaka kallistua kanadan suuntaan.

    Vaikka kaikki menis ihan nappiinkin niin en olettais että edes parin vuoden sisään syntyy mitään volyymikauppaa vaan ennemmin tämmöstä räätälöityä palvelua.

    Chevyllä oli diesel Suburban ja Tahoe vielä 6.5 koneen aikaan (jonneen 90 luvun loppuun?) ja gemsulla vastaava sisarmalli, mutta duramaxilla ei tehtaalla ole tehty, speciaalipajat tekee kyllä.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kyllä mä laitan eteenpäin eli suomeen minkä vaan paketin (paitsi ns controlled substances :rotfl:). Kanadan postin hinnat ei ole kaikkein halvimpia mutta jotain kamppeita olen lähettänytkin ja on ne perille tulleet ihan ok. Lisäksi on Fedex ja hmmm Purolatorin ulkomaan lähetyksistä en olekaan varma.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitoksia!
    Näinhän se varmasti menee, ja mikään ei ole lopullista ennenkuin se on lopullista.
    Taitaa useinkin tuo "business development" viedä huomattavasti enemmän aikaa kuin se varsinainen bisness.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ilmammuuta, kannattaa ottaa sieltä mistä se kannattaa ottaa, eli mitään hypetystä ei ole odotettavissa.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pitää paikkansa, ja kanadan pontiakit oli chevyn tekniikalla, siis ainakin 50 - 60 luvuilla (70? ) . Noh, voihan se olla huonokin asia katsantokannasta riippuen.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oiskos linkata Kanadan sivustoja missä ois klassikkoautoja ja pyöriä kaupan?
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täysin totta. Tässä samaan aikaan pohtinut tuotakin kuviota. Täytyy pitää mielesaä että Kanadaan ei voi tuoda mitään alta 15 vuotiasta. Lisäksi suomesta pitäs löytää joku luotettava kumppani katsomaan autoja ja hoitamaan asioita siellä päässä. Vaikka kävis itsekin hankintamatkalla. Tilaisuuksiin pitäs kuitenkin pystyä tarttumaan sillon kun niitä tulee eikä kuukauden päästä.
    Mutta kysyntää olis "loputtomasti" etenkin käyttöautoikäisille diesel japseille ja sakuille ja toisaalta vanhemmille volvoille ym.
     
    palontie tykkää tästä.
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näitä on jo hieman kysyttykin ja kyllähän niitä romiksia on. Yöpymistä vaativaa reissaamista kuitenkin tulee äkkiä, ei toki heti, ja metsästys vaatii panostamista ajan suhteen. Kaikki tämä on tehtävissä, pitää vaan olla ok sen tosiasian kanssa että osa VOI muodostua arvokkaaksi.
    Toinen mahdollisuus on "pidetään mielessä jos tulee eteen" taktiikka, mutta löytymisessä voi mennä aikaa enemmän kuin viittis odottaa..
    Mutta laita ihmeessä lista osatarpeista, ei maksa mitään!
     
    rb tykkää tästä.
  9. rosswell47

    rosswell47 2nd gear

    Entäs jos asuu isolla kirkolla missä autoja ja niiden osia sekä prätkiä että niiden osia on tarjolla ja on vakuutus yhtiöiden huutokaupat mistä voi ostaa kalustoa ym.niin se välittäjä ostaisi omalle firmalle valmiiksi sitä kalustoa myyntiin...ikään kuin auto/ pyörä kauppa,..hyvät nettisivut missä hyvät kuvat ehkä pieni dennis collins tyylinen coffee walk video myytävästä kohteesta,..voisko semmosella saada myyntiä myös muuallekin Eurooppaan.vaatii tietysti vähän tonttia missä pitää kalustoa sekä vähän toimisto/säilytys tilaa..senhän voi alottaa melkein koti pihasta 2-5 autolla ja parilla pyörällä ja siitä kasvattaa jos näyttää olevan valoa tulevaisuuteen..sit tietysti jos joku haluaa tietyn ajoneuvon jonkun linkin takaa ni hoitaa sen..
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mielenkiinnosta kysyn... haluaisin ostaa Moparin 5.9 magnum koneen, siis -90 loppu 2000 luvun alku. Hinnat halpoja jenkeissä irtokoneille, kanadassa tuskin sen kalliimpia. Mitenhän tuo hoituisi suomeen?
     
  11. tzampy

    tzampy Gearhead

    Oshawassa olisi yksi takalasi joka haluaisi suomeen. o_O toki myös varaosa auto kelpaa. - 67 4D impala
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  12. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Tarkennanpa tätä omaa kyselyäni, kun aika epämääräisen haun heitin aluksi.
    '61 olis ensisijaisesti haussa, '62-'64 menis myös.
    '58 ei tarvista, '59-'60 jos oikeen sopiva sattuu kohdalle, näistä myös 4d ht kävis.
    Mallisarjalla ei väliä, eli Biscayne/Bel Air/Impala tai Brookwood/Parkwood/Kingswood/Nomad.
    Tekniikka mieluusti kasi+automaatti, mutta kyllä kutonenkin käypi.
    Se vähäruosteisuus ehkä tärkein kriteeri, eikä todellakaan mikään näyttelyauto tarvi olla. Mitä koskemattomampi, sen parempi.
    Irtona jos löytyy W-motteja ni ne kiinnostaa myös.
    Ja nämä silleen että jos sattuu kohalle, eli ei oo mikään hätä eikä kiire näillä mun jutuilla.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kertoilee lisää hän

    Missä hinnoissa joku 2000 lukunen toyota avensis farkku diesel on siellä tai 2003 hyundai elantra diesel


    Eli kannattaako moisia ees haaveilla shippaavan sinneppäin
     
    laujok tykkää tästä.
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Eiku... joku tällä puolella tonnin pommi vois mennä erikoisuutena siellä seitsemällä. Vaikka:
    https://www.nettiauto.com/skoda/favorit/9962881

    tai tämmöisellä olis jo mainetta:

    https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/10000736

    "geeteeiin pikkuveikka"

    tai vaikka joku karvalakki pikkudiisseli mersu, onhan sekin pieni ihme kaikkiin sähköleluihin tottuneelle.
    https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/10016850

    Just joku teknisesti helppo ja ymmärrettävä perusauto, jota on helppo harrastaa. Biltemasta osakuorma mukaan.

    En usko, että käyttiksiä kannattaa täältä asti alkaa roudaamaan. Saksasta ehkä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ainiijjoo, pitää olla manuaalivaihteisia, ne on connesseaurin autoja.
     
  16. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Kiinnostas mikä mahtais olla merirahti sieltä kanukeista finlandiaan? Siis ihan per/auto, ei per kontti...
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei pysty sanomaan koska ennakkotapauksia ei ole. Eli yhtään tollasta ei ole diiselinä. Tarttis katsoa mitä nuo suunnilleen maksaa ja laittaa pari tonnia ekstraa diiselistä.
    Kannattavampaa olisi luultavasti keskittyä maastureihin ja suveihin, pajero, 4runner ja etenkin rav4, santa fe, crv, pilot ym.
    Täytyypä katsoa niidenkin hintataso bensana, muistaen sen 15v säännön. Se kaiken kaikkiaan hieman pilaa koko ajatusta sikäli että ei mikään 15 vuotias saa montaa tonnia maksaa vaikka olis mikä diiseli, etenkään nuo perus henkilöautot.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tässä on yksi asia mikä selvittää ennenkuin homma oikeasti liikkuu mihinkään suuntaan....
     
    palontie, Vuokralainen ja Mokaman tykkäävät tästä.
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Melkeen suomi lähempänä oshawaa kuin minä (4000km) :rotfl:.
     
    palontie tykkää tästä.
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Minäpä otan selvää.
     

Kerro tästä muillekin!