Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. partakukko

    partakukko 3rd gear

    meni nyt jotenkin hassusti tuo mun kirjotus kun ihan ekaa kertaa kokeilin tuota lainaus jutskaa.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vastaa lainaten riittää ja sitten hetken oottaa. /QUOTEN] jälkeen oma teksti.Välillä jos hätäseen kirjottaa niin lagaa.

    Kutosella itekin ajan ympäri vuoden ja säästän bensakuluissa vs v8. Kulut on silti kovemmat kun niillä v8 tosimiehillä jotka ajaa kerran kuussa kesällä :cool:
     
  3. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Säästäisit vielä enemmän kun vaihtaisit jonkun 1.0 ecoboostin. Mun pointti on nyt se, että olet jostain syystä ottanut V8 kuskit hampaisiin ja läpsyttelet henkseleitä sillä, että bensakulut sinun V6 moottorissa on pienemmät. Tuo logiikka toimii aina mopoautoihin asti.
     
    riviera56, Charger´69, rb ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ei siinä kulutuksessa taida kovin merkittävää ero olla, jos puhutaan gmt400 v6 vs. v8...
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    anteeksi kovasti jos siltä tuntuu. Oikeesti vaan huvittaa se osasto täällä joka näkee vain kasin. Mulla on kaseja ollut ja tulee olemaan. Vois monella muullakin arkiajot jenkillä lisääntyä kun "nöyrryttäis" kutoseen kasin sijasta. Kyllä se musta on parempi ajaa kutosella vaikka 10k vuoteen kun kasilla 1k.

    [QUOTE"59Kingswood, post: 3448282, member: 49444"] Ei siinä kulutuksessa taida kovin merkittävää ero olla, jos puhutaan gmt400 v6 vs. v8...[/QUOTE] tottakai täältä löytyy se kympillä menevä kasi, mutta omat laitteet ainakin selkeesti pitäytyneet siinä kaavassa, että kasi vie aina sen pari litraa enemmän maantiellä ja kaupungissa helposti enemmän vs kutonen. Eikä tässä nyt ole tarkotus jeesustella tai pitää luentoa mistään pisaralle pidemmälle ajosta.


    Mun ajossa tuo 4.3 menee 10.5-14.5litraa ja se on mulle hyvä syy tota juhtaa pitää. Kasi ei tossa vehkeessä antais mulle mitään mitä kutonen ei koska tehoon olen tyytyväinen.


    Parin litran keskikulutuserotkin näkyy kymmenissä tuhansissa kilsoissa paremmin kuin äkkiseltään arvais.
     
  6. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    tottakai täältä löytyy se kympillä menevä kasi, mutta omat laitteet ainakin selkeesti pitäytyneet siinä kaavassa, että kasi vie aina sen pari litraa enemmän maantiellä ja kaupungissa helposti enemmän vs kutonen. Eikä tässä nyt ole tarkotus jeesustella tai pitää luentoa mistään pisaralle pidemmälle ajosta.


    Mun ajossa tuo 4.3 menee 10.5-14.5litraa ja se on mulle hyvä syy tota juhtaa pitää. Kasi ei tossa vehkeessä antais mulle mitään mitä kutonen ei koska tehoon olen tyytyväinen.


    Parin litran keskikulutuserotkin näkyy kymmenissä tuhansissa kilsoissa paremmin kuin äkkiseltään arvais.[/QUOTE]

    No miksi ei sitten se 1.0 ecoboost mitä ehdotin? Laita sellanen puputin niin kulut laskee minimiin. Minusta on oikeasti aika röyhkeää väittää, että 8-kuskit täällä ajaa viimeisillä rahoillaan ja sen vuoksi pitää pihistellä ajojaan. Kyllä minä väitän, että melko sekaisin on ihminen joka viimeiset rahansa laittaa pakkomielteeseen ajaa V8:lla. Oikeasti taidat Karpov olla ainoa joka uskoo, että sellaisia ihmisiä on.
     
  7. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Jos mäkin avaisin sanaisen arkkuni siitä, mitkä tekijät itseäni häiritsisivät, jos olisin pakettiautoa hankkimassa, niin:
    - En tykkää yhtään tosta keulasta, se ei ole omaan silmään ollenkaan niin onnistunut kuin about mikä tahansa muu Chevy -paku ja toi karjapuskuri / valorauta vielä tehostaa jotenki sellaista tässä-on-liian-pitkä-musta-eteen-työntyvä-osa-keulassa
    - Noista ilmoituksessa kerrotuista muutoksista tulee mieleen sellainen tee-se-itse tuning, joka monessa tapauksessa ei ole autolle eduksi. En todellakaan tarkoita, että juuri tässä tapauksessa muutoksia olisi tehty huonosti sinnepäin, kun en tätä autoa ole livenä nähnyt. Mutta kun monesti se vaan on niin, että sen henkiset jutut kuten itse tehdyt vetokoukut, poistetut väliseinät, enemmän ääntä pitävät pakarit jne. on tehty enemmän tai vähemmän virittelemällä eikä välttämättä oikeasti kunnolla, niin noista muutoksista kun lukee, niin helposti herää epäily siitä, että kuinka asiallisesti ne on toteutettu ja kuinka asiallisesti autoa muuten on pidetty ja kohdeltu. Sitten esim. maininta siitä, että akku on joku nurkista löytynyt, on ihailtavaa rehellisyyttä, mutta herättää ajatuksen siitä, että onkohan moni muukin osa joku, mitä on jostain löytynyt lojumasta ja saatu jotenkin sovitettua. Ehkä en esim. juuri tuota laittaisi ollenkaan myynti-ilmoitukseen, vaan mainitsisin asiasta suullisesti sellaiselle henkilölle, jotka oikeasti ovat esittäneet kiinnostuksensa. Mutta tämä nyt tietysti on vaan mun omakohtainen näkökulma.
    - Ja vähän sama homma ton teipin kanssa. Ainakin itse ostaisin huomattavasti mieluummin valkoisen pakettiauton kuin sellaisen, joka on teipattu pääkalloteipillä, eikä tieto teippauksen suunnittelustakaan kyllä nosta auton haluttavuutta mun kohdalla. Mut mä oonki enempi pussihousutyyppi näissä autohommissa.
    - Edellisten perusteella ei liene vaikea arvata, että noi vanteet ja niiden päälle laitetut matalaprofiilirenkaat eivät ollenkaan istu mun mieltymyksiin tällaisessa autossa. Plus että kun puhutaan 22-tuumaisista vanteista, niin heti tulee mieleen, että varmaan muuten maksaa aika hirvittävän paljon ostaa siihen uudet kumit sitten joskus, kun nuo ovat loppu (tietämättä kuitenkaan yhtään, että mitä nuo oikeasti maksavat verrattuna vaikkapa vakiokokoisiin renkaisiin)

    Hintapuolesta en osaa sanoa mitään, kun en näitä silleen tunne.

    Mutta joo, nämä vain mun näkemyksiä, joiden perusteella auto ei muutu huonoksi tai väärin parannelluksi. Makutottumuksia on monenlaisia ja varmasti noi muutokset sopivat jonkun potentiaalisen ostajan makuun paremmin kuin mun. Ja toisaalta on varmaan niitäkin, jotka ajattelevat jossain määrin mun kanssa samansuuntaisesti, millä on vaikutusta auton kysyntään. Luulisin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No miksi ei sitten se 1.0 ecoboost mitä ehdotin? Laita sellanen puputin niin kulut laskee minimiin. Minusta on oikeasti aika röyhkeää väittää, että 8-kuskit täällä ajaa viimeisillä rahoillaan ja sen vuoksi pitää pihistellä ajojaan. Kyllä minä väitän, että melko sekaisin on ihminen joka viimeiset rahansa laittaa pakkomielteeseen ajaa V8:lla. Oikeasti taidat Karpov olla ainoa joka uskoo, että sellaisia ihmisiä on.[/QUOTE]
    Ymmärsit väärin. Todella väärin.

    Kun tuon vanin myyjä mietti onko v6 este, sanoin siihen oman mielipiteen. Ja mielipide koski sitä, että ne ns "tosiharrastajat" kenellä eniten suu käy kasin suhteen ja millon minkäkin fuck the fuel economyn puolesta ovat niitä joilla se auto seisoo tallissa.

    Ei liittynyt mihinkään muuhun. Tiedän myös että moni ajaa kasilla 24/7 ja hattu nousee. Tämä puheenvuoro koski edelleen niitä "tosimiehiä". HUOM "TOSIMIEHIÄ" .
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    downsizaa vielä yhdellä sylinteriparilla
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tottakai täältä löytyy se kympillä menevä kasi, mutta omat laitteet ainakin selkeesti pitäytyneet siinä kaavassa, että kasi vie aina sen pari litraa enemmän maantiellä ja kaupungissa helposti enemmän vs kutonen. Eikä tässä nyt ole tarkotus jeesustella tai pitää luentoa mistään pisaralle pidemmälle ajosta.


    Mun ajossa tuo 4.3 menee 10.5-14.5litraa ja se on mulle hyvä syy tota juhtaa pitää. Kasi ei tossa vehkeessä antais mulle mitään mitä kutonen ei koska tehoon olen tyytyväinen.


    Parin litran keskikulutuserotkin näkyy kymmenissä tuhansissa kilsoissa paremmin kuin äkkiseltään arvais.[/QUOTE]

    mitä tää taas sekoilee mun viestini alkaa siis tästä:
    en ostas kutosella muuten ellei kutos ja kasikoneisen hinnoissa olisi valtavaa kuilua. Mut vaninkin tapauksessa en oikeen keksi yhtään syytä miksi ostaisin kutoskoneisen. Samaan toi sun kutonen menee mitä full size autossa 307 tai 305.
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jo se, että chevyn v6 kuulostaa puhjenneelta haitarilta, laittaa monet valitsemaan hiljaisen ja paremmin vääntävän V8- version, vaikka ehkä kuluttaakin pari litraa enemmän, niin vääntö ja käyntiääni on miellyttävämpi.

    Ja nyt tarkoitan ihan vakioputkistolla ja vaimentimilla olevia autoja. Täällä meilläpäin joku ajelee vanhalla Astrolla, johon on vaihdettu joku tarvikevaimennin. Kuulostaa ihan mopoautolta, josta on äänenvaimennin poistettu. Mutta huvinsa kullakin.
     
    sdfsd ja leivonharri tykkäävät tästä.
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Vääntö on kiva asia...
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Jos palataan asiaan(tod.näk. ei kuitenkaan pitkäksi aikaa).

    "Kivoja" tämmöiset 'varattu' - ilmoitukset:
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/10070802

    Ei, en ole ostamassa joten en ole ollut yhteyksissä myyjään tiedustellakseni että kauanko se on varattu. On ollut jo muutaman päivän tod.näk. ainakin vkl asti.
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kyllä minä ainaki oon ajanu pääsääntöisesti bensa V8:lla ympäri vuoden jo yli 10 vuotta, on kaikki käyttikset ja harrasteet ollut V8:lla. Tällä hetkellä poikkeuksellisesti tosin Jeep Cherokee Renegade 2006 käyttiksenä missä 3.7 V6, kun tuota ei ollut mahdollista kerran V8:lla saada o_O Ja tuo on kyllä todella pitkästä aikaa vajaasylinterinen itellä, ainoa mikä tossa harmittaakin, mutta ollu sen verran miellyttävä arkiauto omaan tarpeeseen että sen takia en ala V8:iin vaihtamaan. Mutta vie bensaa kyllä saman kuin V8:kin veisi, joten siltä osin tuntuu mukavan tutulta :poff:

    Mulla tosin tulee max. 12tkm vuodessa yhteensä kaikkiin autoihin, niin sepä on ihan sama millä nuo ajot ajaa.
     
  15. arska 77

    arska 77 1st gear

    Viä litran sadalle vähemmän on nää kulutus keskustelut surku hupasia
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos minäkin olisin ajanut tämän vuoden työuran kaikki ajot vastaavalla toyotalla kuin vaimolla on, niin bensaa olisi mennyt kaikkiaan 300litraa sen nyt menneen 750:n litran sijaan.
    Selvää säästöä siis olisi ollut ~700€:n edestä, semmoisen toyotan hinnan verran.
    100€/kk
     
  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    Minullakin olisi hinku ajaa jenkillä, ihan vain periaatteesta. Mutta kun ei vain rahat riitä siihen. Äkkiseltään laskin (tuossa yllä annettujen kulutuslukemien perusteella) jokin V8 katumaasturi nielisi bensaa minun ajoillani n. 12 000,- per vuosi. Jollain eurokikkareella säästän 4000 - 6000,- per vuosi.
    Joten periaatteesta on tingittävä ellei jostain löydy jotain mikä menee cruisen kanssa normi liikennevirrassa alta kympin kulutuksella ilman pihistely-yrityksiä.
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  18. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Terve. Itse myin auton viime viikolla hieman samalla tavalla. Ostaja toiselta puolen Suomea halusi auton -varata-, joten ostajakandi itse ehdotti 10 % maksua auton hinnasta suoraan tilille varausmaksuna. Sanoi, että hakee viikon sisällä, jos ei, niin saan pitää rahat. Sopi minulle; kirjoitin Nettiautoon, että ***VARATTU 5.11.*** saakka.

    Tuli ja vei auton. Fiksuahan tuohon ilmoon olisi laittaa, mihin saakka varattu.

    AHi

    ps. Sitä ennen oli jo joku sankari luvannut tulla puhelimitse samana iltana junalla hakemaan pyytämällä, että "ota ilmoitus jo pois Nettiautosta" Onhan näitä pyytäjiä; jäi hakematta. En kyllä ottanutkaan pois...
     
    Mokaman ja Pertti K tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt sut lynkataan. Laita ecoboost älä kulutuksista jauha bblaablaabl.


    Ymmärrän täysin! Vielä kun laskee autoilun muut kulut ja kovemman ajomäärän tuomat korjauskulut, niin tulee mehevä potti. Ja niin ois vielä se muukin elämä (maksut/laskut) autoilun ulkopuolella :)
     
    Stang_81 ja Catiska tykkäävät tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu varauksen ilmoitus päivämäärällä on hyvä niin tietää ostajat halutessa sitten palata asiaan. Toki aina herättää kysymyksiä miksei varattu auto mennytkään, mutta 90% syy on ettei varaaja tullutkaan
     
    Mokaman tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!