Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mitenkäs sitten nämä, kellä on varaa ostaa uusi kymmenien tuhansien Mustang. Valitsevat siihen jonkun nelipyttyisen moottorin. Mä en käsitä, miksi tuollaisia edes valmistetaan.
    Ja eikös uusia Challengereja tehdä myös jollakin vajaamoottorilla?
     
    viikinki75 ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  2. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Kaverin työkaveri oli ostanu tommosen Ecoboost-mussen... Ihan liukkaasti se kuulemma liikahti, mut kun ainut soundi, mitä autosta irti sai, oli työkaverien ainainen kuittailu "mikset ostanu semmosta, jossa on Moottori", niin oli sitte menny vaihtamaan härvelin kasinkoneiseen :rotfl:
     
    Pertti K, rb, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se häätyy jokkaisella oppirahat maksaa joskus :rotfl:
     
    viikinki75, Gary Grand, fudge85 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Varsinkin kun noi jotka käskee ostamaan kunnon moottorilla ajaa yleensä itse corollalla....
     
    ++++++, ramtouch, Pertti K ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mutta siitä huolimatta Corollakuskikin voi ihmetellä, että miksi rahamies maksaa 50 000€ autosta, ja ottaa siihen mopolta kuulostavan moottorin, kun se vain ei sovi tuon auton imagoon ja ulkonäköön?
     
    viikinki75, Gary Grand ja Petri R. tykkäävät tästä.
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Corolla-miehille "tosimiehille ja tosiharrastajille" tollanen 20k on mitätön summa. Suu käy ja mitään ei tapahdu :D paitsi foorumipuheissa menee 20k kuussa bensaan ja kaikkea muuta uskottavaa.




    Sillekin on varmaan syynsä miksi ls koneet on suosiossa ja esim 454 on nyt suomessakin halpoja (irtokoneet)
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No ne äijät, jotka laittavat LS koneita harrasteautoihinsa, eikä 454-moottoreita, tuskin kiinnostaa bensankulutus.

    Siinä on tarkoituksena saada kevyt ja suorituskykyinen, moderni kone, vanhanliiton maamoottorin tilalle, jonka täysremppa maksaa aika paljon, jos hyvin tekee.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Enmätiä mutta jenkkifoorumeillakin suorituskyvyn jälkeen mainostetaan taloudellisuutta. Yhtälailla joku ecoboost tuo samoja ominaisuuksia. En sentään sellaista lähde puolustelemaan tai kehumaan, mutta miten se eroaa perusajatuksesta? Moderni kone mistä otetaan paremmalla hyötysuhteella tehoa irti
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Sä olet teknisesti oikeassa. Tuollaisia 2000 luvun chevyn ja MoParin -tehopakkauksia onkin laitettu erittäin hyvällä menestyksellä -60 luvun autoihin, fiiliksen kärsimättä.
    Päinvastoin, Samoilla oikeilla V8 -soundeilla 11-12 sec varttimailivehkeitä, perheauton helppokäyttöisyydellä. Bensankulutus toki myös, ihan siedettävä.
    Ensimmäisenä tulee mieleen, vissiin ihan ensimmäisiä swappeja suomessa noin vuonna 2000?, kun yksi tälläkin foorumilla vaikuttanut äijä, laittoi sellaisen -64 avo -Corvetteensa.
    Toki auto on muutenkin viimeisen päälle tehty. Ulospäin ihan vakio avovette.
     
    Muokattu: 7.11.2018
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Vaimoni luonnehti tuommosta ecoboost-Mustangia sanoilla "komea mies, jolla on pillu". Ite en kans ymmärrä miten jotain Mustangia edes valmistetaan neloskoneella, ei väliä paljonko semmonen kehittää voimaa. Mielipiteeni ja periaatteeni ei muutu vaikka joku ajais semmosella nelarimustangilla kahdeksikkoa mun V8-koneisten autojen ympärillä. Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa esim. v.2005--> Mustangin V6:lla. Mutta minähän en olekaan "järkiautoilija", käyttöautossanikin V8 on itseisarvo :)

    edit: Lisään vielä, että esim. 6-sylinteriset koneet sopii mielestäni sellaisiin jenkkeihin, joissa ne on jotenkin "luonnollisia". Buick GN ja esim. perinteiset suomijenkit; Valiantit, Aspenit jne. Mutta joku pikkukoneinen Mustang tuntuu siltä, että on haluttu tehdä köyhille erikseen oma Mustang. Toki markkinat ovat sen uutena "tilanneet"...
     
    Muokattu: 7.11.2018
    Charger´69, Pertti K ja WBBC tykkäävät tästä.
  13. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Itseäni ainakin voisi ecoboosti kiinnostaa tulevaisuudessa, viripalikkaa tulee varmasti lisää melkoisesti ja kulutus pysyy siltikin aisoissa. Itse ainakin ajan mielummin arkiajoni 5L/100km, saa säästyneillä rahoilla kivasti työkaluja, varaosia ym. hankittua.

    Eikä kyllä millään "helmellä" viitsisi edes tuolla kurassa ja suolassa ajaakkaan.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Niin hyvin sanottu, että eiköhän tämä aihe ollut tässä.
     
    Gary Grand ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Toki näin on. Mutta valitse aihioksi Escort, Taunus, Granada, Consul, Capri, Focus tai Mondeo, niin homma on OK.
     
  16. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Eikö hopea avensis olisi parempi, kaikki olisi tyytyväisiä, työpaikallakin...
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    säästätkö loppujen lopuksi mitään vs. kasi ajokustannuksissa.

    Ei olis ainut auto missä tulee se 1.6 taunus ilmiö että kulutus pysyy samana kun siirtyy 2 litraseen tai isompaaan koneeseen.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    uusi ford gt kuulostaa V6 taunukselta...
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eikös amerikan markkinoilla mussestakin ole V6 versio, tuo ecoboost-nelonen on enemmän euroopan juttuja. Jossain muussa euroopan maassa kasiversio voi olla vielä enempi rahamiesten juttu, kuin Suomessa. Ei välttämättä hankinnan suhteen vaan vakuutuksien.
     
  20. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Olisköö se ecobuusti mussen syntyyn vaikuttanut nämä päästöasiat? Oliko se niin että autonvalmistajien piti saada joku keskimääräinen hiilidioksidipäästö/km lukema valmisteilleen? En tietä tätä varmaksi mutta kyllä mulle i4-koneinen musse kelpais. Siihen e85-softa ja paukkuja lisää, en tiijä onko moista softaa valmiina mutta yks heppu ois tiedossa joka on usiammanki kikottimen softia puukottanu, menestyksekkäästikkin. Halapaa ja heleppoo.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!