Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. partakukko

    partakukko 3rd gear

    en ottanut tosissaan enkä kirjoittanut tätä tosissaan. olen saanut nukuttua yöni hyvin.
     
    Karpov ja rb tykkäävät tästä.
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Mistä sen kuski tietää mikä moottori on pellin alla jos autossa on äänieristeet?
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ole hyvä!
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    aika katkeraa tilitystä, sulle annettiin syyt miksi ihmiset ei halua tota sun vania tollaseen hintaan. Sillä miten hyvin ittelles olet perustellu kaikki käsiveivit yms. ei ole merkitystä kun ostajana et ole sinä. Henk. koht. en ostaisi ton ikästä vania koska niissä on jo jotain ruiskukoneita, kärjettömiä sytkiä yms. turhaa tietokonehimmeliä mutta ymmärrän kyllä että ns. suuren yleisön preferenssit on eriävät mitä omani ja siksi en tätä sanonu alunperin syyksi miksei puhelin soi.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    yleensä katsomalla konehuoneeseen tai painamalla kaasupoljinta.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Trafi.fi
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Miten sen tietää kun painaa kaasupoljinta,kierroslukumittarista?
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Entäs jos ostaa vanhan auton ja joku on sinne vaihtanut moottorin?
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kiihtyvyydestä ja siittä paljonko kaasupoljinta täytyy painaa saadakseen tavoite kiihtyvyyden.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tätä voi myös verrata kierroslukumittarista saatuun informaatioon ja tehdä päätelmät
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Ok,mitä voimakkaammin kiihtyy,sitä enemmän sylintereitä.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    korrelaatio lienee aika vahva
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No saa ainakin virallisen totuuden.
     
  14. timant

    timant 2nd gear

  15. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    On pakko myöntää, että perskohtasia kokemuksia gmt400-korisista ei juurikaan ole. Ajanut kyllä olen aika monellakin, mutta en muistaakseni ole koskaan edes tankannut, paitsi kannuista ehkä 30-40l dieseliä pois imettyjen bensojen tilalle koneenvaihdon yhteydessä...
    Anyway,mihinkään absoluuttisiin litrakukemiin puuttumatta; joskus aikanaan olin vaihtamassa asiakkaalle -89(tai jtn siihen suuntaan) 4wd+man (5-v) worktruckiin 4,3tbi:n tilalle 5,7tbin. Koeajojen perusteella autosta tuli hyvinkin hauska ajaa ja asiakkaan kertoman mukaan normiajossa kulutus ei muuttunut suuntaan eikä toiseen. Varsinaissuomesta lappiin suuntautuneilla kalastusreissuilla max. sallituilla vetopainoilla varustetun venetrailerin keralla em. retken keskikulutus hänen mukaansa putosi n.25%, eikä pohjoissuomen isompiin mäkiin tarvinnut enää kelata vauhtia kakkos-kolmosvaihteelta asti...
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla vaan omat kokemukset joten en tiedä miten sitten muilla jne. Mulla ei oo kuormankaan kanssa kutonen yltynyt juopottelemaan. Mitään veneen tai mökin vetoa ei silti ole.


    Tarkistan aina huvikseni, että trippimittari toimii (voyagerissa se näytti 25% enemmän mitä oikeasti ajoi, kulutusmittausyllätys) ja katon kulutusta aina tankatessa. En siksi että se olis mikään sairaus vaan huomaa helposti onko auto tikissään. Esimerkiksi open loop tila ei pontiacissa näy ajossa kuin täyskaasulla kakomisessa ja tankilla 2-3 litraa kovempana kulutuksena.

    Alle 400 litran kuukausitankkauksia ei ole miesmuistiin edes ollut.


    On sillä silti ollut syynsä miksi jenkitkin on pienempiä koneita tehnyt, vielä kun tuo 4.3 on kaks pyttyä vajaa 5.7 niin tuntuu uskomattomalta kuulla, että se veis vähemmän enkä itse ole sitä siksi todennutkaan.


    Ei mua yllättänyt että 472 cadillac oli janosampi kuin 350 vaikka oli foorumeilla (olikohan täälläkin) miehiä jotka ajeli 2400kg painavalla isolohkocadilla 3lov tomaatilla 12 litraan maantiellä :D

    Sitkeesti tuo kutonen vetää cruisella mäet ylös jo 80kmh alueella. Varmaan se hiukan ylempi vire tekee poikaa maantiellä vs vanhempi matalatehonen kaasarikasi.


    Enkä mä nyt halua kutosta jeesustella ja kasimiesten keskuudessa syntyy myrsky ja ot :D kasimieheksi silti itsenikin luettelen kun aikalailla puolet kaikista omistamistani autoista on ollut jenkkejä ja niistä kaikki muutamaa lukuunottamatta kasilla.
     
    markmi tykkää tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    amerikassa ne vetää saasteajan isoilla fullsize kadillakeilla 500cid moottoreilla 10l/100km kulutuksiin omien juttujensa mukaan kun asentaa mileage camshaftin. Mulla vei korkearuttunen 18l/100km mutta kone siittä oli tosin ihan paskana jo.

    Lainsäätäjä on yks syy miksi tehdä jotain pienempiä koneita. Niillä vaatimuksilla ei välttämättä ole tosielämään mitään yhteyttä.
     
    Muokattu: 8.11.2018
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onko kutoskoneisissa muuten tiuhempi perä mitä kasikoneisissa, ootko kattonu välityksiä/ajokierroksia?
     
  19. minski

    minski Gearhead

    Onpa ehditty jo hyvin polttamaan. Ilmeisesti joku kaupparatsun tai metsänostajan kulkupeli?
    Mitenkähän tossa on vielä leimaa 1/20 asti?
    Eikös Suomessa saa enää leimaa korkeintaan vuodeksi eteenpäin? Onko sitten vielä ehtinyt vanhojen säädöksien mukaan? Vai onko tuolle vielä kahden vuoden välein?
     
  20. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Uudempiin saa pitkän leiman!

    Olisko taksina ollu?
     
    minski tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!