Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Purkuun laitetaan jos ei käynti parane Jouda hyvin pitkään tätä rassaamaan. Piuha homma näkyy olevan ja tuo ajuri xp ettei toimi ja ainut olis et ostaa se valmiina. Vois sanoo ettei paljon kiinnosta.
    No tänään ruisku irti ja osiksi. Kuplakin odottas öljyn vaihtoon ja öljylämmitin kierukan asennusta öljypohjaan. Onkin astetta erikoisempi mitä vesilämmitin.
     
  2. sutinen

    sutinen Gearhead

    Piuhasta sen verran et tämä eilen saapuva piuha mikä käy delphiin ja toinen pää vois olla käypä chevyyn. Sen verran pitää läppäriä autossa käyttää et älyääkö delhi ja noi softat vanhusta ollenkaan.
     
  3. sutinen

    sutinen Gearhead

    Siinäpä olis hieno setti Hinta vaan köyhällä kallis. Olis enempi jenkki vehkeitä niin olis ostamisessa järkeä.
    Vuokraatko testeriä 100 e jos tarvitsen ? Ostaa ei pysty tohon hintaa pitäs jo hinnan puolittua. Nyt ollut kallis syksy. Autoihin mennyt rahaa pirusti ja ostaa päräytin pyöräkuormaajan ja lisävarusteita melkoisesti niin on " vähän " perse auki. Tulossa kone laivassa kohti suomee.. Joulukuun puoli välissä suomessa. www.mattisutinen.fi
     
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Ei toi uusi piuha eikä delphi älyä chevystä mitään. Se ei osaa lukulaite ottaa virta chevystä ja lukea vikoja.
    No tutkimukset jatkuu
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niinhän vähän varoteltiin.

    Se pitäs se aldl kaapeli vaan saada vaikka jonkun avustuksella kuntoon. Oli sitten tietokoneen päässä vika tai muualla. Muuten on hakuammuntaa. Uuden osan vaihtokaan ei aina auta kun monesti paskaa laatua jo uutena.
     
    sutinen tykkää tästä.
  6. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kaapelin tinaus ei vahvin laji ja toi portti homma kyllä äkkiä saa toimii ja niitä ajureitakin kokeilin laittaa. No pitää ostaa valmis piuha ja se cd levy missä softat.
    Tai vaihtaa autoo Mut eihän toi uus piuha hukkaan mene. Sen pitäs uudemmissa autoissa " kai" toimia.
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos ajat joensuussa päin voidaan katsella live dataa koneesta
     
  8. sutinen

    sutinen Gearhead

    Ajat joensuussa päin autolla joka ei liiku parkki paikallakaan :(. Hivenen käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä ja pikkusen yrittää kaasutella niin sammuu. Tyhjäkäyntiäkään ei hyvin pitkää jaksa käydä. Tallin läheltä edes talliin pääse kun sammuu jo siinä vaihdessa kun pykälää kytket. Hinaamalla pihaan tuotiin. Positiivista et kipinä tulee ja se uus jakaja ei välttämättä olekaan rikki eli oliko vika muualla kun kipinäkin katos. 2 päivää sillä kerkesin ajaa ja uusi puolakin tuli samalla vaihdettua.
     
  9. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tänään tavoite ruisku irti purku ja kasaus. Jos ei hirveesti sada vettä. Eilen piti jo toikin tehdä
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Katoikko koskaan siitin kuviota? Jos/kun oli vika ni ne pesten.... napsutelle.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uä pesuri kätevä. Puuilo/motonet max 30€
     
  12. sutinen

    sutinen Gearhead

    Onko kaasuläpän ruuvit orgiksena toiselta puolen hitsattu kiinni. No läppien ruuvit jäi käteen piti fiksata nekin. Nyt purettu putsailtu ja kasattu. Totain tiivisteitä oli kaput. Sit toi paineventtiili sarja turha ostos paitsi siinä oli kyllä 2 cm lyhyempi jousi kuin mitä nyt oli paikallaan. Suuttimia joskus sähköllä napsuteltu että nekin kai toimii.
    Ihmettelen jos käynti nuilla muuttuu mut suuttimetko seuraavaksi
    Huomenna toi selvii..säävaraus
     
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    Pitäs ostaa kerralla pikkusen parempi kuin 30 e laite. Paremmat jossain muutamissa satasissa. Olen näitäkin katellut. Hankinnan alla sekin kun se puuttuu vielä tallista.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Riippuu käyttötarpeesta ja esineen koosta. Kyllä tommosella halvalla ja pienellä on monet suuttimet ja kellot putsattu hyvin
     
  15. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kello sepäksi näillä nakki sormilla Pienellä pienet ja isolla isommat osat, näinhän se menee.
     
  16. sutinen

    sutinen Gearhead

    Asennus kelistä näyttäs tulevan hyvä. Satelee vähän lunta Parempi sekin kuin vesisade.
    No ei kai tuo pitkään ruiskun laitto kestä.
     
  17. sutinen

    sutinen Gearhead

    Vähän aikaa huuti ja sit rupes hiljenee. Ei tuo olekaan ennen yli 1000 rpm kiertänyt. Pakoputkesta mustaa tuupannun metrin verran hiekka kenttää. No hirveesti sylettää imusarjassa ja välillä liekit lyö Toista kertaa kiertämään kunnolla saanut. Mut turha työ tuokin lie ollut. Mut mikä rikastaa noin perkuleesti. Suuttimilta tulee kyllä bensaa mut tuleeko sitä liikaa kokoajan. Yks video minkä kerkesin tehdä.
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Voi olla CTS eli ruiskun lämpöanturi rikki...tukehduttaa silloin helposti moottorin bensalla.

    Olethan nollannut ECM:n irrottamalla sen sulakkeet tai akkukaapelin minuutiksi pariksi remontin jälkeen, muuten se käyttää opittua (väärää) tietoa hyväksi, se pitää nollata.

    Mahdollisesti epähuomiossa virrat päällä irrotetut antureiden liittimet aiheuttavat aina vian anturiin ja se anturi on pois pelistä, esim elintärkeä CTS...vetää seokset rikkaalle, ne pitää nollata.

    Voihan siellä olla myös MAP-anturi rikki ja onhan sen letku kiinni/ehjä/ ne kumiset liitoskappaleet tiukat siinä nylonputken ympärillä ja meneehän se MAP:n putki varmasti sinne ruiskun taakse ?

    ECM maadoittuu moottoriin, sen maadoitus johdot ehjät ja hyvä kosketus, ei jännitehäviöitä ?
     
    sutinen tykkää tästä.
  19. sutinen

    sutinen Gearhead

    Nyt ei ole nollailtu. Sit lämpöanturan piuhan irrottaa niin ei ennen lähtenyt käymään.
    Pitääpä käyttää akun kenkä irti.
    Map putket on kiinni ja sitä imettiin ja puhallettiin niin sen piti olla kai ehjä. Kaikki alipaine liitokset on kiinni ja kumit ehjiä.
     
  20. sutinen

    sutinen Gearhead

    Missä EMC on siitä ei mulla mitään tietoo ja minkänäköinen osa lie CTS nollata ? Uusi hieno nimi. Nollautuuko kun akun irrottaa sen muisti.
     

Kerro tästä muillekin!