440 viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Palladium, 6.11.2018.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tie mikä siin sit lie ku se leimaus niin helppoa on, mut aika harva noist ahdetuist vehkeist tuntuu olevan ahtimelle leimattuja. Ainaki multa monet ahdetun laitteen momistajista on kyselleet et mitenhän sen sais leimattuu?
     
  2. Keme

    Keme Gearhead

    Eihä siinä oo muuta, ku menee konttorille tarvittavien papereiden kanssa. Jenkkiharrastajille toi muutoskatsastus tuntuu olevan yleisesti tosi vaikeeta.
     
    xarper, MJF ja jariha tykkäävät tästä.
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Rootsin kanssa voi tulla sanomista konttorilla jos rojut tulee kovin korkeelle pellin läpi. Saahan sen paketin kyllä aika matalaksikin jos käyttää oikeeta ahdin imusarjaa
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mut siis teidän kaikis autoissa on ahtimet otteessa eikä oo ollu vaikeeta leimaa?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Miksi se ois oikeesti niin vaikeeta? Paperilla vertailumallien tiedot ja dynolappu, mitä muuta siihen tarvii? Ahdin on otteessa.
     
  6. Keme

    Keme Gearhead

    Juuri näin. Yksi on 60-luvulta ja kaksi 90-luvun lopulta. Kaikki muutokset on otteessa ahtimia myöden.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei noissa mitään ihmeellistä ole ollut, 3 kpl 80/90luvun VW:tä ahtanut. Joku vanha jenkki missä ei tarvii päästöjen yms kanssa edes kikkailee, luulis olevan helppo nakki.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tie, omas lähipiiris sekä että, viimisin varmaan viikko sitte leimattu. Vilppii ja vilunkiahan se vaatii jos pykälien mukaan mennään. Mut joillekin tuntuu olevan kovasti ylivoimaista kun kyselevät.
     
  9. Sarkar

    Sarkar Gearhead

    Voinee riippua konttorista. Tein hiljan alustavia tiedusteluja lähikonttorilleni koneen vaihdosta (+ahto) 70-luvun alun jenkkiin. Halusivat, että on osanumeroitu lista alustan osista, joilla alusta, jarrut ja taka-akseli on tehty identtiseksi vertailumoottorikärryn kanssa. Noh, sehän on ihan mahdollista, joskin niitä yksittäisiä osia on melkoisen monta ja hommaan tarvitaan tehtaan osanumeroluettelo, ja rumpujarrutkaan edessä ei konseptina niin houkuttele. Vaan tuli päälle tieto, että jos ei ole identtinen, vaan parempi, pitäisi olla H-tason selvitys, niin alustan osista, taka-akselista kuin jarruistakin.

    Vastaakos tämmöinen määrä paperisotaa muiden kokemuksia?
     
  10. shr1

    shr1 Gearhead

    Eiköhän tähän oo ihan looginen selityskin, kun noi muskelivuosien jenkkihepat pitäis kertoa 0,7 kertoimella, jotta saadaan "nykyhevosia". Teoriassa toi sulkee aika monta moottorinvaihtoo ja ahtamista pois, mut käytäntöhän voi silti olla ihan mitä vaan kuun ja taivaan väliltä.
     
  11. Palladium

    Palladium 1st gear

    Mitenkäs tuo betonointi, tekeekö ne konepajoilla sitä jos kysäsee. Ei nimittäi itellä oo mitää käryä mite moine suoritetaa. Ja sitte mistäs nuita alsapukkeja mahollisesti sais
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Tosi simppeli homma se betonointi, puoli kerrallaan kansitaso vaateriin ja kaataa mömmöt sisään ja antaa kuivua, sit toinen puoli sama homma.
    Vetelin deckin maalarinteipillä piiloon sit ja tein vaan vesireijän kohalle aukon mistä sai kaadella sisään.
    Yks puteli Morosoo riittänee, 2 putelia ku laitto SBM ni tuli jo aika ylös asti, tunti sormella vesipumpun reijistä, ei kyllä silti ollu mitään lämpöongelmia alkukesästä Chevellen syylärillä ja 850 Volvon sähköflektillä.
     
    Palladium tykkää tästä.
  13. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Niinku varmaan muistat,remmi vallusta oli helpoin ratkaisu ottaa ahdin pois kun meni leimalle.Katsastus henkilö ihmetteli reikää konepellissä ja imusarjan vesivanerista tehtyä peitelevyä jossa oli 1 kaasari kiinni lättiksillä.Leima tuli ja tunnin päästä oli oikeet roippeet paikallaan.Ikinä ei poliisi haitannut harrasteajeluita.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Alakertaa voi tanakoittaa myös main girdlellä, löytyis muutama source-mallinen jos kiinnostaa.
     
  15. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Minkähän verran moparin lohko kestää tehoja tuon kanssa? Vai joko tuo on perus varuste, ku rakennetaan 700hv mottia?
     
  16. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Vanha muistikuva. Alle 600 menee vakiona.Siitä yli alsa pukit,max 800.Rautanen race lohko,ei tietoa.Riittää ainakin + 1000,ei oo mulla ainakaan mennyt rikki.Moparin lohko on ns pitkähelmainen ei tarvii tota girdleä mun mielestä.Onhan se tietysti ihan hieno ja jos lompakossa on varaa mikä ettei.
     
    C-Body Polara tykkää tästä.
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    asian ulkopuolelta, multa löytyy isolohko mopariin uusi sourcen 7qt öljypohja ja siihen sopiva imuputki jos joku tarvii?
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Pitkistä lohkon helmoista ei vaan taida olla mitään iloa ilman girdleä.
    Main girdlellä nimenomaan sidotaan runkopukit paitsi toisiinsa, myös niihin helmoihin.
    Eikä se nyt taida kustannuskysymyskään olla, multa saa girdlen muutamalla kympillä, studit maksaa tosin vähän enemmän.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  20. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

Kerro tästä muillekin!