Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. fenix

    fenix 3rd gear

  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Maksoin vuonna 2005, 1500€ pari vuotta aiemmin Specialty Engineeringin remppaamasta mark IV 454 -koneesta.
    Suoraan Camaron nokalta, kun ukko oli ostanut siihen uuden
    540 version.

    Ei tarvinnut kuin vaihtaa Corvetteen sopiva lyhyt vesipumppu ja pakosarjat. Mukava käyttömoottori, joka antoi vauhtia varttimailille kuivilla, sutivilla katurenkailla 13.40/180kmh.

    Ja on nyt käsittääkseni edelleen, samassa kokoonpanossa täysin toimivana.

    Se ei ollut kallis moottori.

    Tuossa kuva. Ja oli mukana hienot Matti/Teppo venakopatkin.
    Ilmanputsari on itse hankittu ja tuo virittämäni alumiinilevy tiivisti sen konepeitossa olleeseen air boxiin, josta sai kylmää ilmaa L88 -konepeiton takareunasta.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 9.11.2018
    speedy, Pertti K, faffeli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    394 CID pitäsi varmaan olla, ei kai tuommoista 396:sta olekaan.
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    turhapa sitä on kohta viistoistavuotta vanhoilla hinnoilla kehua?
     
    Lowry ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  7. maddis

    maddis Gearhead

    Renkaat ainakin kannattaa vaihtaa jos hyvän haluaa. Nimim. kokemusta omasta Rangesta talvella nappularenkailla. Pito (tai sen puute) sama joka suuntaan. Siinä vaiheessa, kun pito loppuu, niin onkin mukava tuommosella jatkuvanelivetoisella painavahkolla automaattivaihteisella autolla ilman abs:ää miettiä mihin sitä päätyykään. Muutama 'jännä' tilanne oli itsellä talvella.
     
    WBBC tykkää tästä.
  8. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Ot. Olen monesti sanonut maasturista että jos se lähtee luistoon sitä ei oikaise kuin peltiseppä.
     
    WBBC tykkää tästä.
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Niinhän tuon mukana näkyy tulevan nastarenkaat alumiinivanteilla.

    Joo, nuo mud terrainit on aika huonot talvirenkaat.
     
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Näemmä en jaksanut lukea noin pitkälle. ;) Joo, noilla voi mennä jo paremmin.
     
  11. z 900

    z 900 Gearhead

  12. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ellei kukaan olisi ängennyt sinne Chevyn 396:sta, mutta ei kai sentään?
    Todennäköisesti siis näppäilyvirhe.

    Mielenkiintoinen määritelmä ilmoituksessa: "Auto käynnistyy pysähtyy ja pyörii todella nätisti. Koeajo onnistuu."
    Voi olla ikimuistoinen koeajo, jos todella nätisti pyörii ...
    :D
     
  13. -tl-

    -tl- Gearhead

    Tähän tapaan
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Pertti K, Karpov ja Inlinee tykkäävät tästä.
  15. z 900

    z 900 Gearhead

  16. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Charger´69 ja isalmela tykkäävät tästä.
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    viikinki75 tykkää tästä.
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    stealth, wilburi ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No moparmiehellä on pihan kalustosta päätelleen. Eikö se riitä? :D
     
  20. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Trafin tietojen pohjalta hieman erikoinen tapaus. Auton merkki on MTM. Mallia ei ole. Laite on tuotu jostain ulkomailta ja vaikka tuo Mersuun pohjautuukin, niin valmistenumerokaan ei viittaa Stutgartin tuotteeseen. Autoa ei ole kai tarvinnut muutoskatsastaa, koska se on kokonaan omaa merkkiä (?).
    Tämä tapaus vahvistaa ajatukseni, jotta Suomessa on siis mahdollista rekisteröidä joku kummallinen omatekoinen laite, jos se tuodaan ulkomailta, ja jos autolle on annettu siellä oma merkki. Mutta jos reksteriotteessa on merkkinä kanta-auton merkki, niin sitten sen täytyy täyttää muutoskatsastuskriteerit Suomessa. Englannista kun löytyy varsin mielenkiintoisia omavalmistepäristimiä rekisteröityinä, joilla kyllä saisi Suomen katsastusmiehen repimään pelihousunsa. Huvinsa kullakin.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!