Bf Goodrich vs Cooper

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja dodgeman, 25.11.2018.

  1. fenix

    fenix 3rd gear

    Kyseisistä BF:stä kokemusta.
    Kulutuskestävyydessä ei moitittavaa.
    Mutta liukkaat on erityisesti märällä, mutta myös kuivallakin.
    En suosittele.
     
  2. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Vaniin
     
  3. ramman

    ramman Double Gearhead

    Yhden kesän oli vanissa coopperit alla. Varmaan huonoimmat renkaat millä oon ikinä ajanu. Sai tosiaan "ajaa" autolla. Vaihdoin sitten BFG.t takas alle niin muuttu taas mukavaksi.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mitä menneenä kesänä uusia BFG:ja näin, ei rungoissa ollut vähän karrikoiden Misukan kanssa muuta yhteistä kuin käyttötarkoitus.
    Sinänsä jännää, niissä on myös all season-merkintä ja sen puolesta saa ajaa talvellakin... Mahtavat olla liukkaita, jos ei kesälläkään ole pitoa :p
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kyllä on. Yhden läheltäpititapauksen jälkeen johon liittyi lapset ja suojatie, loppui beeäffillä ajaminen talvella :(
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Semmoset bf all terrainit on pickupissa. Kyä liikkeelle, pääsee ku on 4x4 mutta kun tulee muuten yleensä takaveto päällä talvisinkin ajeltua ni yli kuusmetriä pitkä kolmetonnia painava tötterö kun lähtee sladiin, ni siinä on koppi täynnä käsiä. Ennakoiva ajotapa on tullut tutuksi. Sitte se ku vääntää vajaa kai vähintään sen 840nm minimissään, ni ihan tasakaasullakin lähtee perä alta välillä ku muuttuu kitka alustalla.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos ei verhoukseton kaappi ole niin ei pitäs rengasmelun vaivata?
     
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    15" BF Goodrich Radial T/A 255/60 ostin Bandit Trans Amiin täysin ulkonäkösyistä vaikka arvokkaat onkin, hyvät on kyllä ajaa ollut mitä vähän aikaa syksyllä ehti päristellä nuo renkaat alla. Ei varmasti hintansa veroset ole kuitenkaan ominaisuuksiltaan jos miettii että edelliseen Camaroon ostin 18" Michelin Pilot Super Sport 255/40 katusliksit suurimmoilleen samalla rahalla ja NE oli kyllä parhaat renkaat millä oon ikinä ajanu, tautinen pito kaikissa olosuhteissa jos ulkolämpötilä oli vain yli 10 astetta.

    Sitten Jeepissä mulla on alla BF Goodrich All Terrain KO2 ja ne on ollut todella hyvät ympärivuotisessa ajossa. Tuossa KO2 mallissa on parannettu kumiseosta joten pitää talvellakin selkeesti paremmin kuin vanhemman mallin BFG AT.

    Nuo BFG AT maksoi 245/70-16 kokoisena asennettuna 690€. Nuo BFG radialit taas vähä reilun tonnin. Noissa AT:eissa hintalaatusuhde on minusta erinomainen (kun ovat lisäksi erittäin hienotkin), mutta Radialeissa hinta-laatusuhde on kyllä heikko mielestäni. Ne oli silti ainoa oikea valinta mun tapauksessa kun se on parhaan näkönen rengas tuohon Trans Amiin, kuten moneen muuhunkin jenkkiin.

    Mitä Coopereita ollut niin se ei ollut itselle vaihtoehto BFG Radialiin verrattuna, ei ole niin hieno (makuasia toki) ja ovat jo turhan liukkaan oloset.
     
  9. Make.S

    Make.S Gearhead

    Itellä ollut muutamassa autossa goodridget eikä kyllä oo muuta pahaa sanottaa kuin hinta. Nyt comeroon ostiin eteen cooperit ku takana oli jo ennestään semmoset ja hinta ja ulkonäkö ajaa asiansa.
    Jos niillä sais vielä näyttäviä lähtöjä tehtyä, niin sehän ois ihan mahtavuutta, tietty jos sateella tai jarrutellessa alkaa olemaan oma tahi muitten terveys vaarassa pitänee vaihtaa bfg:hen.
    Sitä en tiedä paljon sitä voimaa pitää olla että goodridge on liukas kuivallakin...
     
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kyllä kai ne Cooperitki asiansa ajaa ja on ne ulkonäöllisesti omaanki makuun heti seuraavat BFG jälkeen. Vesikelillä oli liposen oloset vaan ei BFGkään mikään pitävä rengas oo märällä asfaltilla. Uusia Coopereita mulla ei edes ole ollu ett ei oo sinänsä reilua itellä kyllä verrata BFGhen ku noita ollu uutena useampiaki kertoja.
     
  11. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Amerikkalaiset renkaat noin yleisesti ottaen tehdään kulutuskestäviksi, mikään muu kuin mileage ei keskivertojenkkiä kiinnosta. Puhutaan jopa 60 000 mailin takuusta, kuka Suomessa odottaa renkaan kestävän 100 000 km?
    Omaa kokemusta on useasta sarjasta BFG:tä 80 luvulta alkaen, ei isompaa valittamista. Kalliithan ne on vrt. halpismerkki, ehkä brändistä ja ulkonäöstä saa maksaa. Monet haukkuu renkaita liukkaiksi, vaikee sanoo mimmosia tuhat heppasia pelejä porukoilla sitten on, omat kikkareet on menny 12-13 sek aikoja ja hyvä kun on sutaseen saanut...
    Yleisesti ottaen renkaasta kuin renkaasta tulee liukas iän myötä, 10 vuotta on jo melko pitkä ikä renkaille...ja monilla, varmaan itselläkin, näissä harrasteissa saattaa olla 20 vuotta vanhoja gummeja alla. Kandee ajella vaan kuivalla kelillä.
    Kulutuskestävyys ja pito-ominaisuudet on vastakkaisia ominaisuuksia, molempia ei oikein samaan renkaaseen saa. Yleensä kyseessä on jonkunlainen kompromissi. 30 vuotta tullut alaa aika läheltä seurattua.
    Cooper taitaa olla aika paljon edullisempi näistä kahdesta, että jos hinta ratkaisee niin se voi olla vaihtoehto, jos pistää painoa ulkonäölle niin toisinpäin. Melu ei ainakaan omaan korvaan ole ollut näissä ongelma.
     
    Make.S tykkää tästä.
  12. stana

    stana 3rd gear

    Ei taida olla saatavilla noita jenkkirengaskokoja eurovalmistajilla? Että sikäli vertailu hankalaa. Mutta vanhempiin luputtimiin ihan hyviä.
     
  13. Fuell

    Fuell Gearhead

    BF/Cooper rengastus kohta 30v aina harrastejenkeissä ollu, eikä koskaan mitään valittamista ole ollut.Jos jostain ominaisuusksista pitää jotain puhua niin silloin varmaan ihan väärä harrastus, varmasti molemmat ajaa asiansa.

    Äsken kävin Dartilla lenkin heittään (-5) 295 Coopperit alla ja hauskaa oli, onhan ne M+S huippu talvirenkaat!!.:)
     
    kma68 tykkää tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    En minäkään valita kun ne liukkaat on kun tekeehän ne ajamisesta helvetisti hauskempaa kesällä varsinkin :rotfl:

    Mutta ihan hyvä pito oli ikivanhoissa 265/70/15 vrt 295/50/15 bf goodrichit uudet, vähän kyl varmaan toi korkeuskin vaikuttaa ja aavikkovälitys (3.23) muutenkin.
     
  15. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ominaisuuksista niin väliä mutta jos renkaan kupeessa lukee isolla Cobra, niin sillä pääsee jo pitkälle. :D

    Molempia renkaita on ollut itsellä ja aina on perille päästy.
    Tosin mistään vanhoista korpuista ei ole kokemusta mutta ei nuo nyt tuoreeltaan mitään ihan kusiluistimia sentään ole.

    Toki jenkkikoon micheliinit tarjosi jo pitoa pikkasen enemmän ja Mickey Thompsonit sitten vielä enemmän.
    Valintojen maailma.
     
  16. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Mitkä olis halvimmat ja pitävimmät 265/50/16 kumit, tulee vo****n ei haittaa vaikka pitoa olis tautisesti.
     
  17. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    cooperit ovat kulutusta kestäviä ja pieniruokaisia kumeja

    bf goodrightit eivät ole jompaa kumpaa
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Riittääkö noin kapeat varmasti?
     
    jariha tykkää tästä.
  19. 3964

    3964 3rd gear

    Leveä 50sarjan 16 kumi ei ole halpa eikä helppo koko.
     
  20. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Tiedän, kun niitä ei näy missään. pitänee tyytyä johonkin 225 sarjalaiseen, ehkä vähän matalempaan 45 profiiliin.
     

Kerro tästä muillekin!