SBC 307 + TH350 Peruskorjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja zuinula, 26.11.2018.

  1. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Juu, tekee tekee, mutta kulma voi olla silloin vähän mitä sattuu tulemaan. No, onpa ainakin itsetehty, jos se on se päätarkoitus.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Porakoneeseen venttiili pyörimään ja rälläkän lamellilaikalla hieman pyöreä back cut, hiomapaperilla viimeistelykiillotus ja ainakin virtauspenkissä paras tulos näin tehtynä.
    Pakoventtiiliin pyöristys myös palotilan puolelle venttiilin reunaan.
     
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  3. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Kyllähän tuo on jo pakko uskoa, kun ammattilaisten toimesta todistetaan. :p:D:odbiggrin:
     
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  4. speedy

    speedy Double Gearhead

    Arssirasinki tarkoitti pylyväskonetta, ei navaria .
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Netissä nyt kirjoitellaan kaikenlaista, eikä kaikkien tarvikkaan uskoa...;)

    Joo, pylväskoneessa on hyvä ensin harjoitella, mutta akkukoneella se sit sujuu yhtä hyvin ja nopeemminkin.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. zuinula

    zuinula Gearhead

    Myönnän, että aluksi nämä suomalais- ugrilaiset venttiilinhionnat hiukan hymyilytti, kun kuvittelin itteni porakoneen kanssa tarjoamassa venttiiliä mirgelille aamupalaksi.
    Mutta sitten se varsinainen älynväläys sytytti luuvalon.

    Okei, ruustukkiin porakone kiinni vaateriin. Sitten vanhan jiirisahan (voi se uusikin olla) teurastamalla astepöytä ohjureilla ruustukin viereen kiinni, siihen hiomakivi. Astelevystä mieluisa kulma ja ohjureita vasten liikuttaa astepöytää pyörivää venttiilin lautasta vasten ja toivoo parasta!

    Mikä voi mennä pieleen?:)
     
  7. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Siinä ei sitten tarvi käden kun vähän heilahtaa, niin sitten joutuukin viemään pajalle sen venttiilin. Minä ainakin vien ne sinne alunperinkin.

    Toki mitä enemmän itse tekee, sen parempi.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No eiköhän sen riskin jokainen tiedosta siinä vaiheessa kun hommaan alkaa, ken pelkää se jättäköön tekemättä :rotfl:
     
    zuinula tykkää tästä.
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Eka lipsahti ja sit sen oppi, läppäämällä pelastu sekin eka vena kyllä vielä. Toki otanta nyt tähän hätään on vasta 16 kpl mut.
     
    zuinula tykkää tästä.
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ohjuri smirgeliin kiinni oikeaan kulmaan ja akkukoneella pyörittää oikeanmittaisen viisteen, helppoo kuin vitun pesu eikä voi mennä mikään pieleen.
     
    xarper tykkää tästä.
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Onhan se itse tehty kun siirtää kelan rahoja osamaksulla toisille.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. zuinula

    zuinula Gearhead

    Tänään ehtosella pääsin oikeasti tarttumaan tähän kojeeseen ja tein sen minkä parhaiten taisin, eli purin.
    Muutama juttu mitä amatöörikin havaitsi:
    - öljypohjassa kaksi tyhjennysroppua, pikaöljynvaihtoon
    - moottoriin on hyvä säilöä vaikka liiat tiivistesilikoonit tahi nipparin lukko- osat
    - öljypohjan kiristys --> ks runkolaakerin momentti
    - ameriikan toleranssia männänrenkaassa karvan auki 3mm päittäisrakoa, voiko tuo vain kulua noin järkyttäväksi, vai onko pakissa sattunut olemaan jotkin vähän sinnepäin?
    - ihan noin pyörittelemällä mäntä ja sylkky on jonninverta soikeat ja pikku porrasta sylkyssä, että poraukseen mänjöö
    - kammen kauloja ei mun pienillä vehkeillä mitata mutta hyviltä näyttivät ja jos oikein tulkkasin niin ovat vakiot

    Sit vaan koneistukseen..
     
    Gary Grand, Stang 72 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. zuinula

    zuinula Gearhead

    Panokset kovenee, nyt on laatikkokin palasteltu.
    Laatikon kunnosta oli tarkka tieto, että it doesn't work.
    Ja se varmasti piti paikkaansa, kun kaksi kytkintä oli luovuttanu kitkapintansa öljyn sekaan.

    Tilasin opuksen ja korjaussatsin tuohon kasausvaiheeseen.

    Pari pikku epäselvyyttä mitkä jäi kaivelemaan:

    - mistä voin aistia, onko laatikkoon laitettu jonkinlaista shift- kittiä?
    - kuuluuko asiaan vaihtaa kaikki helat?
    - mistä voisin löytää pienen puristimen (pöytämallin) mäntien purkuun?
    - mistä saisi järkevästi vakioturbiinin (käyttämättömän)

    Loput kysymykset kasausvaiheessa..

    Imarin ja kaasarin elvyttely on myös käynnissä. Imariin putsaus ja hiukan kierteitä, kaasariin korjaussatsi ja kunnon pesu uä- pesurissa. Sillä lähtee kivasti bensakarstat:)
     
  14. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niinhän se on.

    Se se kova jätkä on joka tekee kaikki ite kampuran tasapainotuksesta lähtien... :)
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    No se nyt helppoa on,vähän rälläkkää tai porakonetta näyttää. Eri asia miten hyvä tulee,pätee joka hommaan. Ja tietysti mikä on vaatimustaso.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vakio öölinpainejousi on tumman vihreä, jos färi on joku muu niin voi olettaa että gift shitti on.
     
    zuinula tykkää tästä.
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Neloskoneen kampuran pystysin jopa painottamaan ite mutta kasin kampuralle ei oo vastalimppuja o_O

    Mutta esmes caminosta ei tule kukaan löytämään muiden kun mun työnjälkeä mitä tulee kunnostettuihin osuuksiin. Tietystikään en sentäs oo mäntiä ite valanu jne. Mutta ulkopuolisella ei oo teetetty mitään ;)
     
  18. zuinula

    zuinula Gearhead

    Sählätään ny kuvia:

    Edeli ennen pesua
    [​IMG]

    Ja pesun jälkeen
    [​IMG]

    Tohon kun lyö korjaussatsin niin varmaan toimii remontin välin
     
    Selli ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. HT

    HT Gearhead

    Joku vääräleuka voisi sanoa, että aina kaikki toimii remontin välin. Oli se väli sitten minkäpituinen tahansa...
     
    zuinula ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. LPV

    LPV 3rd gear

    Hyvä värkki on Pervotronix, kuvan ajokissa oli SBC 305 kymmenen kesää IgnitorII + Puola -yhdistelmällä. Ainut homma mikä pitää huomioida, että otat sähköt releen kautta suoraan akulta. GM virtalukon kautta kulkevat orkkis johdot ei riitä kunnolla Ignitorille. Lähtee kuivalla & lämpimällä hyvin käyntiin, mutta kun tulee kosteat kelit jää kotiin.
    Nimim. Ponchon sijaan Neon hääautona... ;)
     
    zuinula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!