BBC 402cid. mitä tästä saa aikaan ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jonimac, 16.9.2008.

  1. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    eipä oo tullut mitattua. kait tuohonki koneeseen tai nyt noihi isolohkoihin jostain joku ohjearvo löytyy öljymäärälle. ei vain tuo googlekaan suostunut antamaan mitään järkevää vastausta :-?
     
  2. roku65

    roku65 Gearhead

    Isolohkoihin on jo tehtaalta ollut eri tilavuuksisia öljypohjia. Nämä tilavuudet Mark IV alkuperäisasennus
    Camaro/Chevelle/Impala 4qt tilavuus=vajaa neljä litraa
    Corvette ja LS7=5qt
    Joissakin trukeissa 6qt
    Originalasennus mittatikku kaikissa sama
    Oljyn imuputki sitten pohjan mukaan 1/4"-1/2" välyksellä öljypohjan lattiaan...
     
  3. idiot

    idiot Gearhead

    silleen vua, että venttiilit kelluu ja sitte ropusta enimpiä pois. :poff:
     
  4. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    http://www.youtube.com/watch?v=pYjMcWQ3WCQ

    8)

    meinasi kyllä vastustaa tuo remontti kun katkesi aamulla lootan kylkeen öljylähtö ja se piti tonkia irti. peltisarja ja startti pois edestä jne.

    jos menis keulapeltejä sovittelemaan :rotfl:
     
  5. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    Nonni. kesä ohi, 275:t sai kyytiä ja silleen. pitäs alkaa talven reseptiä kasaamaan.

    tämä persaukisuus kun ei anna hellittääkseen niin oon miettinyt tällasta pientä remonttia eli koneeseen uudet tiivisteet ja laakerit ja renkaat. mottiin, jos ei löydy isompia vikoja niin saa riittää hoonaus. kansista vois millin sheivata pois ihan vaan huvin vuoksi(liekkö liian paljo vai liia vähä?) :rotfl:

    nokaksi oon kaavaillu tuota lunatin voodoo 60203 eli 268/276 nokkaa.

    mietimpähän vaan että oisko 1.7 rulla keinuista mahottomasti hyötyä tässä tapauksessa vai pitäskö sellaset vielä jättää pois ?

    on myös nuo KB:n männät ollut mielessä eli : http://www.kb-silvolite.com/fhr.php?act ... s&P_id=547 ainoo perkele tässä on vaan se että pitää taas vitustitonnia laittaa jokapaikkaan kun tasapainotukset ym tulee mukaan kuvioihin. ja kestääkö vakio kanget noissa miten :eek:

    sama juttu myös kansien kanssa, koliseeko ne männät sinne kiinni asti vai onko siellä tarpeeksi tilaa :rotfl:

    pitää taas tarkistella tilannetta kunhan on enemmän tietoa asioista ja osista 8)
     
  6. idiot

    idiot Gearhead

    isket vua blowerin tae paallii.. :poff:
     
  7. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    puhallin heti ku rahoo löytyy sopivasti. sitte paaliin :rotfl:

    nyt kotiutui lunatin "268" nokka ja nostajat, tangot ja 1.7 alurullavipat.

    seuraavat ostokset voisi olla ne männät mutta mutta mistä ja millaset noille kansille ? BBChevy vois kertoa minkälaiset ne hänen pikuppinsa olivat tarkalleen ? tämän remontin hinnaksi ei kyllä enskesänä riitä taas omat eikä varastetut kun tuo th350 laukeaa kuitenkin ja 10pulttinen perä levittää vetarinsa pitkin peltoja 72% varmuudella :poff:
     
  8. Kapok

    Kapok 1st gear

    Sä kohtelet tuota voimansiirtopuolta hellävaroen näemmä :rotfl:
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Pikupissa meillä oli siihen koneeseen eli 402:een oikeestaan liian isot kannet eli ainakin liika isolla palotilalla.
    Eli hyvät kannethan nekin varmaan oli mut ei tollaseen 402 pataan kun ne oli iso palotilaset (122cc) ovaalit ja takuulla paremmat sit isommissa koneissa kuin tollasessa 402:ssa.

    Eli jos en nyt ihan väärin muista niin ne kannet oli tollaset:
    353049.....73-84...oval...OPEN...454, 122cc chamber, 255/119cc ports

    Ja männät oli jotkut trw:n takosellaset mut nekin tuli meille silloin sen koneen mukana joten kun silloin oli vielä vähempi tullu painittua noiden rallijuttujen kanssa niin ei niistäkään oo sen tarkempia faktoja muuten kuin että semmoset pattipäät siihen oli olemassa ja noilla kansilla puristukset piti olla jotain 11.5:1 luokkaa.

    Sittemmin noikin touhut on meilläkin jo menny tarkemmaks, tuolloin vielä seilattiin enemmän tuurilla ja arveluilla ja sellasilla toisten vanhoilla osilla mitä aina mistäkin saatiin edullisesti :rotfl:
    Mut saatiinhan me tosin tollasella todellisella harrastajatyylilläkin se meidän melkein kaks tonnia painanu keijukainen menemään moisella 402:lla varttimailin 12 sekunnin puolelle vaikka sitä autoa ja konetta tehdessä usein omat ilmeetkin seilas tota rataa: :-? :p :D :eek: :( :odroll: :) 8) :lol:
     
  10. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    jeps. pitää nyt katsoa miten pitkälle tuota uskaltaa edes availla. tiedä mitä sieltä vielä löytyy :rotfl:

    mistähän sitä saa tietoon minkälaisella domella lie tuonki padan männät ? lukeeko niissä jotain sarjanumeroa joka kertoisi jotain valaisevaa. muuta tietoa ei oikein ole kuin että on kait kairattu ja onkai männät siellä :rotfl:


    noh. kait tuo selviää aikanaan 8)
     
  11. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    niin on nöyrästi kone toiminut että nyt vois aloitella tämän aiheen remontit :lol:

    [​IMG]

    ensin toki piti kammeta rottamotti pois työkalun nokalta...

    heti ensmäiseksi ladon lattialla sitten konetta innolla purkamaan todetakseen että hyvä tästä vielä tulloo

    [​IMG]

    kansissakaan ei ollu mitään erikoista.

    [​IMG]

    nyt alkaa sitten loppukoneen purku ja tuon Lunati 60203 asennus ja motin rengastus&laakerointi.

    aattelin että käytän itse lohkon hoonauksessa ja samalla höylääsivautan hitusen pois dekkitasosta. Tuo kansien lasku kun voi mennä lähinnä persiilleen ja imusarjan ym. kohdistustuskat tulee kaupanpäälle.

    jospa tästä sais vapuksi aikaan jo jotain :lol:

    helkkari kun pitäis vaan noille cranen tuplajousille löytää nyt oikeanlaiset retainerit jostain... http://www.summitracing.com/parts/CRN-99893-16/ noille jousille.

    no kait noita viimeistään jostain kaupan hyllyltä löytää.

    enskesänä sitten tämä ja vähän enemmän sutien ? 8)

    [​IMG]
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onkos täällä tapahtunut edistystä?
     
  13. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    purkuhommia lähinnä ja osien haalimista

    pitäs paikalliselle koneistajalle kiikuttaa hilut jottai vois alkaa kasailla rojuja.

    vielä jäi vähän kysymysmerkiksi tuo pakovenojen alla olevat rotatorit eli nuo lätkät jotka nostaa jousta hitusen ylemmäs(vakiojousen alla ~8mm) että joudunko vielä hommaamaan noiden tuplajousien alle omanlaiset vai asennetaanko jouset sinne monttuun ilman ? vakiorotatorit ei tietty käy suoraan kun niissä on jousen sisämitan mukaan oleva olake ja tuplajousi on sisämitaltaa hitusen pienempi johtuen siitä toisesta jousesta :odroll:

    [​IMG]

    onneksi on ollut muutakin puuhaa kuin tuon moottorin kanssa jeesustelu :

    [​IMG]

    tämä katukeittiö fat cat camino pitäis sorvata tulevalle suvelle kuntoon :lol: tämän rakkineen aiemmista vaiheista vois joku ohjeistaa allekirjoittanutta, vaikuttanut hyvinkäällä pitkään ja ilmeisesti kolaroitu aika mojovasti kun lava vääntynyt kuskin nurkasta ylöspäin ym. pientä (ei vaikuta loppunopeuteen) :lol:
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Joko se isolohko jytisee kainuun kurjuudessa?
     
  15. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    HUH kun on aikaa kulunna ja moottori on ollu palasina ja koneistamolla melko pitkään. Tänään sai lohkon ja kannet sentään haettua paikalliselta höyläämöltä :D

    Mottiin tuli kansitason lasku ja linjahoonaus. Joku vatipää oli laittanu 1 ja 4 laakeripukit väärinpäin ja nelospukissa oli laakerit joskus pyörähelly sen takia ympäri. Kampiakseli sai alikoko käsittelyt ja kansista otettiin siivu pois.

    Seuraava vaihe olisi lohkon pesu ja maalaus. Sama homma kansille jne. Kaikki tarvittavat rojut on jo tässä muutaman vuoden saatossa tullu haalittua tontille. Eli kohta siihen mukavimpaan? eli hermoja raastavimpaan vaiheeseen eli kasaukseen :D

    Poraus ja uudet männät tuo ois varmaan vaatinu mutta ei budjetti kestä vielä tätä showta joten mennään näillä -18cc domella olevilla männillä vielä.

    Nokaksi Lunatin 60203 jne. kannet on ~112cc perus kamaa ja imusarjana edelleen tulee toimimaan tuo edelin air gap perfomer. Kaasari tulee varmaan vaihtumaan hieman isompaan, katsotaan nyt jos löytyis halpa ja hyvä jostain. Vähän toi FAST EFI homma kiinnostais, on vaa sen verran hintava keksintö. Pääasia että saa tuon Caminon pölyttymästä tallista ulos :)

    pari kuvaa

    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2eb7a40479

    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 372c9f9a76

    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 7eb4021291
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eihän se oo ku 3 vuotta ollu projektina. :poff:
    Hiljaa hyvä tulee...
     
  17. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    tässä nyt o ollunna vähä kaikenlaista, talon ostoa, tallin rakennusta, juopottelua, autojen vaihtoa ym. ei pidä kiireellä pilata joka asiaa :D
     
  18. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    katohan perkele.

    lopussaan sain tämän paketin tehtyä "loppuun" varmaan sen 2vuotta ollut sitävaille että pulttaa kannet, imusarja loput paikoilleen ja laita pata käyntiin.



     
    sbc350, Herje, Vuokralainen ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ne täytyy ainakin alsakansissa olla ehdottomasti paikallaan ne "shimmit".
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Miten se kannen materiaali siihen vaikuttaa? Vai kaivaako ne jouset ihtensä kanteen ilman niitä?

    Jousissahan on aina ilmotettu install height ja siihen ne kai ois pyrittävä shimmaamaan aina jos on tarve?
     

Kerro tästä muillekin!