Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Luulin et sillä menis hyvin??
     
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Joo ei.. Yllättävää et kippas vast nyt
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Umpisurkea mihin tahansa mekaaniseen nelivetoon verrattuna.

    Minulla oli kaksi Lexusta, siinä välissä taas Saksalainen. Ensimmäinen Lexus oli melkoinen pettymys mutta sitten ajattelin josko se oli vain kuuluisa maanantaikappale. Tuo jälkimmäinen todisti ainakin minulle että ei ollut. Sähkövikoja enemmän kuin minun kaikissa Saksalaisissa on yhteensä ollut ja lisäksi kaupanpäälle se jakoketjuongelma mikä on tuttu monesta muustakin merkista. 150tkm ja ketju valmis.

    Sähkövikojen lisäksi nippu huonosti suunniteltuja toiminnallisuuksia joten en nähnyt enää järkeä kokeilla kolmatta kertaa ko merkkiä, enkä voi sitä suositella muillekaan omien kokemusten perusteella.
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Okei, jotenkin Lexuksesta on aina ollut ihan päinvastainen kuva ja RX400 olen tässä katsellut kun joku ihmeellinen cittarikuume painaa päälle. Mutta mielikuva Japanilaisella tarkkuudella tehdystä luxusautosta taitaa olla harhaa tuon perusteella.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tehdäänkös noi lexukset jenkeissä vai japseissa?

    Mitä nyt Camryn puolesta seikkaillut usa foorumilla, niin onhan se laatu siellä tehdyissä ihan eri ja outoja vikoja vs japsimallit
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tuo JDM auto esim. crown majesta tai century äläkä osta noita mitä tänne dumpataan.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    samaa tais olla sillon kun tojotan valmistus siirtyi britteihin ja alkoi ilmestymään boschin osia niihin.
     
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ainakin minun molemmat leluksit olivat made in japan.
    Tuosta RX450 mallista ja sen vaivoista. Auto oli minulla vuoden. Sinä aikana oikean etuoven tietokone pimeni, eli kaikki sähköt hävisivät ovesta. Vilkut, lasinnostaja, peilin säädöt jne.
    Vasen led takavalopaneeli pimeni osittain ja ihan paperirahaa maksoi sekin. Takaluukun tietokone oikkuili talvipakkasilla, eli luukkua ei saanut auki kun siinä ei ole mekaanista aukaisua. Takapenkin kautta piti aina kömpiä tavarat ulos. Pakkasilla reistaili myös takaluukun väliinjäämistunnistin, eli se kohmettui kylmässä ja luuli jotain olevan luukun välissä. Menihän se toki kiinni käsin.
    Sitten pisteenä I:n päälle, jakoketju alkoi olla valmis 150tkm kohdalla, silloin se lähti minulta kiertoon. Tietenkin vielä monta pientä asiaa mitä ei oltu suunniteltu ihan Saksalaisella pieteetillä vaan hieman sinnepäin kuten Toyotissa on tapana. Ja tämä oli näistä minun Lexuksista se parempi...
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Oikean etuoven tietokone....
     
    Kowalski tykkää tästä.
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Can-väyläboksi....
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jaa, suurimman osan vioista yleensä näissä uudemmissa toyoissa aiheuttaa ne saksalaisperäiset osat, joissa lukee monesti Bosch. :rolleyes:

    Mutta can-väylät taitaa olla (talvisin) ongelma monissa muissakin vehkeissä.

    Mutta onhan se totta, ettei kaikki toyotat ole hyviä. Lexoista ei ole kokemusta kuin noista gs- sarjan esiasteista 60- ja 70-luvuilta. :D
    Nuo 90-luvun carinat perusvarusteissaan ja japsivalmisteiset hiluxit taitaa olla ne legendat (tekniikan kestävyyden osalta), muut on vaan autoja muiden joukossa.
    Previassakin on sähkövikaa jonkin verran. Carinassa ei sähkövikoja voi olla, kun ei ole mitään sähkövarusteita. :D
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta, paljonko ne legendat kestää km?
     
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Itse on tullut luovuttua 450tkm paikkeilla, minun entinen carina meni isäukon naapurille ja se taas möi eteenpäin 540tkm mittarissa.
    Siinä yksilössä ei ollut edes ruostetta, lämppärin puhaltimen katkaisija meni rikki. Se oli ennen minulle tuloa vaimon veljellä ja siihen ei tehty muuta kuin öljyjä vaihdettu ja minulle tullessa etujarrut uusiksi, niin ja takajarruputki, sehän niistä menee kaikista puhki.
    Siskon entinen on kanssa yli 500tkm ajettu, tuolla se liikkuu naapurikylällä, sitä on hitsattu hirveästi. Mutta tekniikassa ei mitään.
    Vaimon nykyisessä carinassa on 404tkm mittarissa, laturi ja etujarrut on pitänyt pariin kertaan tehdä. Tuossa oli liikkeen huoltokirja täytetty siihen asti, kun se meille tuli.
    Hurjempiakin lukemia on kuultu mutta niistä ei omakohtaista kokemusta, samaten tuossa pihassa olevassa hiluxissa on vasta alle 370tkm vaikka ikää sillä on 35v.


    Vastaesimerkkinä taas tuo tilaihme previa, alta 300tkm kahdesti tehty kansiremppa, sähköt palaneet, kone pitää ihme kolkatusta, kylläkin jo muutaman vuoden kolissut samanlailla. Mittarit pelaa miten pelaa ja mittarivalaistus johtojen palamisesta johtuen puuttuu. Ruostetta oli aivan järjettömästi. Ei onneksi ole oma.
     
    Muokattu: 5.12.2018
    caprice305 tykkää tästä.
  15. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Samansuuntaisia kokemuksia minullakin noista toyotan ikiliikkujista. Oma Carina II -90 lähti pihasta 505tkm mittarissa. Tuli perheeseen 300tkm mittarissa ja isälle annoin palautettta että tuossa ostoksessa ei ollut mitään järkeä...niin vaan poika joutui sanansa syömään, itse ajelin välin 400tkm-505tkm ko tuotoksella. Öljyn ja hihnan vaihdot tuli tehtyä mutta mitään teknistä vikaa ei ollut. Öljyä ei tarvinnut lisäillä ym. 4A-FE taitaapi olla tuo taikasana millä tuon ikiliikkujan tuntee. Pellit vaan Carinassa happani. Pariin otteeseen kaaria joutui sepittämään ja viimeisellä renkaanvaihdolla joutui aika pitkän lankun helman alle tueksi laittamaan kun helma oli jo hieman pehmyt.
     
  16. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Vaikkei Carina kuulukaan suosikkiautoihini, kun on niin ankean mitäänsanomaton laite, niin on minunkin pakko kehua laatua. Katsokaapa vaikka kuinka usein Carina II tulee edelleen liikenteessä vastaan, vaikka valmistus lopetettiin kai 1992? Ei kai niillä enää ajettaisi, jos ne ei aina vaan toimisi? Jos jostain löytää vähän ajetun Carina II, niin sillä ajaa varmaan kauemmin kun se, joka erehtyy ostamaan itselleen esim. uuden Audin. Tiedä sitten monenko uuden Audin haaveilijan ego kestäisi ajella 30 vuotta vanhalla Carinalla. :odbiggrin:

    Kehutaan samalla vanhaa Corollaa. Minulle tuli vuosia sitten Corolla 1,3 1985 ja ihmettelin kun mittarilukema oli 680 000 km. Selitys oli se, että joku oli ajanut päivittäin(!) työmatkaväliä Helsinki - Jyväskylä. Omistaja oli kai ollut hyvin tyytyväinen auton toimintavarmuuteen ja ilmeisesti ei ollut muuta tekemistä kun ajaella ja käväistä välillä kotona nukkumassa ja ajaa takaisin töihin.
     
    Muokattu: 5.12.2018
    isoatlas ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  17. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pakkohan se on ot:na kehua vielä, että 5sfe ja 3sfe ei lujuudeltaan häpeä 4afea.
     
  19. lpr

    lpr 2nd gear

    Eikä se HJ:n nelilitrainen dieseli. Tutulla oli omassa HJ:ssa 800000 ajettu avaamaton kone kun turbottivat. Samalla käyttivät varuilta kannen auki, että tekee venttiilityöt. Hoonausjäljet oli vielä pytyissä, nyt ajettu ehkä 50000 lisää ahdettuna.
     
    Karpov tykkää tästä.
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    viimeviikolla kävi ukko uutena ostamallaan hj61:llä ostamassa volvon vanteet... ajettu 820tkm kone/turpo alkuperäisiä, laatikon romut vaihettu kerran ja kytkin kahesti huononkäytön takia molemmat...eli oli vejettty paljon raskasta? koppa melkein 9-kunnossa;) en saanut ostettua??(ei se kyl myynnissä ollukkaan:D)
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!