Talliosake

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja RaiRai, 17.3.2018.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ihan samoilla aatoksilla olen myös luopunut tallin rakennusaikeista omaan pihaan. Tosin en kyllä yöllä pitäisi meteliä muutenkaan.
     
  2. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Moro. Kannattaa vilkaista Talliomaksi.fi,jos tila Turun alueella kiinnostaa.Mulla on ollut itsellä 50m2 talli jossa parvea lisäksi n.25m2 jo vuosia ja ollut itse todella tyytyväinen.Talli riittänyt itsellä hienosti auto ja prätkä harrastukseen ja yms.Nyt rakennan muutaman kaverin kanssa myyntiin Turkuun Orikedolle hallia jossa tilaa 39 neliöstä aina 100 neliöön asti.Kysyntää on noille ollut ihan mukavasti ja muutama autoharrastajakin on omansa jo löytänyt.Hallissa on vielä muutama n. 40m2,50m2+parvi ja yksi 60m2+40m2 parvi vapaana jos joku kiinnostui.
    Tiloista löytyy rasvaneroituskaivo,ledivalot,viemäri ,vesipiste ja epoksilattia valmiina.Lattiaan voi porata kiinnityksiä nosturille tai muille koneille.50 ja 60m2 tiloihin kuuluvat parvet kauppaan ja ovat lailliset.
    Multa voi kysellä lisää aiheesta jos alkoi kiinnostaa,joko täällä tai suoraan numerosta 0405837317/Janne
     
    Norri tykkää tästä.
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Halliosake minullekkin olis ollu loppujen lopuksi paras vaihtoehto ostaa omaksi, nyt, kun jälkilaskentaa olen tehnyt. Varmasti nykymenollakin saa omansa pois, jos joutuu jostain syystä luopumaan.
    Varastotila on ainut, jota joutuu hankkimaan muualta.
     
  4. tammercity

    tammercity Gearhead

    Itsellä 33 neliön talliosake Tampereen naapurikunnasta.
    Pienihän tuo on.. 2 jenkkiä menee kylki kyljessä sisään ja muutama metri jää tilaa muille tavaroille pituus suunnassa.
    Parvea en rakennuttanut, kun ajattelin nosturia hommata jossain vaiheessa ja parvi olisi tiellä.
    Uskaltaako siellä nosturin alla sitten säilyttää toista autoa, jos toinen on ilmassa, se on vähän vielä pähkäiltävänä (viisaammat kertokoot).
    Pihaan saa ensikesästä 2 auton ruudun, joten kai siihen joku varaosaromu tulee sitten seisomaan.
    Hitsausasioista oli vääntöä, mutta nyt kävi palotarkastaja paikalla ja antanee ohjeet tulevaisuuteen, jos hitsivehkeitä alkaa paikalle ilmestymään.
    Jos nyt jotain negatiivista, niin ne perkeleen sähkönsiirtomaksut on murhaavia.
    Kesällä riittää auringonvalo tallissa ihan hyvin, kun pitää hallin ovea puoliksi auki, mutta talvisin sitten sähköä kuluu ja kaikkia vituttaa.

    https://aijaa.com/gTzQwR
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Uskallatko itse mennä ko. nosturilla olevan auton alle?
     
  6. tammercity

    tammercity Gearhead

    No ei ole vielä mitään nosturia tallissa, mutta juu kyllähän sitä alle pitää päästä ja hengissä mieluiten poiskin :D
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No eiköhän sinne sitten autonkin uskalla ajaa.
     
    tammercity tykkää tästä.
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Stenhoj, kierrekone, turvamuttereilla! Kykykyllä uskaltaa olla alla, ja pitää autoakin.
     
    xarper tykkää tästä.
  9. spinout

    spinout Gearhead

    >Itsellä 33 neliön talliosake Tampereen naapurikunnasta.
    >Pienihän tuo on.. 2 jenkkiä menee kylki kyljessä sisään ja muutama metri jää tilaa

    Be happy, mulle riitti budjetti viime kuussa 20m² (3x6,65m) Porissa melko uuteen talliosakkeeseen, 900€/neliö, 26 hoitovastike ja peruutin sinne pienemmän biilini säilöön. Full size rassi on vuokratallissa.

    Talli on tarpeeksi etäällä (5km), niin ettei sinne viitsi huvikseen rampata talvella. Jätän projektit muiden riesaksi. Hommaan toisenkin isomman tallin heti, kun voitan lotossa tai €-jackpotissa potin, mitä tapahtuu tosin vain unissa.
     
    Muokattu: 6.12.2018
  10. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Talliosake, Kirkkonummi Jorvas. 50neliön koppi, 1600€/neliö=80,000€. Kapeita, korkeita tötteröitä. Korkeutta varmaan viisi metriä. Sähkölämmitys, siinä tulee hintaa säilytykselle. Mikä maksaa nyky rakentamisessa? Laatu kuitenkin pääpiirteittäin täyttä p**skaa.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  11. grantorino

    grantorino Gearhead

    Tänäpäivänä kaikki maksaa, vain ulkona taivasalla voi ilmaiseksi koettaa säilyttää sateen ja pakkasen armoilla.
    Mä en ainakaan tiedä uutta, nykyaikaista ja lämmintä tilaa jonka käyttö olisi ilmaista.
    Talliosake on pitkässä juoksussa hyvä ratkaisu.
     
    urho3 tykkää tästä.
  12. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jees,kyllähän näissä näkee aika kovia neliöhintoja,mutta markkinathan nuo hinnat määrää.
    Mulla olis tossa esim. tila jossa lattianeliöitä on tuo 60 ja parvi jatkuu siitä eteenpäin ja siinä neliöitä 40 kpl.Eli neliöitä on yli 100 ja hintaa neliölle tulee alle tonni.Tila on mitoiltaan sellainen,että varmasti mahtuu esim. autoa rassaamaan,pesemään ja jotain isompaakin vehjettä laittelemaan.
    Kyllä toi mun mielestä lähentelee jo aika täydellistä tilaa harrastamiseen,kun tekee kunnon "miesluolan" tonne parvelle ja vielä jää hyvät tilat ropaamiseen....
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No ei sen ilmaista tarvi ollakaan, mutta tuossa Kirkkonummen esimerkissä on melkein 300 € korkeampi neliöhinta kuin meidän OKT:ssa mikä rakennutettiin 2010 (lämpimät neliöt tontteineen ja pihoineen eikä omaa työtä kovinkaan paljoa). Ja arvatenkin saa vielä ihan rapsakkaa vastiketta maksaa kuukausittain vesi- ja sähkölaskujen päälle.
     
  14. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Siihen nähden kalliit neliöt kun mitään tekniikkaa ei tilassa ole valmiina esim wc tiloja. Ja oliko vielä niin että, hallit on kunnan vuokratontilla.
     
  15. tammercity

    tammercity Gearhead

    En tiedä onko kaikissa talliosakkeissa, mutta meidän talliosakkeen päädyssä on paskahuusi kaikille.
    Omaan talliinsa saa sitten kukin rakentaa pytyn itselleen, jos ei pysty siellä kaikkien käyttämässä vessassa asioimaan.
    Isännöitsijän voi laittaa kyseleen tontin hintaa kunnalta.
    Näin meilläkin on tällä hetkellä menossa.
     
  16. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    On näissäkin valmiudet, eräälläkin osakkaalla varaus pöntölle miltei keskellä hallia, johtuu siitä että, väliseinä on pienemmän tämän takana olevan varaston takia ns väärässä kohdassa.
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Kaikki vaatii rahaa. Talliosake on hyvä ratkasiu mielestäni silloin, kun sen ostaa omaks, ja saa halvalla rahaa.
    Vaikka itsellä on aikaedullinen,itserakennettu tila, niin siellä käyminen maksaa vähintään 500 euroa/kk.
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Rakentamisen hinta on noussut todella paljon vuodesta 2010, nykyään omakotitalon neliöhinta lähentelee varmaan kahta tonnia.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onhan se osake tavallaan sijoitus josta pääsee eroon kun ei tarvi, toisin kuin omalla tontilla olevasta tallista (jos kumminkin sen tontin haluaa pitää).
     
    valpas tykkää tästä.
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on pikkutalli kerrostalon alakerrasta, 73€/kk. Kämpiltä matkaa 2.5km. Sinne sopisi auto mutta ei siellä mitään sille mahtuisi tekemään, se onkin mp käyttöön ja siihen tila on hyvä.

    Voortti on luolassa jossa ei sais oikein mitään tehdä, pesupaikka on. 51€/kk

    Ettei menis ihan ohi aiheen niin lähellä olisi talliosakkeita mutta ei näillä palkoilla niihin pääse kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!