454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Kairailen nyt kumminkin ensin peanutit ja katotaan kummat hatut sitten päälle menee.

    Kuinkas paljon noita pakovenoja uskaltaa ohentaa/muotoilla kun on aika moukulat noissa peanuttien varsissa?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    En tiedä kannattaako niitä kovin radikaalisti ohentaa, muotoilee vaan normaalisti.
     
  3. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Eli pelkkä back-cut riittää.

    Onkos maxilla muuten kokemusta minkä verran on vaikutusta, jos ton torkkerin heivaa pois?
    Jonku verran oot vissiin näiden kanssa pelannut.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    70-80 luvun vanhan liiton X-sarjat eivät ole monetkaan kaksisia.Hyvänä esimerkkinä pikkulohkon kohdalla Torker 2 vs.AFR Titan ja eroa oli 40 hp ja vääntöä saman verran.
    Pelaisin varman päälle ja laittaisin Edelbrockilta Performer sarjasta sopivan tai jos motti on rankempi niin sit Victor jr.
    Olen aloittelemassa uutta 454 proggista ja laitan E-Street kansien kaveriksi Victor jr. ovaalin ja tiedän että tulevat keskenään hyvin toimeen.
     
    Camino'79 ja Herje tykkäävät tästä.
  5. max

    max Double Gearhead

    Onko kellekään jäänyt käyttämätöntä paperikantista raamattua tallin hyllyyn pölyttymään?
    Siis esim. Pete Jackson noise mallista gear drivea.
    Siis mikäkö paperikantinen raamattu? Joku moparsuuruus tais todeta että Jeseliin verrattuna Jackson on tällainen kirja.
    Nyt kun haetaan kasari twistiä,niin tällainen nyt kuitenkin tarvitaan.
     
  6. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Moro.Nyt olisi "pannu" purettu ja kasa osia tilattu.Moottori oli huonommassa kunnossa kun ajattelin ja eihän tosta jää enää käyttöön muuta kun lohko ja kampiakseli.Yksi pytyistä tiensä päässä ja nokka täysin loppu.Se on jännää että viime kesä meni käytännössä seitsämän sylinterin voimin ja vielä suht tyytyväisenä.
    Nyt on lohko ja kampi koneistamolla ja puristukset nostetaan männillä,kiertokangilla ja Trickflown kansilla vajaaseen kymppiin.Nokka tulee Lunatilta ja imusarjan päälle tulee Fiteckin ruutta.
     
    Roc ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Miksei vaikka 10.5cr, noh se ei ole mun asia, muuten mutta kun ruisku tulee, niin ei se kunnolla säädettynä nakuttamaankaan pääse ja jos vertaa vaikka 9.5 ruttua 10.5:n niin kyllähän siinä vääntöä tulee, varsinkin jos kestää ajella vielä hyvällä ennakolla, kärsis sitten laittaa vähän rankemman nokankin kun staattinen ois korkeempi.

    Pistähän nokan arvoja myös.
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Jopas jotakin,hyvä kun annat asiantuntija vinkkejä tällä 454 palstallakin.
    Se ei aivan auennut miten nakuttaminen ja ruisku liittyvät toisiinsa?
    Selitätkö hieman tarkemmin kun puhutaan nimenomaan 454:sta.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Älä helvetissä pyydä sitä selittämään mitään, sehän muuttaa tänkin keskustelun kuitenkin kohta volvo-aiheiseksi!!!
     
    Camino'79, Inlinee, Vuokralainen ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No, nakutukseen vaikuttaa seossuhde, että sitä kautta se vaikuttaa.
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    No volvo 5.7 täällä jo onkin niin kohta on Volvo 454 :D
     
    Camino'79 ja artsiracing tykkäävät tästä.
  12. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mahdanko muistaa väärin vai lukiko jossain edelbrockin imusarjan mukana tulleessa ohjeessa, et ei haittas kovikaan pahasti, jos imusarjan kanavat on isommat kuin kannessa?

    Mulla nyt kumminki kannen ja imusarjan väliin jää jonkin verran rappua. Vaikka peanutit rupee olemaan jo suht reippaasti kairattu. Ei niitä kumminkaan yhtä isoiksi saa, kuin ovaaleita. Korkeutta on tullu n. 4mm ja leveyttä 3mm lisää, sitä en tiä onko parantunu vai huonontunu..
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Käsittääkseni tuosta imusarjan ja kannen liitoskohdasta ei saisi tulla ns.suppilomainen.
    Voin kyllä kuvitella että pirunmoinen jyystäminen sulla on peanuttien kanssa että saat ne lähellekään jouheviksi oval sarjan kanssa.
     
  14. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Toistepäin. Eli se ei oo ihan niin paha jos kannessa on isompi kuin imusarjassa.

    Joskus muinoin oli semmoinen luulo valloillaan, että jossain tilanteissa tuosta olisi jopa hyötyä katumoottorissa. Eli joku vaikkapa nelipyttyinen vapari ohc voorti, jossa tuplakaasarit ja lyhyt imusarja ja "liian" kireä nokka, niin imukanavasta takaisin päin tulevaa pulssia rajoitettaisiin pykälällä ja kaasarit sais paremmin säätöihin ala- ja keskikierroksilla.

    Nykytietämyksillä ei taida kukaan enää moista suositella ja varsinkaan näissä 454 moottoreissa, josta nyt puhutaan.
     
  15. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jees,en nyt nokan asteita muista ulkoa,mut noihin puristuksiin päädyttiin kai noiden osien ja nokan yhteensopimisen johdosta.Kai nää moottorit on kai aina jonkinlaisia kompromisseja,kun haetaan voimaa ja käytännön ajettavuutta yhtäaikaa.Mulla oli tossa ajatuksena sellainen hyvällä väännöllä menevä ja kadulla hienosti toimiva moottori.Oma tietämys on näistä kasikoneista melko vähäinen,joten annoin kokeneen ammattipajan suunnitella mitä pannulle tehdään,koska täys remontti oli kuitenkin tulossa.
    Katotaan kun moottori saadaan kasaan ja penkissä säätöihin,niin nähdään mitä siitä sitten oikesti saatiin aikaan noilla palikoilla....
     
  16. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Okei, eli tulee ihan katunokka, sitten sitä ruttua ei niin paljon tarvikkaan, saa vähän enemmän ennakkoa. sillä voi hyvinkin tulla parempi tulos ku isommalla rutulla, jos nokkaa ei kasvateta.

    Omaanikin annoin ammattilaisten suunnitella nokan ja kannen ja puristussuhteen, itse tekemällä olisi voinut tulla sutta ja sekundaa...
     
  17. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Ja silti täällä sit vakaumuksen syvällä rintaäänellä jaat useammassa topicissa nokka- ja puristusohjeita kasikoneisiin, just.
     
    Inlinee, Jarde1, artsiracing ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Koneita ne on kasikoneetkin. Kyllä mä noista silti jonkun verran tiedän, mullakin on ollut kaks, 262:nen ja 307:ka.

    Ensin oli Chevellessä 262:nen, sitten laitoin siihen 305:sen, pervormerilla ja peltisarjoilla, se olikin oikea virikone...
     
  19. Seejii

    Seejii Gearhead

    Miksi pitää paskoa kaikki käsillä olevat topikit? 454 on ja pysyy eriasiana kuin nuo mainitut pikkukoneet.
     
    tero79, Camino'79, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin, ja omakaan kommenttisi ei juuri 454:sia sivunnut.
    Mutta rauhan nimessä todettakoon, että jätetään sitten kommentoimatta.
     

Kerro tästä muillekin!