Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    Vedin uuden johdon ivs:ltä pcm:lle niin ei tarvinnut purkaa koko autoa. Löytyipä vielä samanvärinen puna/oranssi johtokin
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Loistoratkaisu.
     
  3. styke

    styke 3rd gear

    Kiitos Powerstroke...
    Massan alta löytyi, etsin vaan kabiinista ja tavaratilasta johtoja.
    Onkos tuohon nyt sitten valmista töpseliä jossain tarjolla?
    Kun löysin pistokkeen:
    https://www.dropbox.com/s/kcunpckm7n0p88y/IMG_20181111_220806.jpg?dl=0

    onko tietoa mistä tuohon löytäisi pistokkeet?
     
  4. styke

    styke 3rd gear

    vai poikki vaan, ja liittimillä sähköt kehiin, onkohan noille väreille jokin kaavio jossain webissä?
     
  5. HRTP

    HRTP Gearhead

    Ei ollut muuten mikään iso homma vaihtaa jäähdytintä tuohon F350:seen:odroll: 3,5tuntia meni aikaa kun vielä järjestelmän huuhtoi mutta eipä sieltä juurikaan moskaa ulos tullut kun vanha jäähdytin vuoti sen verran reilusti että taisi nesteet vaihtua monen monta kertaa viime viikkojen aikana :lol: Nyt ei ole enää vuotoja eikä tarvitse enää miettiä kavitaatio liman hankkimisesta kun pistin sinne sellaiset nesteet sisään jossa kyseinen lisäaine on jo valmiiksi seassa(Cat ELC neste siis kyseessä) Nyt jos sitä pääsisi seuraavaksi valaistusta parantamaan sitten:odrazz:
     
  6. Rovi

    Rovi 1st gear

  7. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Aika mielenkiintoisen oloista ainetta lupauksineen :eek:

    Noita testejä kun luin niin ihan puolueeton taso, joka on ihan olemassakin näyttävät testanneen ainetta. Ainoa mikä hieman särähti oli se, että asiakas on testiauton tuonut o_O
    Hieman olen skeptinen noitten lisäaineiden kanssa noin yleisesti, mutta miksipä ei. :rolleyes:

    Sen verran hyvät myyntipuheet, että harkitsen josko itse joskus testais uteliaisuuttaan :D ja sitten jos suuttimet alkaa kakoomaan ennen niin testaan varmasti kun tuo on aika pieni raha siinä suossa jos suuttimia näihin joutuu alkamaan vaihtelemaan.

    - Jussi
     
  8. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tarvii sanoa, että ite just viime viikolla googlailin paljon tietoa kaikista näistä ihmeaineista. Rvs, resurs, xado, x1r... Sen verran höynähdin ja ostin litran x1r kun sattua löytymään matkan varrelta. Pariin autoon nyt työnnetty moottoriin ja yritän jotenkin seurailla vaikuttaako mitenkään.

    Joku ainakin väitti, että huohotus olisi hävinnyt lähes kokonaan x1r:llä ja minulla nimenomaan huohotus on aika voimakasta. En siis omista power strokea, mutta turbodiesel miehenä tämänkin keskustelun löpinät kiinnostaa :)
     
  9. Luukkanentk

    Luukkanentk 1st gear

    Oisko kellään myynnissä lavakatetta f250 custom vm 92.
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Heh, no mitenkaan vois tollainen tuntematon litku entisöi, korja mekaanisest kulunut, oman työnsä tehnyt suutimet? Noh niitä on ennenkin olnu missä lisatan jotaakin taikaainet ja sit päästetän öljyt pihalle ja lähetän baanalle[​IMG] Ja mua askarruta heti väite että sopi diisselin ja bensakonein. Aika moni öljyvalmistaja väitä sama.... Ne on kyllä olemukseltas ja toiminalt aika lail erilaiset. Eli diisselin diisselinöljy ja bensakonen oma. Niin mä olen ymmärtäny, korjaatka jos oon vääras.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En "usko" mihinkään taikajuomiin, mutta jos puolueettomat testit osoittaa puheiden olevan tosi, niin sillon on pakko uskoa vaikkei haluaisikaan.
    Tuommonen lyhyt lausunto löytyi netistä:

    Recently completed third party testing of the new formula utilizing ASTM D4828 Standard Test methodology, demonstrated that Hot Shot’s Secret Stiction Eliminator removed 92% of stiction; significantly more than tested leading competitors.

    Eli kolmannen osapuolen tekemä testi (kukahan senkin maksoi?), mikä tehtiin ton ASTM standardin mukaan, osoitti että hotshotin taikajuoma poisti 92% staattisesta kitkasta (stiction).

    https://www.enginebuildermag.com/20...ction-eliminator-reformulated-diesel-engines/

    En ihan tolla perusteella vielä usko, mutta jos tuo tehty testi löytyis kokonaisuudessaan ja mielellään jotain muitakin.
     
  12. Rovi

    Rovi 1st gear

    Stictionista puhutaan eli takertelusta. Yleinen syy noille tuntuu olevan ainakin rapakon takana huonot öljyt joka pikeentyy suuttimen öljypuolelle ja aiheuttaa sen takertelua. Josta juurikin olisi oireena se että kylmänä ei toimi mutta lämpimänä pelaa. Omassakaan en yhtään ihmettelisi miksi olisi näin kun autolla on ajeltu vaihtovälisuositusta x2 öljyillä.

    Eikä diesel ja bensiinimoottori välttämättä eri öljyjä tarvi. nykysin taitaa olla aika pitkälti kaikissa lisäaineistus polttoaineen sekaantumista vastaan sekä pesevyydet kunnossa. Alkaa muistuttaa aika paljon toisiaan nykydiesel ja bensa. Suoraruisku molemmissa ja pikeentymisvaivat kaikissa johtuen pitkistä vaihtoväleistä. Toki jossain peruskurassa moisia ei välttämättä ole kunnossa.

    Pakkolisäys loppuun että eihän noissa moottoriöljyissä ihan kaikkia lisäaineita ole ja sotkuja. Niiden on kuitenkin täytettävä standartien vaatimukset jotka niissä luvataan. Ne taas rajoittaa mitä sinne saa sekaan sotkea. Varsinkin kaiken mailman suodattimet asettaa vaatimuksia tuhkapitoisuuksille joka rajoittaa aika rajusti lisäaineita.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Stiction ei tarkoita takertelua mutta johtaa siihen. Sana on johdettu sanoista stick (to stick, sticking, being stuck) ja friction, ja tarkoittaa staattista kitkaa eli paikallaan olevien kappaleiden välistä kitkaa. Se voidaan edelleen jakaa lepo- ja lähtökitkaan, mitkä ovat molemmat suurempia kuin samojen kappaleiden välinen liikekitka kunhan ne on saatu ensin liikkumaan toisiinsa nähden.
    Eli kun lähtökitka ("stiction") kasvaa liian suureksi, ei suutin aukea suunnitellussa paineessa vaan takertuu kiinni (is stuck, is sticking).

    Melkeen kaikki dieselmoottoriöljyt (API luokat C-jotain eli CE, CF CJ jne) on luokiteltu myös bensamoottoreille eli niistä löytyy S-luokitus, mutta ei aina toisinpäin.
     
    Muokattu: 5.12.2018
    pimeroolis tykkää tästä.
  14. HRTP

    HRTP Gearhead

    On tämä harrastus mukavaa:rotfl:Juuri silloin kun olisi Fordia tarvinnut niin eikös siitä porsinnut sitten laturi:lol:No onneksi sai traktorin eilen valmiiksi niin sai auton mahtumaan hallin suojaan odottamaan uutta laturia ja kun kerta se nyt hallissa on niin samallahan sitä voisi nyt vähän varustella:odrazz:Mielenkiintoinen toinenkin vika siinä kyllä on ja se on sellainen että jos joutuu ajamaan pätkä ajoa niin ei tahdo seuraavana päivänä lähteä kerralla käyntiin vaan vaatii muutaman starttauksen ennenkuin jymähtää tulille ja taas sitten jos ajaa pidemmän matkan niin on aivan sama seisooko auto viikon tai kaksi niin hörähtää heti käyntiin:odroll:
     
  15. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Onko minkälaisella pumpulla, rivi- , vai jakajamallisella? Meillä oli MAN kuorkki ja se teki vastaavia temppuja. Toisinaan lähti hyvin käymään ja joskus lämpösenä ei sitten millään, sai sahata vaikka akun tyhjäksi. Polttoainelinjaan laitettiin takaiskuventtiili joka auttoi vaivaan hetkeksi. Seuraavaksi muutettiin pumpun ajoitusta hieman, eli dieselkorjaamolla käänsivät ajoitusta. Tämän jälkeen toiminut hyvin.

    Pumpun ajoituksessa on jonkunlainen sääntö siitä mihin, moottori sammuessan pysähtyy. Neloskoneisessa kohtia on kaksi ja esim kolme ja kuusisylinterisissä useampi(kolme?)ja tämä vaikuttaa sitten moottorin käynnistymiseen. Syy voi olla myös kuluneissa pumpun osissa. Korjatkaa jos olen väärässä, näin minulle kerrottiin Salossa Jussin dieselissä muutama vuosi sitten.
     
    Muokattu: 9.12.2018
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei minkäänlaisella, vaan pumppusuuttimilla niinkun jotkut uudemmat pillarin koneetkin. Vanhoissa 6.9/7.3 IDI koneissa oli jakajamalli.

    Joskus jotain hieman vastaavaa lyhyen ajon vaikutusta havainnut ja uumoilin olisko jonkun osan (suuttimet tai tulpat) nokeentumisella tms kalkkeutumisella ollut osuutta asiaan.
     
  17. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juu minua aina kiinnostaa kaikki erilaiset dieselmoottorit.
    94-97 on mekaaninen pumppu ja semmonen pöljä suodatinkulho / regulaattori. 99 ja eteenpäin on sähköpumppu. En tiedä mikä tuo nimimerkki HRTPn auto nyt on. Sähköpumppuset on käsittääkseni (mulla on mekaaninen) aika ongelmattomia mitä tulee ilmavaivoihin yms takaiskuongelmiin.
    Mekaanisissa voi suodattimen tyhjennysventtiili vuotaa ja aiheuttaa ilmavaivan.
    Ajomatkan pituuden en kyllä heti olettais voivan vaikuttaa polttoainesysteemiin mutta mistä näistä lopulta voi tietää.
     
  19. HRTP

    HRTP Gearhead

    Sama se täälläkin on kun kaikki diesel koneiset laitteet kiinnostaa:odcool:Tuo meikäläisen F350 on -95 mallinen ja sitä laturia odotellessa on tullut nyt valoja laitettua lisää ja poistettua edellisten omistajien sähkövirityksiä:odrealmad:En kyllä voi ymmärtää miksei niitä sähköjä voi kerralla tehdä kunnolla tai ainakin jättää tekemättä jollei niiden päälle ymmärrä mitään:poff:
     
  20. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Löytyskö keski-suomen lähettyviltä ketään kuka sais tuon excursionin pats:sin uudelleen ohjelmoitua? Avaimet nollattu ja koodattu uuvelleen mut ei auta näyttää vaan sitä pcm:n P1260 että yritetty varastaa, Ja ei ainaskaa tuo DP-Tuneri sitä ohittanu
     

Kerro tästä muillekin!