Mobilisti -Lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 24.5.2004.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niinpä mutta tosiharrastaja ei tollasia summia pulita virheettömistä ovista vaan ihmettelee että vähissä on hyvät ovet. On juu jos ilmaseks tarttis saada.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toivon nyt että tämä valotti sitä että miksi automiehet ei ala pelastelemaan mitään romuja koska suuri osa ei tahdo 9 auton loukkuun kun kukaan ei tahdo ostaa pelastettuja pois ja saa vielä kuulla vittuilua hinnoista ja osien kunnosta vaikka olis sellanen osa mitä ei rahalla saa mistään ostaa.

    Minäkin olen tästä pelastelu-sairaudesta pääsemässä eroon kn on kalusto vähentynyt pihalta. Vielä kun lähtis loputkin...

    Tulee vielä yks juttu mieleen parista 600 fiatin koneesta jotka roskiksesta pelastin. Kuskasin noi kotiin ja pyysin eka joku 120 yhteensä mutta lopuksi hinta oli 50 euroa yhteensä, muutama kyselijää oli ja päätin tinkata 40 euroon mutta on kuulemma liikaa kun ei takeita koneen käymisestä. 20 olis maksanut. En suostunut. Ja näitäkin soittelijoita oli varmaan neljä ja aikaa meni haaskuun kun täytyy tinkata noitten kanssa jotka tietää että rempattuja koneita saa satasella ja mun pitäs sen vuoksi antaa ilmaseksi kaikki.
     
    Muokattu: 9.7.2016
  3. dr.drunkenstain

    dr.drunkenstain 1st gear

    Itsellä ollut monta vuotta ylimääränen rempattu 600 kone, mitä sillon tällön ei niin aktiivisesti koittanut myydä pois nurkista, muistaakseni juurikin luokkaa satasen siitä pyytänyt, muttei vielä kertaakaan siitä kukaan ole soittanut.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Yleensä me suomalaiset olemme pihejä, mutta jos joku autoharrastaja ei halua maksaa 20-30 euroa auton ovesta joka on melko iso, painava ja tärkeä osa niin on jo kumma.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    Sain kirjoituksestasi aiheen uuteen thread:iin!
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Taitaa varsinais-Suomalaiset harrastajat olla omituista porukkaa, jos vetää johtopäätöksiä tästä kaarnasta ja sun kohtaamista harrastajista... Älkää hamstratko sitä rojua jos niin kovin ahdistaa! Voisko olla et tommoset ysisataset Saappaat on vaan niin paskoja et niihin ei kukaan halua sijottaa rahaa?

    Mä tunnen yhden harrastajan joka kerää kaikenlaisia ajopelejä ja niiden osia puhtaasti rakkaudesta autoihin eikä jälleenmyyntimielessä, hänellä on useampi auto jotka hän on pelastanut vain siksi ettei joudu romutukseen... Kaikkia hän ei edes suunnittele entisöivänsä, eikä myöskään kauppaa niitä missään, ne vain on otettu talteen etteivät tuhoudu! Ja sillä tontilla on autoja aika monta...
     
    KajS tykkää tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä noita ihme soittelijoita on ihan ympäri suomea soitellut. Jos hp. on 100 ja aikomuksena maksaa 10 euroa, miks soittaa? Ei rajotu autoharrastajiin pelkästään

    Kyllä minäkin suht kitupiikki olen tai siis köh...säästäväinen...mutten muita häiritte tarjoomalla jotain naurettavaa.

    Harmittaa vaan yleisesti se parkuminen nytkin romuautokampanjan aikana kun ihmiset voivottelee kun paaliin mene harvinaista kalustoa ja aina "jonkun pitäs toikin pelastaa paalilta" kun eivät tiedä millasta shittiä toi homma voi olla.

    Saabit ei ahdista kun niistä tykkään ja rakennan itte niistä sitten jotain. Marinat alko kyllä jo ahdistamaan enkä kyllä sellasta enää pelasta.
     
    Muokattu: 9.7.2016
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kaikki harrastajat tuntuu olevan nuukia. Juuri eilen kyselin erästä osaa toisilta harrastajilta mutta sain kuulla että ei niitä mistään saa, kaikilta ne puuttuu tai on rikki. Ja jos vain jostain sattuisin saamaan ehjän ja vielä ylinmääräisen niin ottajia kuulemma on.

    No, briteistä sellaisen sitten löysin ja olisi niitä ollut useampikin. Samoilla postikuluilla olisi tullut toisillekin. Ilmeisesti 7 puntaa oli liian suuri summa että olisi päässyt eroon ärsyttävästä puutteesta auton kojelaudassa.
     
    Muokattu: 12.7.2016
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ottajiahan on aina, ostajat on harvemmassa
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kävin äsken kustannustehokkaasti (=nuukuuttani) lukemassa uusimman Mobilisti seniorin, että juniorin kirjastossa. Toimituksella on sen verran laaja harrastekalusto ylläpidossa, jotta jopa 1/3 lehdistä on omia saapikkaita, chysyn ja jonkun muun himmelin renkaita ja ... Ei siinä mitään. Lehtipari sr ja jr on kuin paita ja #erse, samaa asiaa kerrotaan kummassakin.
     
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    uusimmassa moblassa ikävän sekava artikkeli olssin riisseleistä. suorastaan fiasko, siis se artikkeli...jos ehkä oli konekin...mutta
    se 4,3 tuskin oli kasikone vaikka niin antavat ymmärtää....ikävää että sekoilevat noin...
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Oldsin dieselkaseja oli 4,3 (262cid, Cutlassissa) ja 5,7 (350) versiot.
     
    Muokattu: 16.12.2018
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Dieselissä 4.3 voi olla kasi tai kutonen.
    En ole artikkelia lukenut, joskus tuli päätoimittajan kanssa muistaakseni asiasta väiteltyä ja ikävä ennakkoasenne oli noihin dieseleihin.
    No ei kai se maine ihan tyhjästä tullut mutta asiantunteva koneenkorjaaja nykytietämyksellä saa korjattua suunnittelun pikaisuuden.
    Jenkkien kommentoissa dieseleiden ongelmat koski kansipahvien palamista ja syöttöpumppuvikoja. Suomessa ne taas katkoivat kampuroita.
    4.3 kuutonen on jenkkisivustojen mukaan paras, kun siinä on yhtä monta kansipulttia kuin kasissa mutta tietty lyhyemmät kannet.
    Että käyttötavoissa lienee ollut joku ero.
    Omalle dx:lle tuli kyllä tarjottua kenkää ja siihen se ei hajonnut, ei kai se ole vieläkään hajonnut.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    okkei eli LF9 ja LF7 koneet oli kaseja, muut V6:ias
     
  15. Bukero

    Bukero Gearhead

    uusimmassa (1/2019) moblassa kaikkia mopar hörhöjä varmasti kiinnostava artikkeli
    suomi hemi belvestä ja cryslerin hemi-historiasta yleensäkin.
    ...ja onhan siellä se pakollinen volvo juttukin:D
     
    Poni -69 tykkää tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olivat sitten pidättäneet oikeuden jättää kuvan julkaisematta juuri minun ilmoituksestani. Perun tilaukseni!

    No, voi olla parempi niin.
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    jospa se ei heidän mielestään täyttänyt kriteereitä:D
    siinähän lukee sen ”rehellisennäköisenkauppiaan” kuvan vieressä niissä ohjeissa että toimitus voi halutessaan tehdä ilmoituksille mitä nyt sattuu mieleen juolahtaa?!?
     
    Pertti K tykkää tästä.
  18. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Ja varmaankin on hyvä niin...
     
  19. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Älä hiilly, toveri. Mun ilmoitus jäi kokonaan julkaisematta. Soitin ilmoitusvastaavalle, joka kertoi, luonnollisesti pahoitellen, että nettisivujen toimivuus on ollut hieman koetuksella ja että asiaan on tulossa korjaus. En epäillyt enkä epäile asiallista vastausta. Uutta putkeen aineisto@mobilisti.fi, näin antoi ohjeen.
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No en hiilly, ihan sama. Ilmoituksen hinta/laatu kumminkin ihan ok. Aattelin että jos tuota kautta löytyis se kuuluisa "hyvä koti", kun ei tuo pakkomyynnissä ole.

    Niin ja sanoinko jo että vaihtohinta eri.
     
    zuinula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!