Mistä DOT sliksit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Swinger71, 4.4.2018.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Mistä tässä maassa kannattaa hankkia otsikon mukaisia renkaita?
     
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Us-parts
    Crt-prorace / Jani Lindqvist
     
  3. vekku

    vekku 2nd gear

    Kyselläämpä tässä keskustelussa. Eli sliksejä hommaamassa, kun renkaassa on merkintä 10.5/30.5-15W niin mitä se tuo w meinaa?
    Sitten olen pähkäillyt vanteiden painojen kanssa, kun painoa yrittäny saada pois ympäri autoa, niin oishan se hyvä löytää kevyet vanteetkin. Mutta kun ei löydy ja kummasti teräs ja alumiini vanteet saman painoisia. Sitäkin mietin, että jos laittaisi kapeamman renkaan, että pärjäisi kapeammalla vanteella eli kevyemmällä, mutta ei kai sitä pidon kustannuksella oikein tuohonkaan kannate lähteä?
    Pitääkö se vain ostaa tuommoinen 100e 10*15 peltivanne ja sillä hyvä?
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mickey/Thompson CONSTRUCTION
    ST ...... Suggested for manual transmissions (medium compound)
    W ...... Extra tread width (please note actual tread and section width on spec sheet)
    S ...... Stiff sidewall construction aids in quicker reaction time due to less tire distortion. Also good in high horsepower applications and for heavy cars (Over 3,000 lbs)
    R ...... Radial Construction
     
  5. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Dotti sliksit on tyypillisesti "mitattu" renkaan kyljestä. Eli 10,5 voi olla kulutuspinnan kohdalta 9". Semmoinen menee 8" vanteelle. Normi sliksit on taas kulutuspinnasta mitattuja, ja leveimmältä kohdalta kyljestä tommoinen 10,5 saattaa olla 12".
    Hoosierin sivuilla on rengaskokotaulukko, sieltä löytyy eri renkaiden mitat.
     
    three hundred ja Herje tykkäävät tästä.
  6. Bukero

    Bukero Gearhead

    eiköhän nuo weldit vaan ole keveimmästä päästä ja prostar’ina edelleen hyvän näköisetkin vaikka ikivanha malli jo...
     
  7. vekku

    vekku 2nd gear

    No joo, kätevästi muuttuu rengaskoko kirjaimella. Esim. 11.5 leveä kumi menee 10" vanteelle mutta kun tulee w merkki niin levenee ja vaatii 12" vanteen.
    Onko tosi, että nuo weldit on nuin keveät, 15*10 vanne 11.5 bounds eli 5.2kg? Tähän mennessä en alle 10kg vanteita ole löytäny. Nuo weldit pitää sitten hommata, jostain luin, että 1kg renkaassa vastaa 4kg rungossa.
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    voi ollakin, suuret/turhat pyörivät massat on myrkkyä, samoin jostain jäänyt päähän että pyörivienmassojen pienikin epätasapaino syö hepoja rotan lailla.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos jollain on jäämässä ajokuntoisia katusliksejä 255/60-15 tai 26x9,5-10,5 -15 ylimääräiseksi vaikka isompien tieltä, niin täällä olisi tarvetta.
     
  10. TATU

    TATU Gearhead

    Laitoin yv:tä
     
  11. vekku

    vekku 2nd gear

    Ostin centerline vanteet, mites nuiden kiinnitys? Vanteissahan ei ole muttereille syvennystä joten nykyiset pinnapultit ei yllä vanteen läpi. Pitääkö vain vaihtaa pitemmät pultit ja normi muttereilla kiinni vai onko nuihin vasittuja muttereita joita pitäisi käyttää?
     
  12. SBM

    SBM 2nd gear

    Pidemmät pinnapultit ja sopivat mutterit. En tiedä mitkä mallit sinun vanteet on, mutta mittaa tarkaan vanteen reijät kun tilaat mutterit, että tulee oikeat. Itse tilannut centerlinen auto drageihin ebaystä "lugnutking" nimiseltä myyjältä, osat+rahti ovat olleeet aina oikein hinnoiteltu, ja sieltä löytyy vaikka minkä mittaisia, ja on avoimella ja suljetulla päällä, R ja L kierteellä. Myös keskikuppeja löytyy.
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nippelit.fi ja holkkimutterit ja niille prikat.
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    matalakantaisilla ja pitkäholkkisilla holkkimuttereilla ei pinnapultin välttis pidäkään ylettyä vanteen tasosta juuri lainkaan, jos ollenkaan, yli.
     
  15. vekku

    vekku 2nd gear

    Kaverilla sattukin olemaan samanlaiset vanteet ja tosiaan holkki muttereilla ja prikoilla tulee kiinni. Minulla vanteet tulee vain sliksi käyttöön niin hyvä jos pulttien ei tarvi tulla vanteiden yli, ei tarvis nuita vaihdella.
     
    Herje tykkää tästä.
  16. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Se että holkkimutterissa on kierrettä siellä "holkkiosassa" ei tarkoita sitä että pinnapulttien ei tarvitse tulla vanteen tasosta yli. Mielestäni pinnapultin pitää tulla vannetasosta ehdottomasti yli ainakin pultin paksuuden verran. Tällä varmistetaan et vanne pysyy kiinni. Noi holkkimutterit on sellaisia että ne katkee siitä kohdasta mistä holkki alkaa, jos pinnapultti jää vanteen sisään.
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    juu ja ennen ainakin oli jossain sääntökirjassakin maininta että pyöränpultinpään on oltava nähtävillä/näkyvillä eli umpimuttereitakaan ei katsottu hyvällä...muistelisin näin
     
  18. TomiT

    TomiT Gearhead

    Aiheeseen palatakseni, mistäs näitä pitogummeja on saatavana? Koko Eurooppa tuntuu olevan aika köyhä saatavuuden osalta ja ei hirveesti innosta ottaa kahta munkkia taakse Summitin 500usd rahdilla. UK:ssa Camskill on ollu huvä lähde esim ratapäivärenkaille mutta slksejä ei myynnissä.

    Ja kaiken kruunaa tarve vammasella 26/9.5-16 koolle tai 255/50-16"
     
  19. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

  20. 383

    383 Gearhead

Kerro tästä muillekin!