Bel Air '63

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja generalo, 3.12.2018.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, saahan niitä varmaan ehdotella. :)
    Valittu kone ja auton luonne lötkökruisailijana antaa kyllä laittaa ihan minkä vaan nokan ja rutun koneeseen.

    Munkin pitäs kuusnepaan uusia toi peräkontin amme. Pohja alkaa oleen jo aika huono sen jäykkäpellin alta. Ettisköhän valmista, vai pitäskö oikeen ite sikkailla ne monet raidat...?
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Milläs meinasit pinnoittaa kontin pohjan?
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  5. generalo

    generalo Gearhead

    Alkuun arvelin paikkailla epoksimaalilla. Kesällä sitten pihahommina kävisi kontin läpi karvalaikalla, suihkisi sitten koko konttiin epoksin. En oikein tykkää tuosta nykyisestä kontin väristä, vähän betoninen meikäläisen makuun. Josko kokeilisi sitä Raptor röpelöpinnoitetta kun sitä olen kuullut kehuttavan, tai sitten sopivan sävyinen polyurtsi. Molemmat kestänee hyvin peräkontin kolinoita.
     
    Muokattu: 18.12.2018
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, 9.0:1 ja xe 256! :)
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Multa pitäisi löytyä takajouset ylimääräisenä.
     
  8. generalo

    generalo Gearhead

    Saattas hyvinkin kiinnostaa!

    Itse projektiin sen verran, että eipä ole edistynyt. Nyt tulossa useamman päivän vapaat, niin pitää mennä hitsailemaan. Pitänee ottaa itseä niskasta kiinni, ajokelit tulee luultavasti taas yllättävän äkkiä :poff:
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. generalo

    generalo Gearhead

    Kävin eilen hitsailemassa. Alkas olla korjauspala paikalleenhitsausta vaille valmis, vielä korin puolelta pitää leikellä peltiä että ei mene toista senttiä pellit päällekkäin. Joka kohtaa en edes yritä hitsata puskuun, itku siitä vain tulisi. Korjauspalan ollessa irrallaan jyräyttelin siihen muutamat niittimutterit, saa niihin sitten kivasti kaikkea kivaa kiinnitettyä myöhemmin.

    [​IMG]
     
    karhu01, VilleTre, impala-63 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. generalo

    generalo Gearhead

    Kempittelin yks päivä palasen paikalleen. Vielä vähän olisi viimeistelyä vaille, sitten pääsisi hitsailemaan pykälää alemmat korikorvakkomätäpaikat kuntoon.

    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]

    Olihan siinä hyppimistä kun jatkuvasti alapuolella massat tulessa ja niitä sitten puhallella sammuksiin. Eipä se mikkään kaunis ole, mutta välttää meikäläiselle.


    Yleinen tilannekuva reuhkasta. Konehuone toimii pahvivarastona, kaikki tila hyötykäyttöön!
    [​IMG]

    Sen verran näyttää käyvän kuumana foorumin volvojupinat niin hämmennän soppaa omalla amalla :lol: Tätä en pura tänä talvena, olkoot kasassa nii voi aloitella tällä kevään ajot jos jostain syystä belaruksen remppa venähtää.
    [​IMG]
     
    miguelo, Kartsa67, pagi ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Erittäin hieno Matsoni. Itseasiassa sekä Amazon että '63 Chevy kuuluvat suosikkiautoihini. :)
     
  12. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Amazon näyttäs kulkevan aika matalalla, ei muuta kun ilmapussit Chevyn nurkkiin ja yhtä matalaks :)
    Hienoja malleja molemmat, mielenkiinnolla topicci seurantaan.
     
  13. 401

    401 2nd gear

    Aika vaikee kuvitella enää muuta muutoksen tarvetta tuohon amazoniin..hyvännäkönen auto.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. generalo

    generalo Gearhead

    Hitssuuta taasen. Aikalailla hatusta tuli tempastua tuo kohta kun ei ollut hajuakaan että millainen sen pitäisi olla. Sen verran näkymättömiin oli mädäntynyt alkuperäinen kannake.

    [​IMG]

    Hepaten pelti kohdilleen:
    [​IMG]

    Kannakkeen hahmottelua:[​IMG]

    Irti ja pöydälle hitsattavaksi:
    [​IMG]

    Puskusaumalla kiinni. Sauman silottelen jahka kerkiän.
    [​IMG]

    Seuraavaks ois sitten toinen puoli :wc:
    [​IMG]


    Toimiikohan vakiokaasarin kanssa miten hyvin tuo Comp camsin nokka? Nykyaikaisempaa ja hitusen vääntävämpää nokkaa tekisi mieli. Ois kiva kun ei nyt ihan saatanasti veisi bensaa, haaveissa olisi hoitaa kesällä päivittäiset ajot tällä autolla. Mitä lie puristussuhde vakiona 283:ssa?


    Ja volovosta hieman, että pellin alta löytyy vähän piristelty ja läpikäyty B20 + M46 ylivaihdeloota, alustana ilmajousitus kahdeksalla magneettiventtiilillä, rosteripuskurit, 850 T5 nahkapenkit, oviverhoilut omaa tekoa, kojelaudan kustomoin viime talvena jotta sai lisämittarit nätimmin jne...
    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]
     
    Visa, Kartsa67, tzampy ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. generalo

    generalo Gearhead

    Sitä kun on viikonlopun kaljottelematta niin saa jotain aikaiseksikin.

    Sauma hiottu:
    [​IMG]

    Toinenkin puoli valmis, aikalailla samalla periaatteella tehty kuin tuo toinenkin puoli:
    [​IMG]

    En tiiä tekiskö vielä tuosta kohdasta taaksepäin tulevat, uritetut kohdat uusiksi suorasta pellistä (tuossa yllä olevassa kuvassa laikan alla olevat pellit). Vois olla aika helpot kun on sikkikonekin.

    Lisää "veneenveistäjän erikoista"
    [​IMG]
    [​IMG]

    Takapuskurin nappasin irti:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Taitaapi mennä tuo palkki uusiksi. Pitää käydä ostamassa pistehitsipora ja päryytellä irti koko paska.
     
    Vuppe, belair54, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kamalaa katsoa, kun tietää että itsellä varmaan sama homma edessä Impalan kanssa.
     
    Jussi289, isalmela, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Stout

    Stout 3rd gear

  18. generalo

    generalo Gearhead

  19. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    generalo tykkää tästä.
  20. generalo

    generalo Gearhead

    Classic industriesillakin näyttäisi olevan, pitää kysyä että paljon rahti. Helekkari kun tällä kylällä ei kukaan myy pistehitsiteriä, mutta onneksi työkaveri tuo huomenna motonetistä.

    Vielä vaihtoehtona, että yritän nätisti irrottaa tuon alkuperäisen palkin ja korjaan siitä päädyt jos ei ole ihan läpeensä mätä.

    Jos nostelis vähän korin pers'puolta rungolta irti niin sais enemmän pelitilaa? Ja sittenhän se taitas otattaa etulokarit irti, ja lähteeköhän nekään irti ilman etupuskurin irrottamista. Rkele, arvasin että tämä homma turpoaa... "Hitssoonpa pari lappua konttiin" :poff:
     
    Muokattu: 15.1.2019
    zero, wilburi, FuryIII '71 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!