57-61 siipimoparit.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kille77, 4.3.2005.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Oisko tää se yksilö, mikä on ollut iät ajat Suomessa?

    [​IMG]

    Tuon värinen se oli joskus 84 - 85 Vaasasta Etelämmäs tullessaan, mutta myöhemmin väri vaihtui punaiseksi..
     
    esmi ja hantta tykkäävät tästä.
  2. -kk-

    -kk- Gearhead

    Vanteet taitaa olla vielä autoa vanhemmat:).
    Olleet nekin jo jotain 7 vuotta hyllyssä...
    Enkä meinannu niitäkään pilata puhalluksella ja pulverilla, ku niissä orkkis musta maali hieman rusehtaen:D:D:D:D.
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onkos tuo 57 Fireflite?
     
  4. spinout

    spinout Gearhead

    >Onkos tuo 57 Fireflite?

    Ei, vaan Chrysler 300C. Nimim. RB hakee sitä entistä IAK-17 autoa, sittemmin NJN-1. Oli valk., maalattiin 80-luvulla punaiseksi. Yhä edelleen punainen? Kuvan auto MAV-80?
     
  5. z 900

    z 900 Gearhead

  6. Cortina71

    Cortina71 3rd gear

    Tuo punainenhan oli joku vuosi sitten Mobilistissa esittelyssä..muistelen, että harvemmin oli ollut liikenteessä, mutta hyvässä tallessa kuitenkin.
     
  7. esmi

    esmi Gearhead


    Eipä ole DeSoto,Chrysler 300 57
     
  8. hra47

    hra47 3rd gear

    Osaako joku valaista tuon kullanvärisen -59 2dr sedan Belvederen historiaa. Lähinnä kiinnostaisi peräkolarin aiheuttamien vaurioiden laajuus ja niiden korjaus kuten myös milloin tekniikka on vaihtunut ja mistä se tarkkaan ottaen on lähtöisin. Tässähän on nyt 318+ A500 ja käsijarru vaikuttaa takapyöriin joten 8,75 kiilaperäkin on joskus vaihtunut. Jotkut muistavat nähneensä kärryn lunastettuna keskusvarastoilla. Suomeen tämä on käsitykseni mukaan tullut 80- luvulla ja onpa kaikesta päätellen ollut vankkakuntoinen silloin. Olen kiitollinen kaikenlaisista tiedon murusista.
     
  9. pagi

    pagi Gearhead

    Jos tuota minun autoa tarkoitat? Niin tämä ei ole etsimäsi auto. Tämä kyseinen yksilö on uutena mennyt tohtorille koski tl:ällään. Osoitteessa lukee isolan kartano. HA-252. Kilvellä.
     
    Muokattu: 29.12.2018
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kilvistä sen verran että tässä NJN-11 Motoparkissa 1988

    [​IMG]
     
    esmi tykkää tästä.
  11. Windsor

    Windsor Gearhead

    Toi NJN-11 on 300E '59 ja NJN-1 300C on nykyään Vaasassa VBL-1 kilpisenä.
     
  12. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Siinä on kyllä mennyt metsään. Mulla syö tuo -57 flite ~12-12.5l/100km gps:llä mitattuna.
    Tuota ei kukaan tahdo uskoa mutta ei se tuon enempää syö. Tietysti jos sillä ajaa vaan rinkiä kylillä ja kiihdyttelee jatkuvasti niin kelpaahan sille soppaa enemmänkin.
    Minusta tuon ikäistä/kokoista/tehoista autoa ei oikein vähemmällä saa kulkemaan kuin ehkä uudemmalla ruiskutekniikalla.
    Harvempi perävälitys auttaisi varmasti hieman, parantaisi ajomukavuuttakin kun alkuperäinen välitys on melko hidas.
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Minulla oli -66 c koppainen, parilla eri isolohkolla, kaasarikokeiluilla, tuplakärkijakaja elektroniseen vaihdettuna, laatikko vaihtui, mutta summa summarum; kulutus aina 20- 25 l/ 100 km, perävälitys 2,73, en suosittele ;)
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Nojoo.....

    Ei muuteta tätä(kin) ketjua, että "paljonko sulla vie sadalla" mutta aika kovalta kuulostaa noi sun kulutuslukemat.

    Mulla on pari B koppaista ollu monimonikymppisellä ja 3,23 peräruuvilla, eikä niistä kumpikaan hörpänny yli 20 litraa.
     
    12345678910 ja hantta tykkäävät tästä.
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Joo, kommentoin tuohon mika.t:n ajatukseen perävälityksen harventamisesta. Omat kulutuslukemani ovat 11 vuoden kesäkäytöltä, luottaen Moparin omaan lahjomattomaan kilometrimittariin, joka noinniinkuin piti jotakuinkin paikkaansa, eli kirjanpidossa oli kaikki tankkaukset tuolta ajalta, eikä se jotain satunnaista, pidempää maantieajoa lukuunottamatta tuosta juurikaan poikennut. Myöhemmin. Samalla kuskilla full size GM kulutti noin puolet tuosta ;)
     
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    MAV-80

    [​IMG]
     
    esmi tykkää tästä.
  17. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    [​IMG]
    Olis tulossa keväämmällä myyntiin kunhan saan tallinperukoilta ulos ja tuoreen leiman.
    Jos kiinnostusta niin yyveellä tavoittaa.
     
  18. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Tuo punavalkoinen DeSoto on minun entinen , TCY-54 . Tuotu Suomeen 1958 merimies /muuttoautona . Ostin sen 1975 Auto Raisio liikkeestä , antamalla 1966 Chrysler Newporthin vaihdossa .
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Eli vaihdoit 9 vuotta vanhan auton 20 vuotta vanhaan autoon..

    Kumpi maksoi väliä?
     
    Muokattu: 29.12.2018
  20. esmi

    esmi Gearhead

    Ei näy kuva! :(
     

Kerro tästä muillekin!