Valiant -65 426cid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 1.7.2018.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Oma suunnitelma oli seuraava: Ramin tms. pikkulohkon vauhtis vaikka rockautosta, siihen SRE asetelmalle uudet pultin reiät ja bemarin massalevy. En tiedä toimiiko noin mut näin päissäni sitä suunnittelin. Voi olla et isommat tehot vaatii vauhtipyörältäkin enemmin. Tarkoitus oli ensi talvena tehdä manuaaliswappi dusteriin jos muut hommat etenee niin kuin pitää
     
  2. Keme

    Keme Gearhead

    Kyllä noi laatikot erottaa ihan muutenkin. Kuvan aski on 37DZ. 53DZ on paljon rotevampi möykky.
     
  3. Meinasitko jotain tän tyyppistä:

    https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=1523702&cc=1084621&jsn=561

    DODGE B100 1971-1978
    DODGE B200 1971-1980
    DODGE B300 1971-1980
    DODGE D100 PICKUP 1971-1988
    DODGE D150 PICKUP 1977-1991
    DODGE D200 PICKUP 1971-1980
    DODGE D250 PICKUP 1992
    DODGE D300 PICKUP 1971-1980
    DODGE D350 PICKUP 1981-1992
    DODGE RAMCHARGER 1974-1992
    DODGE W100 PICKUP 1972-1988
    DODGE W200 PICKUP 1971-1980
    DODGE W250 PICKUP 1992
    DODGE W300 PICKUP 1971-1979
    DODGE W350 PICKUP 1981-1992


    Kuvan perusteella tuo on tasainen, joten ideasi sen puolesta pitäisi olla ihan toimiva. Jotkut mallit ei ollut ja niissä voi tulla ongelmaksi saada 9,5" kytkin 11" levylle tarkoitettuun vauhtipyörään istumaan fiksusti.
     
  4. Wade-

    Wade- Gearhead

    Silloin kun itse suunnittelin bemarin plootaa, oli tarkoitus tehdä homma käyttämällä mopen pikkulohkoon tarkotettua tuplalevykytkintä, johon olisin vaihdattanut keskiöt bemarin booritukselle.

    Yksi vaihtoehto on myös tiltonin 7.25" 3-levykytkin, joita saa ebaysta välillä todella edukkaasti. Askartelua vaatii sekin, ja on melko on-off tyylinen.
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Tuollaista meinasin[​IMG]
    Ei tarvitsisi mitään keskiövaihtoja tehdä, ainakin omaan käyttöön ison bemarin kytkin riittää väännönkestoltaan hienosti, 426 voi olla eri juttu tietysti.
     
  6. Wade-

    Wade- Gearhead

    Niin kysehän on siitä mitä hakee. SRE-asetelma ja massalevy antautuu jo tuollaisen kombinaation kanssa, etenkin jos meinaa vartilla ajella. Sintterilevystä ja sre:stä en osaa sanoa, kyllä ne ainakin 700hp venykumibemareissa pitää, mut niissä ei taida tiehen juur 300 heppaa enempää mennä.

    Itse sain centerforcen dual friction kytkimen luistamaan Dusterissa, ihan katurenkailla. Siinä on ainakin sachsin tekemä asetelma, mutta en osaa sanoa onko verrattavissa SRE asetelmiin.

    Oma mielipiteeni on se, että mieluummin mitoittaa reippaamman mukaan sen kytkimen, koska menee mitä tietä tahansa niin edullinen se ei ole, ja jos se luistaa heti niin sitte harmittaa.
     
  7. Näyttää kovin samanlaiselta, kuin mitä minä linkkasin. Ehkä on ihan sama tai sitten on joku näennäinen ero.

    Hiukka aasinsillalla, niin kannattaa perehtyä tän ruotsalaisen puulaakiin tarjontaan. Siellä on kytkinosia Bemareihin moneen lähtöön. Esim. tässä voisi olla hyvä massalevy katuautoon:

    http://bakaxel.se/tenaci-organisk-lamell-fjadrad-10-splines-35mm-axel-bmw-240mm.html

    No hiukan kannattaa pelata varman päälle, mutta joku tolkkukin oltava. Jos on katuauto, niin yltiömitoitettu kytkin on vain ikävä käyttää. Raasereissa ei oo niin väliä.

    Ja kun mennään tarpeeksi pitkälle, niin valupyörä muuttuu riskiksi myös.
     
  8. rodhot

    rodhot Gearhead

    Itse laitoin teräsvauhtipyörän ja lakewoodin kytkinkopan, kun kytkin kamat irtoaa niin ne menee peltien/jalkojen läpi helposti
     
  9. Wade-

    Wade- Gearhead

    Mullakin teräskoppa ja alsavauhtis teräspinnalla. Tuplalevykytkin on muuten todella kevyt käyttää, ja massalevyisenä myös hyvin katuystävällinen. Yleensä n. 900nm väännönkesto massalevyllä. Paljon paskempi (jäykempi) on käyttää sre asetelmaa kadulla, mulla sellanen bemarissa on.
     
  10. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Alustavasti näyttäis et tälläsellä setillä kootaan
    Moppen vauhtipyörä
    Sre765 asetelma siihen
    Joko massa tai sintteri. Massalla pitäs 700nm olla kesto ja 900nm sintterillä...
    Pikasesti kävin lootaa tunneliin noin niinku unkefäär sovittamassa.. Ei näyttänyt mitenkään ahtaalta... Mut sen näkee sitten kun loota on joskus sadanvuoden päästä lohkossa kiinni....
     
  11. Wade-

    Wade- Gearhead

    Itse löysin taulukon jossa valmistaja määrittelee sre765 asetelmalle 590nm massalla ja 700nm sintterilevyllä. Niissä toki varmaan pieni varmuuslisä, ja todellisuudessa saattavat kestää enempikin.

    Paljonko motista on ajatuksena pumpata ulos voimaa?

    Edit:
    Näyttäähän noita sre765 olleen vehkeissä mistä dynossa otettu +800nm, eli lienee ihan passeli.
     
    Muokattu: 30.12.2018
  12. Tähän minäkin olen päätynyt. Tässä on AP Racingin CP 2394-46:n tiedot. Siinä on vielä hiukan suurempi puristusvoima kuin SRE-765:ssä ja samalla myös väännönkestävyys. Valmistaja on luvannut 705 Nm, mutta todellista voi vain arvailla.

    [​IMG]
     
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos valmistaja lupaa 590nm niin todellinen kesto lienee ainakin +10%, toki kaiken saa rikki rikkomalla.
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead


    En oo motille mitää tehotavotetta asettanut, mutta kun kansiksi oon kaavaillu / haaveillu noita Promaxxin cnc portattuja ja ne vissii sellasenaan virtaa jotain +285cfm ni kaippa siittä se 550-600hp vois olettaa et tulee... Väännöstä tietty paha sanoo mitä tollaseen vois tulla.

    Jos joltai löytyy sb 904 taikka 727 lootan kuoret missä kaaveliosa ehjä niin laittakaas viästiä...
     
    Muokattu: 30.12.2018
  15. Satellite70

    Satellite70 1st gear

    Mites prokkis etenee?
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Heikosti... Siksi myynnissä
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Ei ollu ostajia autolle, joten tilailin vähän osia


    Ehkä tää tästä valmistuu joskus.....
     
    Muokattu: 29.3.2019
    Herje tykkää tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Siis täh, miten tää ei oikeesti menny muka kaupaks siihen rahaan?

    Vai oonko mä hullu ku kuvittelin tän ihan ilmaseks sillä pyynnillä.
     
  19. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tänää tehtiin kaupat w5 kansista, mitään noista tiiä, mut kait ne paremmat on ku orkkis rautakannet :D
     
    Herje tykkää tästä.
  20. Onko niille tarkoitus tehdä vielä jotain...;)
     

Kerro tästä muillekin!