Paaliin vai ajoon - haaveiluploki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja T5, 26.12.2018.

  1. Kowalski

    Kowalski Gearhead

    Ääni 2jz. Onko millaisella setupilla se kyseinen kone, 2jz-gte? Oli mikä oli, niin siitähän saa vaikka mitä.
     
    peto tykkää tästä.
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mullahan oli jo varattuna omaan -70 sporttikattoon spesialty engineerillä duunattu hieno 429 ja sapluunat iskaritolppien muokkaukseen ym,mutta tuli totaalinen kyllästyminen k.o projektiin,Kori oli kyllä jo upea,samoin sisusta.
     
    Eliminator, Jussi289 ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  3. peto

    peto Gearhead

    Vanhaa musseen myös täältä ääni 2JZ tai vielä hienompi olis Barra. :)
     
    Kowalski tykkää tästä.
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Semmoinen kesy 1000hv 2JZ...
    No toisaalta, semmoinen olisi kiva omaan toyotaan vaikka ei nykysäännöillä onnistu laillisesti.

    Mutta eikös ne 302 BOSSit ihan kireitä ole ja äänimaailman puolesta ainakin puoltaisi sitä.

    Tai sitten toyota/lexus uz parilla ahtimella...

    Täältä yhden haaveilijan haaveita ja ehkä en jatka vaan teet, kuten itse hyvältä tuntuu.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä nykyään vähän harmittaa kun tuli musse myytyä:(
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Turha murehtia, mikä päätös vaan voi tuntua väärältä jälkeenpäin vaikka olis ollut kuinka oikea niissä olosuhteissa ja niillä tiedoilla.
     
    Jussi289, isalmela ja palontie tykkäävät tästä.
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Totta turiset.
     
  8. T5

    T5 Gearhead

    Gte mk4 Suprasta.
    CP männät, Manleyn kanget, HKS 264 nokat ja custom imusarja.

    Tässä muutaman päivän vielä pohdiskelin muita vaihtoehtoja, mutta kyllä tuo setti vaan voiton taitaa viedä.

    Tuosta koneesta on hybridiahtimilla penkitetty +550hv, joten jos uusilla suuttimilla, paremmalla eculla ja yhdellä turbolla saisi sen 600hv renkaita, riittäisi se hyvin.
     
  9. darpen

    darpen Gearhead

    Toyotaa pellin alle ehdottomasti ja jos mobilismi tulee olalle kuiskailee, ni lekalla päähän.
    Yhdellä tutulla on kesän arkiautona mk3 supra jonka koneesta otettu n. 500hv ja hyvin pärjää.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Uijuma. Toi paku on hieno :oops:

    Mä isona poikana voisin tuommoista miettiä :rolleyes:
     
  11. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, multakin ääni tojotan moottorille, kyllähän se suora kuutonen nätisti käy, ja niihin tosiaan saa vaikka mitä viriviri -osia ja ne on lujia kuin mitkäkin. Kyllä sä jos laitat isomman ahtimen ja ecua vähän säädätät niin helposti saat sen 600 heppaa ja kone vielä kestää arkiajoa ihan hyvin, jos on 600hv, niin varmaan löytyy 750nm vääntöä, jolla tulisi mukavat 250nm per litra ja nasakat 200hv per litra, ainakaan laiskuudesta ei tuommoista konetta voi syyttää, ja 24v kannella tuommoisen voi "säätää" ottamaan vaikka 800 heppaa, isompaa ahdinta vaan kehiin ja isompia suuttimia ja isompaa putkistoa, niin se on siinä, kunhan sisuskalut kestää moisen tehon, siinä rupeaa mussekin liikkumaan ja koneesta tulee mukavan racing henkinen ylhäältä vetävä kierroskone, vaikka kyllä se kolmelitraisena varmasti jaksaa vääntää alhaaltakin, kerta kansi virtaa ja purkkaa kuitenkin on sopivasti .

    Siihen saa reilusti lisää tehoa kun hankkii uudet viritysnokka-akselit, vakio akseleissa on nostoa luokkaa 8mm tai ali ja duraatioitakaan ei paljoa ole.
     
  12. T5

    T5 Gearhead

    Sehän ei tartte ku sopivan rahatukon kans tulla koputtelemaan tallin ovia, niin tiedä vaikka lähtisit ton kanssa kotia ;)

    Tänään oli pitkästä aikaa mahdollisuus mennä hallille. Lumitöiden jälkeen pääsin vähän keskittymään tuohon vaniin.
    [​IMG]
    Lähtökohta oli siis se, että startti on rikki.
    Startti alas ja pöydälle. No, sehän toimi. Vaikka autossa kiinni ollessa se ei toiminut. Vika löytyy ilmeisesti peilistä, koska olin antanut hyppyvirtaa vain tuohon toiseen terminaaliin. (kuvassa kauempi)
    [​IMG]

    Auton alla makoillessa tuohon toiseen ei meinannut päästä millään käsiksi, joten omaa laiskuuttahan se oli.
    Mitä varten muuten tuo toinen tuossa edes on? Joku piuha siihen on joskus mennyt, mutta nyt siinä on vain liitin jäljellä. KVG kertoi, että joskus se jätetään kokonaan käyttämättä ja joskus ei. Tässä ilmeisesti ei kuulu jättää?

    Yritin taas etsiskellä jotain lohkon numeroita, että tietäisi, kumpiko kone tuossa on. 307 vai 350. En löytänyt. Ylhäältäpäin katsottuna ei när mitään ja alhaaltakin todella huonosti. Ainut vinkki olisi se, että tuossa on 153 hampainen vetolevy. Ja jostain netin syövereistä löysin väitteen, että 307 ois tuolla ja sit 350 ois tuolla isommalla, 168 hampaisella vetolevyllä.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Se toinen menee puolalle, eli startatessa saa 12v ohitten virtalukolta tulevan vastusjohdon vajaan jännitteen. Tai jos on erillinen etuvastus puolalle, niin sit sen jälkee
     
  14. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    noista mitään tietämättömänä, eli mutulla mennään, 350ssä öljyntäyttökorkki venttiilikopassa, 307 kansien välissä. Viisaammat kertoo totuuden:poff:

    Ja kyllä kiinostaa, myös uudemmasta mussesta kuvia,stooria...
     
  15. T5

    T5 Gearhead

    En oo koskaan kiinnittänyt sen kummemmin huomiota noihin startin piuhoihin, mutta nyt puolalta lähtevä johto on tehty neljästä eri johdosta karvaperseliitoksilla. Ja se päättyy jonnekin akun liepeille. Keskellä sitä johtoa on ON/OFF-kytkin. Lisäksi tuolla startin päässä ei ollut kuin tuo virtajohto kiinni, joten pitää nyt sitten yrittää pähkäillä, miten nuo piuhat tuossa menee ja minne.
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Oldsin 307 noin, Chevyn 307 samoin kuin 350
     
  17. T5

    T5 Gearhead

    Vania ihmetelty tänään.
    Johdot autossa ovat mallia tämä:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Startin sain pyörimään, kun tarpeeksi johtoa uusi ja pähkäili, mihin mikäkin menee. Parkitkin sivulle ja taakse löytyivät, kun CRCtä ruiski valokatkaisijaan ja runkkasi sitä joka suuntaan.

    Eteen ei syty yksikään valo. Ajovalot ovat kuitenkin kunnossa, kun akulta suoraan testaa. Ilmeisesti jompikumpi valokatkaisija on tullut tiensä päähän.

    Vanhempaan musseen tilasin IFSän Heidtsiltä. Tulee merirahtina, eli perillä joskus hamassa tulevaisuudessa.

    Lohkostakin löytyi valunumerot, jotka googlaamalla koneksi paljastui 307.
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. T5

    T5 Gearhead

    Vähän ehtinyt silloin tällöin ihmettelemään vania. Kaikki sytkän osat vaihdoin, mutta ei vieläkään käynnisty.
    Tulpatkin piti ostaa kahteen kertaan. Paikallinen jenkkeihin erikoistunut liike myi väärät ja tietenkin kuittia ei ole tallessa. Motonetistä löytyi sitten oikean kokoiset.

    Finn-us ei ole kolmeen viikkoon suostunut vastaamaan, että onko tuo IFS saapunut niille vai ei. Toimitettu se kyllä on siihen osoitteeseen, minkä niiden nettisivuilta sain. Kieltämättä vähän alkaa jo jänskättämään, että menikö 2600 euroa hukkaan...

    Uudempi Musse taitaa jäädä tallin koristeeksi pidemmäksikin aikaa. Töissä ilmoitettiin YT-neuvotteluista ja koko toimipiste lakkautetaan. Eli säästetään autoveron osuus elämiseen.

    Kaikenkaikkiaan siis menee ihan hyvin?
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    einyt ainakaan tähdet oo oikeessa asennossa? ^meinaat siis luovuttaa falcontin hyväksi? joukko kanteeseen menisin mukaan vaikka penniäkään sieltä ei enää varmaan saa mutta silti... muistanko oikein?
     
  20. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Herttimunjee kun ois hieno. Miksköhän Fordilla eivät tee tuota itse? Miks retromallit ei voisi olla ihan aidon asian näkösiä, muutokset vaan huonontaa kokonaisuutta tuosta.

    Ei tietenkään itellä pienintäkään toivoa ikinä tuommosta hankkia, mutta teoreettisesti ajetellen: luokiteltaisiinkohan tuo rakennelluksi autoksi vai normisti uudeksi autoksi?
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!