OOONO Liikennevaroitin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja north, 27.12.2018.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Laitetaan tämä nyt vielä kerran, lataa tuo sinne puhelimeesi...yksinkertainen ja toimii.

    Herjaa ylinopeudesta vaikkei talvirajoituksia tunnekaan ja tuntee myös ne 4-tien uudet tolpat.

    http://www.sygic.com/speed-cameras
     
    sangi74 tykkää tästä.
  2. poikkis

    poikkis 1st gear

    No tänään toimi sitten ihan moitteetta taas. Saas nähä miten käy lähipäivien.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja jää käyttämättä, kun ei se kuitenkaan ole luotettava.
    Oma hauskuus täällä on noi talvi- /muuttuvat-/muuten vaan muutetut nopeusrajoitukset. Ei nuo vehkeet vaan tahdo pysyä kartalla niistä.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jos ei omaa nopeuttaan tiedä niin lienee parempi pysyä pois liikenteestä. Toki n. 90% ei tiedä todellista nopeuttaan, joutuu ohittelemaan, kun ei ole hajuakaan mittarivirheestä... Minä tiedän.
    Ja osahan näistä jarruttelijoista on näitä periaatteesta jarruttavia; lasketaan nopeus 10-15km/h alle rajoituksen mielenosoituksena; täysiä dameja.

    Niin mikä on nyt sitten paljon ajoa? 49tkm tuli viime vuonna käyttöauton mittariin ;).

    Yhtään sakkoa ei ylinopeudesta ole tullut (34v ajettu), muikkareita silloin tällöin... Kun laskettu väläytyskynnystä.
     
    impala67 ja faikku66 tykkäävät tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Eihän apulaitteista juuri apua ole täydellisille kuskeille mutta meille tumpeloille saattaa olla. Mulla on usein navi päällä ja se vinkuu ylinopeudesta.
     
    poikkis ja north tykkäävät tästä.
  6. valpas

    valpas Gearhead

    66v, ja edelleen leikki iässä.
    Mistä sais laitteen, joka kertoo liikkuvat tutkat, ja kamerat. Laite tarvitaan sitten, kun Palster......mikä seny olikaan, saunan vuokraaja? Alkaa jakamaan virhemaksuja 1km/h ylityksistä, jotka vaarantavat liikenneturvallisuutta, näillä 30km/h rajoituksilla!

    Miten päättäjät voivat olla näin ymmärtämättömiä myös nopeusrajoitusten säätämisessä?
    Jos rajoitusta rikkoo suuri osa autoilijoista, niin missä vika? Voisko mitenkään olla mahdollista, että rajoitus olisi liian alhainen? Ei ole vielä mistään kaahaamisesta kyse yleensä.
     
    sdfsd, Thumba, north ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Ai sulla on kans sellanen!
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Taas yks näitä ittensä ylistäjiä, ja toisten mollaajia?
     
    Jussi289 ja north tykkäävät tästä.
  9. grantorino

    grantorino Gearhead

    Onko noissa ooonossa ja saphessa toiminnan edellytyksenä/vaatimuksena, että kännykässä pitää olla sijainti kytkettynä päälle vai toimiiko ilman?
     
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Niin,mitenkä nykyihminen ei oikeen pärjää mitenkään missään asiassa,jos ei ole kaikenlaisia varottimia,summereita ja merkkivaloja apuna.
     
    Inlinee ja Ana67 tykkäävät tästä.
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Pärjäiskö nykyihminen ilman nopeusvalvontaa?
     
    sdfsd, Nikuzai, north ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. RokRoland

    RokRoland 1st gear

    Eipä se nyt ihan näin mennyt. Kaikki mitataan, mutta kaikkia ei kuvata. Toisekseen ei naamaa nyt ihan miltä matkalta tahansa tunnistaa. Valaistusolosuhteet poislukien, kyllä kameran ja kuvattavan välillä on oltava näköyhteys, että kuvan saa otettua.

    "Ruotsissa kuvausetäisyys on 30 metrin etäisyys kamerasta, mutta valmistajan mukaan käyttäjä voi itse valita etäisyyden. 150 metrin tai edes 100 metrin päästä kamera ei kuitenkaan tarkkaa kuvaa enää saa, kertoo laitteen valmistajan Sensys Gatro Groupin tiedottaja Ulrica Nyström Bertilsson."

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6c9a020e-dc6b-4d60-8885-4ba60acd15ed

    [​IMG]

    Edelleen tehokkain tapa välttyä automaattiselta liikennevalvonnalta on olla näyttämättä naamaansa. Ei ole pakko kertoa, kuka autoa ajoi, eikä omaa syyllisyyttään ole pakko myöntää. Laittaa vaikka käden naamalle, nostaa pään aurinkolipan taa tai kallistaa päätään eteenpäin niin, että näkyy vain kalju. Bonuspisteitä siitä, jos kaljuunsa on tatuoinut Kekkosen naaman. Haittapuolena on toki se, että liikenteen seuraaminen vaikeutuu joten tähän pitää jokaisen keksiä oma ratkaisu, eikä ajaa chevyvania päätä pahkaa tielle pysähtynyttä koululaistaksia päin "kun joku sanoi että laita naama peittoon enkä nähnyt mitään kun pää oli perseessä".

    Toisaalta muutenkin kannustan kiistämään netissä saadun sakon ja käymään konttorilla katsomassa kuvat, niin kauan kun todistusaineistoa ei anneta sakon vastaanottajan nähtäväksi automaattisesti. On uutisoitu, että laput lähtevät liikkeelle automaattivalvonnan perusteella, eikä mitään vaivaa nähdä kuskin tunnistamiseksi, vaan lähtökohtainen poliiisin toivomus on se, että maksun vastaanottaja maksaa kiltisti ja ymmärtääkseni näin moni tekeekin, niin paljon tulee näitä "sain yhdestä sakosta ajokiellon, kun vaimo oli ottanut 2 sakkoa minun autollani". Edelleen, naamasta ei välttämättä ole tunnistettavaa kuvaa, ja silloin riittää kun toistaa vastauksia "en ollut minä", "en tiedä", "en muista" ja sekä lukee että vaatii mahdolliset korjaukset kuulustelupöytäkirjaan ennen kuin sen allekirjoittaa. Nimittäin, sen kerran kun olin mokomassa tilanteessa, poliisi yritti kirjoittaa pyötäkirjaan minun tunnistaneen syyllisen perheenjäsenekseni. Oli hellyyttävän selvää että sumea kuva ei voinut mitenkään olla minusta, mutta kuvassa olisi voinut ihan yhtä hyvin olla Michael Monroe, Marilyn Monroe tai vaaleahiuksinen Monroe-iskunvaimentimien jälleenmyyjä, ja niistä lähtökohdista on vähän huono lähteä syyllisyyttä kuvalla osoittamaan.

    Uudet kamerat ovat muuten todella paljon tarkempia kuin vanhat. Nimelläni ollut vuokra-auto otti Kanadassa sakon (en ajanut, olin kyydissä) ja paikallisten sääntöjen mukaan ei tarvitse tallentaa kuskia, omistajalle lähtevä riittää. Tuosta saivat todella tarkan zoomin rekisterikilvestä niin, että osavaltiotekstin muodonkin erottaa (yksittäisiä kirjaimia ei enää erota), joten heidän käytössään oleva tiedosto lienee melko paljon suurempi ja tarkempi.

    [​IMG]

    Tämä johtuu yleensä siitä, että ei ole 100% varmuutta paikalla vallitsevasta rajoituksesta. Typerimmät sakot automaattivalvonnasta ovat ne, että huomasit kameran, luulit että ajoit ihan OK, sitten välähti. Olen kuullut useilta, että näinhän siinä kävi - jostakin syystä itse olen ne välttänyt.

    Ym. naamapalmutusvinkki kyllä toimii tähänkin, mutta aiheuttaa ylimääräistä vaivaa jos pitää käydä konttorilla kiistämässä.

    Edit: Korjataan tuohon ylläolevaan, että uuden lain myötä (1.6.2020 voimaantuleva) valvontakuvien pitäisi olla sellaisia, että kuljettajan voi tunnistaa varmasti. Siihen asti voimme olla varmoja siitä, että poliisi lähettää sakon kaikille, joiden kilpi on kuvasta tunnistettavissa, vastasi naama sitten ajoneuvon haltijaa eli ei.
     
    Muokattu: 7.1.2019
  13. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    On oltava. Toisaalta tuo ooonoo ei pahasti virtaa puhelimesta (iphone) vie. Siinä on oltava sijaintitiedot valittuna "aina", joka itsea alkuun vieroksutti, mutta tosiaan ei vaikuta juurikaan akunkestoon. Se nappi kojelaudassa on ymmärtääkseni vain ohjelman jatke, joka päästelee ääniä ja valoja bluetoothin kautta.

    Käyttömukavuus tulee siitä, että se käynnistyy muutaman sekunnin kuluttua itsestään auton lähtiessä liikkeelle. Ei tarvitse räpläillä ohjelmia auki puhelimesta tai navigaattorista. Hyvin mietitty käyttömukavuus - toivottavasti data on ajanmukaista.

    AHi
     
    Stanu tykkää tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Noissa on riittänyt tähän asti kun kiistää kaikki mahdolliset kohdat,ruksi ruutuun eikä mitään muuta kirjoittele. Nimi alle tikkukirjaimin ja postiin. Ei oo sen koommin kuulunut.
     
  15. north

    north Gearhead

    Juu just näin se toimii,kaikki kamerat ilmotti tänään kun tänne mökille ajelin.
     
  16. grantorino

    grantorino Gearhead


    Tämä selvä. Tuo sijainti tietojen antaminen tekee helpoksi kansalaisten vakoilun, heti tiedetään missä, milloin liikut ja jälki jää perään. Itse en koskaan pidä sijaintia kytkettynä.
     
  17. RokRoland

    RokRoland 1st gear

    Niin no, en tiedä jouduinko joksikin koekaniiniksi, mutta kolmisen vuotta takaperin tuli kutsu poliisilaitokselle. Siellä ensimmäinen tinanappi jo totesi että ei tästä selvää saa, mutta jostakin ylemmältä taholta oltiin annettu määräys, että kuulusteltava on. Joten sitten minut kuulusteltiin. Kuulusteltiin vielä perheenjäseniäkin, kutsut tulivat erikseen. Hieman DDR-mäinen olo tuli koko kokemuksesta.
     
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Nehän tarvittaessa hakee kotoakin, jossain vaiheessa ne luovuttaa kun riittävän paljon työllistää niitä.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Asiaa ei yhtään helpota täkäläinen tapa samalla tiellä hangata rajoitusta ylös alas vähän väliä. Ja hauskasti ne kamerat on just niillä pätkillä enimmäkseen. Jos on tasanen satanen rajoituksena, niin ei siellä kameraa ole...
     
    sdfsd ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite hölkyttelin scanialla menemään ja tuli aavistus et ny ei ole normaali nopeus ja jarrulla vauhtia pois tolpan silmukoille
    Takana tuleva ilmeisesti hermostui kun välkytteli pitkiä ja samantein oli maisema valkoisena

    Varmasti kivaa ollut jos olen häirinny hänen 89 nopeuden ajelemista hidastamalla 62 navin mukaan :poff:


    Toikin siitä ihana paikka, että on notkossa ilman syytä, noinniinku vaan v*ttuillakseen :odrealmad:

    Sit seinäjoki/lapua/närpes matkalla on se ruottalaisten alue jossa on 70 ja 50 rajoitukset kuten kotona swerikessä
    Muistelisin et keskellä peltoa on 50 rajoitus ja tolppa, muistelisin et yhessä vaiheessa siinä oli 80 rajoitus joka muuttu mutkassa 50 rajaan ja se tolppa oli et jos mutkaan keskityit et varmasti sitä tolppaa huomannut :odrealmad:
     

Kerro tästä muillekin!