Honda Monkey

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja WBBC, 25.4.2018.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei mitenkään poissuljettua tuokaan, toi kone ei ole oikeen massatuotantoon soveltuva just ton työlään shimmauksen vuoksi. voi olla ettei kukaan niitä siellä tehtaallakaan ole sen kummemmin mittaillut ja sitte lopputulos on konerikko.

    Kuitenkin fakta on se että sellasia koneita on olemassa millä on ajettu ihan simona, veikkaan että niissä shimmaus on osunu kohilleen ja niissä mitkä hajos heti ei ollu osunu. Sitte vaan sama virhe toistu kun kukaan korjaajakaan tollasia ei ole jaksanu/osannu ihmetellä vaan lyöny samat shimmit sinne mitä siellä olikin ja koittanu että kyllä pyörii.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    yleensä ne loppuunajetut kytkimet alkaa luistamaan kun lisätään voimaa. Aika paljon vaatii että ehjä 2 levynen alkaa luistamaan, 3 levynen vaatii vielä enemmä. Mut saa luistamaan jos tekee kovasti alhaalta vääntävän koneen. Sinällään en tiiä onko sellasta järkeä tehä 50cc koneesta.
     
    Muokattu: 25.10.2018
  3. peto

    peto Gearhead

    Taitaa olla tunnearvoa sedällä siihen vielä niin paljon ettei raaski luopua. Sedän likat opetteli sillä myös kakspyörä ajon, joten seuraava osoite taitaa olla jollain heistä.....
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sen verran viä solikasta vaikka off topic taas onkin. Solifer minicross pyörässä oli b6hs ngk tulppa taas kun minulla oli b9hs. Läksin ylöspäin vakiosta menemään ja jäin siihen mikä kesti palamatta. Autotarvikeliikkeissä vittuiltiin ettei se mopossa voi toimia kun on liian kylmä. Tarkemmin kun muistelin niin ei tainnu siihen aikaan olla koko kaupungissa solikkaa mikä olis kovempaa kulkenu. Ammattikoulussakin ne välitunneilla kiertelivät sen ympärille ja ihmettelivät kun se ei näyttäny kuulemma siltä että vois kulkee niin kovaa. Välillä piti käydä kisaamassa epäuskoisten kanssa. Paitti se viilattu rm80 kamoilla oleva pv, se oli ylipäällikkö. Siinä oli laaja rinki ympärillä joka välitunti. Tunturi isopyöräisistä oli kyllä ollu joskus solikkaa nopeampi kerto vanhemmat pojat mutta sekin oli kyllä jonkun insinöörin tekemä laskettuine tehoputkineen ym vs minun joka kokeili ja otti mitä sai halvalla. Myöhemmin alko tulla isompia 75cc läppäpyttyjä tai ilman ja jotkut massimiehet joilla oli rahaa ostaa isoja dellortoja ja tehareita moposportista ni nekin pääs yli satasta 65cc pytyillä.

    ”Kesällä 1971 Solifer minicrossilla voitettiin 15:sta kilpailuista 14.”

    Ni että ei se paska laite vissiin ollu. Itellä oli samanmoinen -73 mutta tietysti vakiosta tehty eikä crossi.
     
    stealth tykkää tästä.
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jokohan kirjoitin aiemmin mutta kuitenkin, serkulla oli Solifer SM tomos-koneella ja se oli automaatti. Täysin vakio mutta kulki aika hyvin, ei ihan minun hondalle pärjännyt mutta ei kyllä paljon jäänytkään.
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Solifer sm huudettu. Setällä oli ongelma, painoa 110kg ja automaatti solikka hyyty kalareissuilla mäessä siihen reilun 30km/h nopeuteen. No pyysi apua. Tallin alakerrassa oli 2-tahti guru, hyvä ystäväni. Sanoi että imua ja pakoa 1,5mm otat. Tein niin enkä muuta, paitti nyt vähän sovitusta ja muotoilua. Huippu nousi näin 58km/h auton mittarin mukaan minun allani. Muuta en tehny. Pelkkä ajoituksen muutos. Setä tyytyväinen, kiihty nyt kuulemma ylämäkeenkin.

    Tää ystäväni teki itelleen tehodynamometriä juur ennen kuolemaansa. Oli rakentanut aikoinaan mopo endurance kisoihin kilpurin sachsin 2-vaihteisesta koneesta jossa polttomoottorivesipumpun pytty. Kaikki nauro sille kun se meni varikolle. Eivät nauranu ku kisa alkoi. Sillekin mitattiin silloin joskus 90km/h nopeus. Sitte sillä oli warressa mittojen mukaan lasketut 3 tehopilliä, ihan ajoautona piti sitä.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Muistasin että solferissa oli jokku ihan tautiset välitykser.
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä ajoin omalla solikalla 15:35 välityksillä. 28 olis saanu taakse mutta kun en aikonu bonnevillen suola-aavikolle kokeileen ennätystä ni en laittanu niin pientä.
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kun muistelen omaa Monkey aikaani 1978-1980, niin päällimmäisenä tulee mieleen, että Raisun takaiskarit oli kova juttu. Oli kai oikeesti parhaimmat, mitä mopoon sai siihen aikaan?
    Muistelen, että oli jopa säädettävät.

    ”Piikin” kaasariakin kokeilin, ei toiminut, vaikka hyvin se kulki sillä kaasu pohjassa.

    Lapsuuden kavereihini kuului myös Harry Räikkönen, joka vieläkin taitaa vaikuttaa HD-kiihdytyspyörä harrastuksessa.

    Hän myös viritteli jo silloin 16 vuotiaana omaa ”mankia” siihen malliin, että se kulki aivan helvetin kovaa, mutta tyhjäkäynnin kanssa oli ongelmia. Oli nokka-akselia vaihdettu ja kanavia avarrettu oikein kunnolla, sen ajan tietotaitojen pohjalta.

    Lähellä oli, ettei kokeillut siihen nelikurkkuista Holleytä, mun faijan Range Roverista.....
     
    KajS ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    joissain oli vakiona yhtä iso eturatas mitä takaratas
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siin olis ollu jo yritystä.
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun ekat kamat PV:ssä oli COX:in 80:set, jotka toimi kuin unelma. Kävi nätisti tyhjäkäyntiä, vastasi kaasuun kun joku prätkä, Kulki kovaa ja puhtaasti. Pystyi myös ajamaan kaasu pohjassa pitkiä matkoja.

    Toinen ääripää oli sitten viimeiset kamat. 70cc läppäpytty (ehkä Malossi?), joka ei toiminut oikein ollenkaan. Ei tyhjäkäyntiä, kaasuun vastaavuus piti melkein sekuntikellolla tarkistaa (ottaa aikaa), huiput max 70 kmh., eikä pystynyt kauaa ajamaan kaasu pohjassa, kun lämpöleikkasi.
     
    Muokattu: 29.10.2018
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Siinä automaattiversiossa oli jotain 26-28 tms. liki ne rattaat. Eli lähes samankokoiset edessä ja takana.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä se monkey kaikesta huolimatta tuli jouluksi. Ihan hyvän tuntuinen eikä se mikään ihan pieni ole. Takanakkikin on 130mm leveä. Joku kaukosäädin tuli mukana,onko varashälytin vai ajonesto en vielä tiedä.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuvia monkeysta
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    No se on vielä paketissa,en oo kerennyt avata.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikö yhtään navise? :D
     
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Mitä se tarkoittaa? En oo yksinkertaisesti kerennyt perehtymään koko asiaan,olin jo oikeastaan unohtanut koko mopon kun ei tullut kesäksi mutta kun tuli tilattua niin pitihän se lunastaa. Sen verran luin että eturengas joillain tärryttää että ostaako jo uudet kumit ja asentaa vai kokeileeko noilla.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Teitkö jotain noille renkaille? Onko kellään hajua mitkä renkaat ois hyvät asfaltille,kokohan on 120/80 12 ja taakse 130/80 12. Pirelli sl60 renkaita saa tuossa koossa.
     
  20. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuossa joku vuosi sitten touhuttiin pojan pv:n kanssa. Samat oireet johtuivat vuotavasta kampiakselin stefasta. Ei pyttysarjasta.
    Veti sieltä ylimääräistä ilmaa ja seos meni laihaksi.
     
    viikinki75, peto ja Vuppe tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!