Tbi ja kylmästumppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 2.1.2019.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei ne kutistukaan, menee vaan lämpösenä varsin löysäksi.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla noi on kovettuneet aika pian käytön jälkeen. Einyt liian kovaksi mutta pehmeys aikalailla tiessään.
     
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Noh noh...:rotfl:
     
    Rotten ja Karpov tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo taas stumppas. Ekan kerran pelasti notkahduksen mutta sitten sammu
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tps vaihto korjas sentään turbiinilukkoprobleeman vaikka tosiaan asettukin samaan arvoon läpät kiinni kuin vanha. Eli tps:n väsymistä ei sitten näköjään volteista päätellä? Täyskaasuvoltitkin oli vanhan kanssa aikalailla just.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tps kannattaa testata niin että liikuttaa sitä hyvin hitaasti, ja katsoo muuttuuko voltit samaan tahtiin, jos se hyppii oudosti tai pätkii, niin siinä kohtaa se lukkokin sit pätkii, usein juurikin siinä asennossa missä se useimmiten on......
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Eihän sytkällä ole ennakkoa liikaa?
    .. kun pitää jotain minunkin arvata kestääkseni sosiaalisena.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    niinjuu!

    sytkä on ok ja oikein säädetty
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitäs seuraavaks ostetaan? Uus mappi - vanhat oireet :cool:

    Kerran taas pelasti ja räkäs mustaa oikeen putkesta mutta sitten hetken päästä taas stumppas
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuleeko toi sillai ihan staattisessa tilassa, et se vaan käy tyhjää, etkä kaasuttele tai yritä ajaa sillä? Kun lämpee vähän, niin tulee toi räkäsy ja sit kohta sammuu?
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    [​IMG]

    Kohta vaihtuu kaasari.
     
    caprice305, Karpov ja artsiracing tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu. Auto käymään niin 99.9% varmuudella 3-5min startista stumppaa joko suoraan niin että käynti on muutaman sekunnin huonoa, tai sitten korjaa sen ja käynti paranee hetkeksi ja sitten sammuu.

    Nyt 0- -5 kelillä ei lähe stumpin jälkeen ilman kaasua. Kovemmalla pakkasella startista paremmin.


    Jos annan auton käydä vähemmän aikaa ja lähen suoraan ajoon, ei ongelmaa.


    Eli just kun lumet putsaan, haen vaikka postin ja odottelen muuten vaan otsonikerroksen repeämää niin tämä ainoa tila missä sammuu. Ikinä ei sammu laakista ja yllättäen, aina käynti notkahta hetkeksi.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    :odbiggrin:

    Maailmanparannus auto....
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Entinen tbi vani se vasta olikin kun ei käynnissä pysynyt millään :D
     
  15. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    vieläkö sen rytöpommin moottori lämpenee liian hitaasti? mikäli näin, niin kantsisko korjata ensin se homma ja tämän jälkeen "yllättäen" huomata, että ei enää stumppailekaan:poff:
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No ei se kyllä sen takia osaa sekoilla. Ei siihen aikaa ole kytketty ohjausohjeisiin, ihan antureilla mennään.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kerro minulle syy miksi? Kuulostaa samanlaiselta vinkiltä kuin se imukärsän laitto pakosarjaan. Kolmas talvi tällä nyt ja lämpeäminen ollut kokoajan samaa. Kelikään ei tähän ongelmaan vaikuta. -20 tai 0.



    Ps. Uusi termari tilattu reilu viikko sitten ja on tulossa.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olispa kiva saada lämpöanturin arvosta käyrä näkyviin tolta ajalta.
    Olisko edes kellään tutulla loggaavaa yleismittaria/jännitemittaria tms. loggeria, jonka saa lukeen jännitteestä arvoja aika tiukalla sampleratella?
    Tää perustuu siihen, et jos anturi käy katki, niin se luulee, et on 40 pakkasta.
     
    caprice305 ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla oon uus anturi hyllyssä, helpompi lie sillä kokeilla. Kun ei noita tuttuja tai kavereita ole.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Teoriassa tällä kertaa silti rupes mietityttämään, miksi se katkois sen 2-kertaa anturia mutta sitten vika olis tiessään. Tai ajoon lähdössä ei olisi ongelmaa.
     

Kerro tästä muillekin!