Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. mikke20

    mikke20 Gearhead

    Takavedol kytkee etukardaanin jakolaatikosta irti ja toisen vetoakselin etuperästä joten mukana pyörii jotain etutasauspyörästön pyöriä aina.
    takavedolla etukardaania voi pyörittää käsin auton seistessä renkaillaan et niin paljo se on irti kytketty, tosin automaattinelikol varustetus ei tuntunu sama onnistuvan.
    Olen antanut itselleni kertoa että näissä ei varsinaista keskitasauspyörästöä ole vaan voima jaetaan kiinteesti eteen ja taaks nelivedon ollessa kytkettynä ja siks pitäs olla samankokoset renkaat jokanurkas
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Näin on.
     
  3. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Kyl huomaa jos on erikokoset pyörät.Jatkuval nelikol oleva 78 blazeri ei kyl ollu mitekää notka kääntyilemää.Miula.Muitten laitteista en tiie.
     
  4. Spore

    Spore 1st gear

    Mikä ero noissa 88-94 korinkorotussarjoissa on versus 95 eteenpäin. Ero rattiakselin jatkeessa?
    Onko subbarissa ja lavamalleissa sama määrä korityynyjä?
     
  5. Cyno

    Cyno 1st gear

    Nyt se olis sitte toista päivää ajossa. -94 vuosimallin 2500 4x4 Subbe. Suomiauto, pitää laittaa kuva jossain vaiheessa josko joku tunnistaa vanhakseen. 413tkm mittarissa. Äkkiseltään hyväkuntoisen oloinen, isoin miinus on huono käyntiin lähtevyys, piti olla huono lähtemään vain lämpöisenä mutta kyllä se on huono lähtemään myös kylmänä :) aika kauan saa pyöritää että hörähtää. Liekö sitten hehkut huonot vai olisko syöttöpumppu kuinka elämänsä päässä, toisaalta pyörittää joutuu myös kylmänäkin.

    Mielessä on että jos nyt vaihtaisi polttoainepumpun + suodatin ja ölppäpaineanturin joka tapauksessa.

    Akun on joku siirtänyt takapenkin (kova penkki) sisään. Yksi iso akku siis, lieneekö tällä aikanaan tekohengitetty huonoa käyntiin lähtevyyttä vai mikähän on ollut syynä.

    Tällä hetkellä on kyllä hyvä mielikuva autosta ja tekniikan kanssa kyllä jaksaa vähän taistella kunhan ei mitään isoja ruostejuttuja paljastuisi. Täytyy vielä googlella perehtyä noihin mahdollisiin ongelmakohtiin liittyen käyntiin lähtöön.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossahan noita potentiaalisia kohteita jo tulikin.
    Hehkut, liian monta rikki. Startista laakerit paskana, pyörii liian hitaasti. Akulla pitkiksi johdoiksi liian ohuet tai muuten huonot johdot.
     
  7. Pasti

    Pasti 1st gear

    Minkälaisia rengaspaineita suosittelette allterrainiin(285/75r16) näin talvella?
    Ajoneuvona -95 suburban.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    3 eteen ja 2,5 taakse ilman isoa kuormaa.
     
  9. i-p

    i-p 2nd gear

    Itseäni lainaten, kokeillaas miten nyt puhaltelee lämmintä sisälle kun kaadoin muutaman litran jäähdytinnestettä lisää. Oli paisari vajunu syksystä kun viimeksi tarkastin. Veikkaisin että webaston kautta haihtunu kun webasto käryttää aikalailla vai liekkö sitten puhaltaa pahvin välistä, vaan ei aiheuta toimenpiteitä kun ei savuta, eikä olevpuuroa havaittavissa.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Amerikan rauta 1/2019 numerosa oli parin aukeeman pikaselvitys gmt400 ls1 swapista kun oli joku Suomessa tehnyt.
     
    JARPPI_LPR ja palontie tykkäävät tästä.
  11. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    -89 pickupissa tulee ilmeisesti tankilta haitariputkea pitkin 2 johtoa, musta valkoisella raidalla ja vaaleanruskea valkoisella raidalla, töpseliin jarrupääsylinterin alapuolelle. Ruskea lähtee töpselistä pensapumpun sulakkeelle ja musta menee pumpun releelle. Just nyt ei itellä leikkaa mut onko toinen näistä pumpun virtajohto? Entä mistä löytyy johto joka tulee bensamittarille?
     
    jarona tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joku saa paremmin auttaa, mutta aldl pistokkeelta saa bensapumpun suoraan päälle olikohan vas alanurkka. En tiedä oisko samaa väriä kun pumpulle menevä
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Bensa vai diesel? Dieselin pumppu rungossa, bensan tankissa.
    Mittarin johdot menee rungon viereen heti tankin kohdalla ja ja anturin maa runkoon jo siinä heti. Sen pari menee mittarille.
     
  14. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    Bensa koneella. Swappi menossa niin pitäis löytää pumpun virtapiuha. Mistähän sen löytäisi?

    Mistähän löytyy helpoiten moottorin vikavalon johto?
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se pumpun virtajohto on vaaleanruskea/valkoinen.
    Service valon johto olis kuvan mukaan bensassa ruskea/keltainen ja dieselissä keltainen. Tai sit paikasta riippuen kumpaakin väriä... Ja pitäs löytyä myös aldl pistokkeelta.
     
    Rac3r_ tykkää tästä.
  17. jarona

    jarona Gearhead

    Pitin lukea kahteen kertaan, ja kuite samaa mieliopuolta olen kuin palontie.
     
  18. jarona

    jarona Gearhead

    Epäilen edelleen että sinun etuperän kytkentävittu ei pelaa.
    On sille joku kaunis nimi, ei tule imuriin..
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kytkentävittu on nätimmällä kielellä vahapatruuna ja pooriholkki.
     
    jarona, Gary Grand, wilburi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Onko joku tyyppivika kun mittaristosta matkamittari ja trippi lakkas toimimasta. kaikki muu pelaa.
    Autona 89 sportside ja se parkkikiekko mittaristo.
     
    chevytb02 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!