Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Jos Teslasta vielä...

    Tuon verran ajettuna tuollaisen "saa" ulkoa alle kolmenkympin ja autovero on 5%.
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Täytyy muutenkin ihmetellä kuka tommosen sähkövatkaimen ostaa, jos uutta olis ostamassa niin samassa hintaluokassa löytyy mielenkiintoisempiakin autoja... Ja jos on niin paljon fyrkkaa pistää autoon mitä joku Tesla maksaa uutena, on varmaan massia tankatakin sitä?
     
  4. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Bernerin aivopesemät perheelliset. Itsekin tiedän heitä, jotka haaveilevet Teslasta, kun sillä ajaminen on kuulemma ilmaista. En tiedä mitä sähköyhtiötä käyttävät, mutta kyllä minulle sähkön käytöstä laskuja tulee. Moni nykylogiikalla varustettu perheenpää maksaa mielellään jostain asiasta satasia, jotta saa säästettyä kymppejä. Noin taitaa Teslan haaveilijakin logiikka toimia, mutta vähän isommassa mittakaavassa. Ja tietenkin on se Teslan ympäristöystävällisyys, sehän on melkein kansalaisvelvollisuus ostaa Tesla, ja pitää hiilijalanjälki pienenä. Uusia autoja ostamalla maailma pelastuu, sanovat. Akkuteollisuuden aiheuttamat ympäristötuhot ei kuulu Teslan haaveilijalle, koska ympäristön tuhoaja on kaivosyhtiö, eikä Teslan haaveilija. Se on myös Teslan haaveilijalle tärkeää, ettei tule pahaa hajua pakoputkesta joka häiritsee 4000 eurolla ostetun rotukoiran tauotonta räksyttämistä. Viereinen hiilivoimala, joka tuottaa sähkön myös Teslaan, savuaa entistä enemmän, mutta se ei ole Tesla haaveilijan mielestä hänen ongelma, vaan sähkölaitoksen ongelma. Kaikki voimalaitoksethan pitäisi poistaa ympäristöä rumentavina, mutta se ei Tesla haaveilijan mielestä voi vaikuttaa siihen, etteikö Teslaa saa ladattua sen jälkeenkin kotipihassa olevasta töpselistä. Onhan siihen aina ennenkin sähkö tullut.

    Työ- ja ruokakauppamatkani ajan halpis perusautolla noin 20000 km vuodessa. Bensaan menee n. 2000 e vuodessa, Huoltokulut reilu 100 e / vuosi. Joten en osaa tästä laskea miten säästäisin ostamalla 50000 e käytetyn Teslan... Olin lahjaton matematiikassa jo peruskoulussa, joten ehkäpä vihreän liikkeen matemaatikot osaisivat neuvoa minua sähköautomatematiikassa. Tosin ne ei taida lukea tätä foorumia....
     
    mikkis83, Charger´69, Mokaman ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tuttu vaihtoi ökymersunsa aikoinaan Teslaan ja haki siihen sitä valtion tukea joka oli 500e per kk, makseli sillä sitten auton olemattomia kuluja hymy huulin ja latasi autoaan firmansa piikkiin päivisin töissä jonka sähkölaskujen vähennyksiin hukkui sekin kustannus. Edullista ajoa ainakin tuolla tavalla.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  6. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Hep! Tesla on hieno auto. Jos ois sata tonnia laittaa käyttöautoon, niin ostaisin, mutta en säästääkseni. Vanhojen romujen kanssa harrastamista toki jatkaisin.
     
    isalmela ja Pertti K tykkäävät tästä.
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vielä kun noita käyttäjälle ilmasia latauspaikkoja on stadissa ym niin ajaahan niillä edullisesti jos ei hankintahintaa mieti ja saahan siinä tehoa ja vääntöä.

    Toki asiat muuttuu ja maailma ei pelastu
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    En tiiä muuta mut itse haluaisin teslan koska 2.8sek 0-100km/H... Jos ois massia noin paljon, voisin ostaa. Toki toimintasäteessä on toivomisen varaa ainakin vielä.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä mää kumminkin luulen että puoli miltsiä on edeullisempaa ajella tommosella Teslalla kuin vastaavan suorituskyvyn omaavalla polttiksella.
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Pakko vähän muuttaa kantojaan.

    Jos Teslalla on puoli miltsiä vedetty, niin ei se ihan paska voi olla.

    Tai no;

    Sitähän tarina ei tietty kerro, että onko siihen hakattu 2x auton ostohinta huoltokuluina, ennen kun mittari on pyörähtänyt tuonne asti...
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Istuin kerran tommosen Teslan kyydissä mikä oli ilmeisesti joku 700hv, joku idioottimoodi siinä ilmeisesti oli... Kuuntelin kun omistaja vaahtosi kuinka pesee kaiken paitsi Lamborghini Aventadorin, jos sillä hepulla olis ollut tajua mistään olisi varmaan ymmärtänyt että 700hv Lamborghini vie tommosta 2000+ kg sähkölimppua kun märkää rättiä :rotfl:
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jossain Iltapaskalehdessä viitattiin tutkimukseen jonka mukaan Teslan valmistuksessa syntyy niin paljon hiilidioksidipäästöjä että keskiverto dieselauto päästää saman määrän noin 9 vuoden ajoilla... Jutussa on herkästi sensaatiohakuisuuden makua, eikä puhuttu esim. Kilsamääristä mitään, mutta se käynee selväksi ettei tommonen värkki ihan niin ympäristöystävällinen ole mitä monet luulee.
     
    mikkis83 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Meinaatko?



     
    Karpov tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos voimansiirrolla ja akuilla on takuu niin jääkö siihen vaan nivelet ym?
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Katsoin vaan ton jälkimmäisen, siinä ainakin Lambon kuski tötöili jotain ja Tesla meni ohi kun heppu jäi odottelemaan jotain. Ihan numeroiden valossa Aventador LP700 menee 402m n. 1,5 sekkaa kovempaa, ja huiput alkaa ihan eri lukemalla kun Teslassa. Sitten jos ajetaan muutakin kuin suoraan lienee ihan selvää kumpi kärsii reilusti suuremmasta massastaan...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tesla on joillekkin status-esine. Vähän niinkun applen ylihintaset tietokoneet yms.

    Niitä ei kiinnnosta että sähköautoista on lähes mahdotonta saada katetta, mahdottomampaa mitä polttisautosta, jonka vuoksi tollanen tesla on tehty muilta osin paljon halvemmalla mitä joku vastaavan hintaluokan polttisauto. Tuo "edistyksellinen" näytön kautta kaiken ohjauskin lienee sen peruja että tollanen yksittäinen näyttö on paljon halvempi valmistaa mitä 50 nappulaa ja mittarit+johdotukset niille.
     
    belair54 tykkää tästä.
  18. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Niinno, toi keskusnäyttö on vähän sen näköinen kun iPad olis lyöty pystyyn keskelle kojelautaa, ihan sama uusissa 90-sarjan Volvoissa... Meillä duunissa tungettiin väkisin kaikille Applen puhelimet, enpä ole siinä vielä huomannut mitään mikä olisi parempaa kun vastaavassa Android-kapineessa.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuuntelin kun omistaja vaahtosi kuinka pesee kaiken paitsi Lamborghini Aventadorin.



    On noi teslat silti kovia kulkeman ja kiihtymään ei siitä pääse mihkään
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    aikasemmin tollasia hölmöjä näyttöratkaisuja oli jossain nissan primerassa tai vastaavan halpisluokan autoissa.
     

Kerro tästä muillekin!