OOONO Liikennevaroitin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja north, 27.12.2018.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    En tiedä, mutta aikoinaan pärjäsin hyvin vapailla rajoituksilla. Tosin Finn Tatsuni ei kulkenu, kuin sen 150 todellista. Mittari oli topparissa.
    Pahimmat tilanteet oli silloin, kun liki 150 nopeudesta ohituksessa piti hiljentää kuuteenkymppiin, mitä muut ajo..... Onneks oli lukkiutumattomat jarrut (eli alimittaset):D. Toinen vaarallinen tilanne oli, kun naapurikenkätehtailijajan poika tuli yllättäen taakse 240Z:lla.:). Kerran sain ajaa sen huollosta kotiin. Oletin ajavani satasta, mutta mittari näytti 150! Siinä mulle auto. Nyt semmonen olis takapihalla odottamassa ruostekorjausta. Vain katto on ehjä, sekin tehty pakkelilla......
    Helkkari, meni vähän ohi aiheen taas.....
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    itellä jarrutusefektin aiheuttaa se että vieraalla tiestöllä on ei ole mitään hajua nopeusrajotuksesta kun ne muuttuu koko ajan 60-80-100 ihan mielivaltasesti isolla tiellä. Sitten kun näkee kameran eikä tiiä nopeusrajotusta, on parempi ajaa varman päälle kun maksella jotain sakkoja tai veroiksi niitä varmaan pitäisi kutsua, eihän toi automaattinen nopeusjärjestelmä ole mikään muu kuin verojärjestelmä. Jos sillä jotain turvallisuutta koitettaisiin saavuttaa, ne kameratolpat olisi esim. koulujen ja päiväkotien läheisyydessä ja keskustoissa eikä suoralla hyväkuntosella pikatiellä.

    toki hyvä kuski tietää koko ajan voimassa olevan rajoituksen mutta itellä on paljon muutakin/tärkeempääkin havannoitavaa liikenteessä kuin alati muuttuvat nopeusrajotukset, erityisesti pimeellä.
     
    Muokattu: 10.1.2019
    jjjkkk, mikaa7146, Nikuzai ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    sipilä ei pärjäisi koska sakkobudjetit eivät täyty.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tiestön nykykunnon tietäen, ei varsin ihme. Kyttää siinä nyt vittu jotain rajoitusmerkkejä, kun pitää vahtia reikiä tiessä.
     
    mikaa7146, Nikuzai, Custom_Rod ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tai jotain hirviä sun muita metsän eläimiä mitä on kanssa aika paljon.
     
    mikaa7146 ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    Joku tommonen tarttee varmaan hankkia. Onhan mulla navissa varoitukset tutkista mutta kun sitä navia ei tule kovin usein pidettyä päällä, ainakaan jos suunnilleen on tietävinään mihin on menossa.
    Viime kesänä sain 200 rikesakon tuossa Tampere- Turku välisellä tiellä. Alkuilta keskellä viikkoa, kesäkeli, tie lähes tyhjä ja mulla oli rajoituksen mukainen 100 kmh vakkarissa päällä.
    No siinä oli sitten semmoinen kohta jossa rajoitus muuttui keskellä suoraa tietä jostain kumman syystä pienelle pätkälle 80 rajoitukseksi ja kameratolppa heti merkin perässä.
    Tarkkaavaisuus hetkeksi herpaantui ja en huomannut merkkiä ja sain tuon sakon liikenteen vaarantamisesta. Jonkin verran otti pattiin mutta oma vikaha se oli kun miinaan ajoin.
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Niin koska on juutalainen kusipää lesta.
     
    guru ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Nyt kun on pakkasta ja loska lentää olen laittanut rautalangalla kilvenpäälle uretaanista tekemäni loskakerroksen. Vähän valkeata ja harmaata sprayta niin näyttää aika aidolta. Ei tarvi kun ajelee 400km päässä kotoa miettiä kameroita.
     
    Bowtie, ramtouch, Thumba ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Stanu

    Stanu 3rd gear

    Ekan kerran tää härveli pelasti pikavoitolta. Tutulla reitillä tuli yhtäkkiä ilmoitus ja jäin sitä hölmistyneenä ihmettelemään. Otin naksun pois normi +15km nopeudesta ja ajelin eteenpäin.
    Onneksi joku ystävällinen sielu oli merkannut Ooonoon pusikossa lymyilevän tutka-auton.
    Nimim: Tuusulanväylän ensimetrit
     
    Nikuzai, AnHie65 ja north tykkäävät tästä.
  10. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Itellä tuo meni jonkinlaiseen jumiin kesken ajon ilmeisesti koska puhelin tippui verkosta hetkeksi. Ei tullut niitä punaisia vilkkuvia valoja nappiin, ei piippaillut testinappuloista puhelimesta ja hävisi ne harvat vihreät väläykset. Lähti sitten takaisin toimimaan, kun painoi pitkään siitä ooonon nappulasta.

    Kantsii siis silloin tällöin tsekata, että vihreät vilkkuu.
     
  11. Stanu

    Stanu 3rd gear

    Mulla iPhonen päivitys tipautti Ooonon yhteyden veks. Varoitti kyllä punaisilla valoilla, ettei ole yhteydessä. Yhteyden muodostus uudelleen ja taas pelitti.
     
  12. Packard/Merlin

    Packard/Merlin 1st gear

    Heh,minä taas sen verran vanhanaikainen,että seuraan tien varressa olevista kylteistä noita rajoituksia..Ja säädän nopeuden sen mukaan..
    Olen vieläpä niin ilkeä,etten piruuttanikaan aja ylinopeutta,kas ylinopeussakot kun on vapaaehtoisia,ja ostan säästetyillä rahoilla Eldooni bensaa..
     
    Ana67, Karpov ja kapa73 tykkäävät tästä.
  13. T&S

    T&S Gearhead

    Kyllä se on hyvä että vielä löytyy sellaisia täydellisiä kuskeja jotka huomaa varmasti kaikki liikennemerkit eikä huomio herpaannu hetkeksikään pois, edes nopeusmittarista, toista se on meillä tavallisilla tallaajilla.
     
    xarper, Nikuzai, sdfsd ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä siinä silti vissi perä on, että ne jotka noita sakkoja edes sillontällön napsii ajaa todennäköisesti ylinopeutta useimmin kun ne jotka ei saa. Toki ne 80-60 risteysalueet ym vähän harmillisia.


    En oo ite viiteen vuoteen ylinopeussakkoja saanut ja huomautuksestakin on sama aika. Keskittyminenkin huonoa koska iso paska pahe räplätä puhelinta ajaessa.
     
  15. north

    north Gearhead

    Niin minäkin.Mut ooono on maksanu ittensä jo takaisin,ei oo mainos,no??
    Eldoon meno bentsuunia??
    [​IMG]
     
    Inlinee ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aika suoritus nykyään etenkin jos ajaa ihan vierailla mailla.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ootko koskaan kuullut sellaisesta tekniikan ihmeestä kuin cruise? Toiselta nimeltään vakionopeusssäädin. Siihen kun tällä nopeudeksi rajoitus +10km/h niin hyvin menee.

    Ja taajamassa jos ei kykene rajoituksen nopeuteen ilman vaativaa keskittymistä niin nopeusrajotin, siihen vaan laitetaan maksiminopeus ja that´s it.

    Ja ennen kaikkea sitä kaikkea keskittymiskykyä/tarkkaavaisuutta ei suunnata siihen matkapuhelimeen, kyllä se ajomatkan tulee toimeen ilman jatkuvaa lääppimistä.

    Olen puhunut:cool:
     
    Turbiini tykkää tästä.
  18. T&S

    T&S Gearhead

    Oletko vielä koskaan huomannut tehneesi virhettä?
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ^ minä en ole. Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin.
     
    north ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  20. f34

    f34 Double Gearhead

    Toi vakkari onkin mulla se pahin...
    Lyöt satasen rajoituksella vakkarin 106:een ja annat mennä kohti taivaanrantaa kunnes välähdys palauttaa ajatukset maanpinnalle, vittu, rajoitus muuttuikin 80:iin.
    Sitä vaan kun paljon ajaa, niin ajaminen on aika automaattista, joskus vetänyt jostain risteyksestäkin ohi ajatuksissaan. Jossain vaiheessa ihmettelemään, että missähän kohtaa sitä mennään. Saatikka jutteleen vieressä olevalle.
    Ei tartte edes räplätä sitä kännykkää.
     
    xarper ja AnHie65 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!