Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Käy nyt koittaa eka
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tuskin se siittä paranee, kosketusnäytöissä ei ole sellasia ominaisuuksia mitä painettavissa napeissa/viiksissä on, etenkään jossain surkeimmassa kuluttajapaskassa mitä autoissa olevat näytöt on.

    Kaikkeen alkeelliseen suunnitteluun toki tottuu, oli kyse jostain teslasta tai mistä vaan muusta. En vaan ymmärrä miksi tollasta alkeellisuutta ja halpuutta tulisi sulattaa 2019 vuoden kalliissa autossa. Jotkut asiat voi olla perusteltua pitää kosketusnäytön takana, joillekkin asioille on perusteltua olla kytkin. Ihan jo noiden perusominaisuuksien vuoksi.
     
    Muokattu: 9.1.2019
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Paljon toin Teslan arvo on silloin, kun akut on vaihtokunnossa?
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Akkupaketin hinta vaihdettuna liikkuu kai jossain vajaassa kymppitonnissa. Ja siihen vähän vaivanpalkkaa päälle, niin sen verran pitäisi olla alempi verrattuna vastaavaan jossa jo on uusittu uusittu akkupaketti. Taas verrattuna esim. vastaavaan jossa 20% akkujen elinikää jäljellä, pitäisi ero olla paljon pienempi. Miten sitten markkina käytännössä hinnoittelee, onkin eri asia...
     
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Toisen käden tietoa.

    Eräs oli kurvannut rautakaupan kautta Teslalla, ostanut maalipurkin, joka syystä tai toisesta oli auennut ja levähtänyt pitkin akustoa.

    Uudet akut ja pikkasen putsausta.

    Loppusumma 23 000:- euroa..
     
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Ottaa sähköhärpäkkeet pois ja laittaa Cedricin dieselin.
     
    mikkis83, 1purehell, Charger´69 ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Oon Kyllä samaa mieltä,mulla on kaks samanlaista autpa,toisessa manuaali ilmastointi ja toisessa automaatti. Sitä manuaalia on kätevämpi käyttää kun on oikeat nupit jotka löytää sokeakin kuski.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo hanttahan ei saanut uuden Merssun ilmastointia päälle. Toivottavasti muiden, ajossa tärkeämpien hallintalaitteiden käyttö kuitenkin sujuu.
     
    mikkis83 ja Kowalski tykkäävät tästä.
  9. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Mitä nyt välillä menoa katsoo, niin ei Hantta ainoa sokea kuljettaja siellä olis...
     
    mikkis83, palontie, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Akuilla ei ole mitään suojaa?
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    En mä löytänyt oikein mitään järkevää kuvaa, mistä asia selviäisi.

    [​IMG]
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ööö, kuinka monta uutta automallia Suomen markkinoilta löytyy, joissa EI ole kosketusnäyttöä?
     
  13. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Taitaa maksaa enempi.

    "Back in early 2014 some unfortunate soul in Norway did have the 85kWh battery on his US spec Model S fail. As it was imported Tesla would not honor the warranty. He ended up having to pay in the order of $50.000 to have it replaced."

    https://www.quora.com/How-much-does-it-cost-to-replace-a-Tesla-85kW-battery
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^^Totta, huolimattoman google-haun tein. Ei oikein löydy tuoreita hintatietoja, vois kuvitella että neljässä vuodessa olisi hintakin tullut jonkin verran alas.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei tule mieleen yhtään sellasta missä kovin suuressa laajuudessa olisi ajon aikana säädettäviä asioita pistetty kosketusnäytön taakse. No ne nissanit on ja tesla. Toki mulla ei ole kokemusta/tietoa kaikista malleista.

    kosketusnäyttöä voi hyödyntää myös järkevästi.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites hollannista tuotu onko imported? Vai koskeeko vain usa mallin käyttöä euroopassa tai päinvastoin?
     
  18. Lowry

    Lowry 2nd gear

    En tiedä miten todennäköistä on, että ylipäätänsä joku maalipurkki sattuu aukeamaan vahingossa, mutta siinä saa jo olla tuuri kohdillaan, että se maali päätyy vielä pilaamaan akuston.



     
  19. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ehkä kannattaisi jättää nuo periaatekysymykset niitä osaavien käsiin...
     
    FUKK tykkää tästä.
  20. karra

    karra Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!