Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ehkä kannattaisi jättää nuo periaatekysymykset niitä osaavien käsiin...
     
    FUKK tykkää tästä.
  2. karra

    karra Double Gearhead

  3. maddis

    maddis Gearhead

    Siis 199e koska nouto on '99e'.
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Suht siisti, noi alkaa käymään jo harvinaisiksi. Harrastaisko joku jo tollasta alkuperäiskunnossa?
     
  5. karra

    karra Double Gearhead

    Kyllä, ja jos meinaa huutaa niin pitää korottaa 50 eurolla, eli kaksjapuolisataa minimi.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ehkä kannattaisi jättää nuo periaatekysymykset niitä osaavien käsiin...
     
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kaikuuko täällä?
     
    AnHie65 ja Carpenter tykkäävät tästä.
  8. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Ainakin kuuluu sarjaan asiattomat perseilyt tuo sadan euron noutomaksu. Siis mikä? Mitä kuluja tulee MS-autolle, kun ostaja hakee sen pois liikkeen pihasta? Toimitusmaksun kyllä ymmärrän, jos myyjän pitäisi toimittaa auto huutokaupan jälkeen jonnekin.

    Pitäisiköhän perustaa samalla logiikalla toimiva puhelinmyymälä, jossa myisin uusia iPhone Xs hintaan 59e, kun muualla sama luuri on noin 1500 e? Laittaisin kokosivun mainoksen Helsingin Sanomiin, jossa isolla teksti IPHONE XS VAIN 59 e. ja johonkin nurkkaan suurennuslasilla luettavissa: Hintaan lisätään asiakspalvelumaksu 683 e + toimitusmaksu 530 e + noutomaksu 369 e + Erkin tekohampaiden sovitus 854 euroa. Yhteensä 2195 e :wc:

    Joskus kauan sitten ostin auton liikkeestä, jota en yleensä koskaan tee, koska aina löytyy parempi ja halvemmalla suoraan yksityiseltä. Auto oli halpispaska, jolla oli tarkoitus ajella pari viikkoa. Lompakosta muutaman ryppysen setelin annoin automyyjälle ja tässä vaiheessa myyjä mainitsi 50 euron toimitusmaksusta. Mitä vitt***? Taisi olla neljäsosa auton hinnasta. Mihin te sen aiotte toimittaa, kysyin. Auto kun on tuossa pihassa ja ei tarvii mun kotiini sitä toimittaa kun ajattelin ajaa sen pois tuosta teidän pihasta ihan itse. Automyyjä aloitti sellainen Juha Sipilä tyylisen paskanmussutuksen toimitusmaksusta, joka ei liittynyt millään tavalla itse kauppatapahtumaan. Siinä vaiheessa nappasin setelit pois toimiston pöydältä, niin jo alkoi automyyjäkin uskoa, että tuollaisia piilomaksuja en todellakaan maksa. Antoi kyllä sitten periksi, jotta pääsi mulkusta asiakkasta eroon.
     
    Muokattu: 11.1.2019
  9. New-Bie

    New-Bie 1st gear

    Hei vaan kaikille, aloitteleva harrastaja ilmottautuu:)
    Olen jo hiukan aikaa seuraillut myynnissä olevia jenkkejä ja oman jenkin hankkiminen olisi pian ajankohteista.
    Olisin oikeastaan kiinnostunut vanhemmista, mutta remonttitaidot suhteessa käytettävissä olevaan rahamäärään rajoittavat valikoimaa. Muutamalla kaverilla on GM-autoja ja niistä hiukan tietoakin, joten olisi kai helpointa suunnata valinta niihin? Toimiva ja katsastettu pitäisi olla ja henkilöauto bensa veekasilla ja takavedolla.

    Jokusia sopivan tuntuisia autoja on ollut myynnissä, mutta ainoatakaan en ole vielä käynyt katsonassa, kun ostaminen ei ole ollut ihan vielä ajankohtaista. Tällä hetkellä nettiauton valikoima näyttää aika pieneltä, mutta muutama ehdokas kyllä on.

    Mitä mieltä porukka on tästä?
    https://m.nettiauto.com/buick/roadmaster/9523020?vifAdCount=0&vifNav=Y?
    Tietääkö joku tämän auton ja millaisia nämä Buickit yleinsä ovat? Caprice Classic on ilmeisesti lähes samanlainen? Kestääkö moottori hyvin? Onko kovia ruostumaan? Onko paljon sähkövikoja? Kulutusosien hintoja ja kulutusta jo tutkinkin netistä. Onko kalliit vakuutukset?

    Haen lähinnä autoa, jolla olisi mahdollista ajella ja pikkuhiljaa tutustua oninaiasuuksin ja tehdä paranteluja. Tallipaikka on käytettävissä, perustyökalut löytyy ja remonttikokemusta löytyy parin Taunuksen verran;)
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vakuutukset harvoissa jenkeissä kalliita ja jos ne mietityttää, kannattaa vielä harkita koko autoa. Vero + bensankulutus on se isoin kuluerä.


    Koneet kestää ja laatikot, noi sämpylämallit voi olla kovastikin mätiä jos huono tuuri käy. Tuosta yksilöstä ei tietoa.
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    En voi kommentoida tähän muuta kuin että pelotti ihan perkeleesti kun ostin ekan jenkin "viekö se vararikkoon?, saako osia jne jne". Nyt en enää muulla aja.
     
    päivystäjä, wilburi ja Pertti K tykkäävät tästä.
  12. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Osta tosta https://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/10123067
    Eikä tarvi heti remppailla tai murehtia isompia.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    taisit nyt mennä ansaan
     
    jariha tykkää tästä.
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    meiltä kanttifarmari kohtuuhintaan, aiemmalle kysyjälle? lupsakkaa menoo vailla turhia kiireitä? leimassa ja leimataan ennen myyntiä;) ja kesärenkaat mukaan... muuten voi ehdottaa vaihtoja kohtuuhintaisiin -95up 960/-90 volvoihin, ei ekoihin vuosimalleihin
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jenkkiä etsivälle tyrkytät volvoa?:eek:
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Komea Buick hyvällä moottorilla. Otahan joku GM-kaverisi mukaan ja käy katsomassa? Sillä se selviää. Hankin itselleni eka jenkiksi mahdollisimman alkuperäisen ja ehjän, ensimmäisiä ostoksiani sen jälkeen oli tehtaan korjauskäsikirja. Näillä ohjeilla suosittelen sinuakin toimimaan :)
     
    leivonharri tykkää tästä.
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tais Jariha tarjota Capricea ja pelastais jonkun toisen volvon aiheuttamalta piinalta..
     
    viikinki75, FuryIII '71, jariha ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Tossa Ruotsin puolelta Chevyn näkemys samasta aiheesta.

    https://www.blocket.se/sodermanland/Chevrolet_Caprice_HGW_LT1_VINTER_PRIS_82018045.htm?ca=11&w=3

    Chevyt on tylsiä ja osat niihin on edullisia suhteessa muihin.
    Lisäksi ne on kohtuullisen helppo myydä eteenpäin, jos hinta vaan on kohdallaan.

    Varsinkin jos pellin alla on ylitylsä 350 moottori, se tuskin jää omalle pihalle makaamaan vuosiksi.

    IS
     
    leivonharri tykkää tästä.
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Roadmasterin hinnalla minä hakisin tämän:
    https://www.nettiauto.com/amc/hornet/10088513

    - "klassikkovuosilta" 1955-1973 on joka päivä on vähän vaikeampi löytää mitään kohtuuhintaista
    - ymmärrettävä tekniikka (sähkölaitteet/saastelaitteet aika vähissä)
    - pyhä kasi+takaveto
    - riittävän erikoinen

    Listaa vähän asioita, joita haluaisit autolta, käytännöllisiä, niitä tyhmiäkin (esim tilantarpeet, fiilikset). Sitten budjettia jne. Mihin käyttöön peli tulee? Harrasteeksi? Vai pitääkö sen kestää käytössä? Kuinka paljon harmittaa se päivä, kun se ei starttaakan? Mikä on se ultimaattinen unelmapeli? ...tällä hetkellä.

    Ja sit isalmelan neuvon mukaan ostohousut jalkaan.
     
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Just näin, pitääkö autolla liikkua kaikki ajot vai laitella, sipistellä ja ajella silloin tällöin? Haluatko classikkoikäisen vai enemmin käyttöikäisen laitteen? Pitääkö olla kuljetuskapasiteettia vai riittääkö pienempi auto?
     

Kerro tästä muillekin!