Rungollisen auton korinvaihto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jallu78, 16.3.2015.

  1. Jallu78

    Jallu78 1st gear

    Onkos jollain ensikäden tietoa miten tällä hetkellä konttori suhtautuu rodi projekteihin? Siis 70 lukuisen auton rungolle ja tekniikan ympärille 30 lukuinen kori.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Poikkeusluvan vaatii ja kun parin vuoden odottelun jälkeen lupa on mahdollisesti saatu, niin konttorilla ei ole sen jälkeen paljon mukisemista.
     
  3. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Mites tää nykyään menee? Onko säännöt muuttuneet? Minkälaisiin kustannuksiin pitäisi varautua niinkuin tuolta byrokratian puolelta? Ja kaikenlaista lippua ja lappua tietenkin... Kaverin puolesta kyselen kun suunnittelee korinvaihtoa 70-luvun erillisrunkoiseen caminoon, suomiauto ja muutosprosentit 0% tähän mennessä. Ja rodi olis suunitelmissa.
     
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    No itse hain luvat korinvaihtoon muutama vuosi sitten.Tein ihan vapaamuotoisen selvityksen mitä tehdään ja piirsin itse kuvatkin.Olisko reilu vuosi mennyt ja tuli sitten lisäselvityspyyntö.Tein tarvittavat selvitykset ja kupa myönnettiin.Maksoi jotain 380 euroa.Ja olikohan vielä niin,että se kanta-auto siel "alla piti olla henkilöauto,jos siihen henkilöauton koria päälle laitellaan?!Mutta konttorillahan se selviää kun käy viimeisimmät tiedot kyselemässä.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Mikäs juttu se oli, että esim, FRHA:n asiantuntija on mukana valmistelemassa lupahakemusta, niin virkamieskäsittely menisi nopeammin läpi? Oisko ollut parivuotta sitten joku tämmöinen esillä?
     
  6. auburn

    auburn Gearhead

  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    FHRA asiantuntijoiden avulla saatiin metalliset rekisterikilvet omaakin vekottimeen. Itteltä alkoi usko loppumaan ja kuponkien täyttäminen maistumaan jätteille. Trafissa asia eteni joutuisasti, vaikkakin lisäselvityksiä joutui välillä raapustelemaan ja kaikki ei mennytkään niin kun oli suunniteltu.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mitenkähän Trafissa suhtauduttaisiin rungollisen auton rungon vaihtoon?
    Oon katellu pihassa makaavaa ajoneuvokantaa ja päässä on alkanut pyöriä aina välillä ajatus vaihtaa Pajeron alle Jeepin runko, jäykällä etuakselilla.
    Sais vähän jämäkämmän etuakseliston autoon ja korvais samalla japanin maaperäksi muuttuneen kotelopeltirungon kestävämmällä.
    Säilyisi Pajeron identiteetti ja tekniikka runkoa, etuakselia ja eturipustuksia lukuunottamatta. Prosentit kyllä mahdollistaisi tuon, mutta poikkeusluvan hakuun menisi väkisin muutosten laajuuden takia.
     
  9. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ei pitäisi olla esteitä tietääkseni.
     
  10. timant

    timant 2nd gear

    ei välttämättä helpolla onnistu luvan saanti risukeulan muuttamiseksi jäykäksi akseliksi ->
    https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=154635
     
  11. maverick999

    maverick999 Gearhead

  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jep. Menis takaisin korinvaihtoajatukseen.

    Olishan se varmaan hauska peli, kun tekniikkana ois 5.2-5.9 V8 stroukattuna automaatilla.. Saattais jollakin silmät pyöristyä, kun polkis laitetta.:D

    Mutta ei tuo Pallero nyt NIIN kaunis ole, että jaksaisin sen koppaa katella Jeepin identiteetillä.:confused: Varsinkin kun se on ihan karvalakkimalli, niin ei varusteidenkaan takia.:(
    Joku GLS kaikilla herkuilla ehkä puoltaisi paikkaansa mukavuussyistä.
     
  13. timant

    timant 2nd gear

    jos tuon oikein ymmärrän niin ei tuo helposti onnistu? Käsitin että mitsun identiteetti oli tarkoitus säilyttää?

    Korjatkaa ihmeessä jos tulkitsen säädöksiä väärin.

    edit. viestiä kirjottaessa kerkesi tulla vastaus.. mutta ehdottamasti kysymään konttorilta jossa tuota tulisi näyttämään miten onnistuu..
     
    Muokattu: 25.9.2018
  14. spike

    spike Gearhead

    Muistelisin että olisi joku vuosimalli raja missä tuli vaikemmaksi saada korinvaihtoon lupaa. Oli muistaakseni tekemisissä kolariturvallisuus vaatimusten kanssa. Onko kellään tietoa?
     
  15. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Tätä jo myytyä amerikan tuontia ihmettelin jo silloin kun oli Nettiautossa myytävänä että mitenköhän tuo saa rekisteröityä Suomen kilpiin:

    https://www.nettiauto.com/chevrolet/pickup/10032118

    Alusta / tekniikka tuossa on `88 GMC 4x4 pickup:ta.
     
  16. HeZe90

    HeZe90 3rd gear

    Joo tuota tyrkyteltiin vaihdossa mullekkin. Aiheutti melkoista huvitusta mokoma rysä ja ei varmasti helppo nakki leimata, kun kanta-auto vm 88
     
  17. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Alustahan oli kuorma-auto ja sen rakentaminen on vapaampaa.
     
  18. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    millä tavoin kuorma-auton rakentelu on vapaampaa?
     
  19. always bb

    always bb Gearhead

    Verovapaus, on noita muitakin jo rekisterissä jotka papereissa kuorkki. Kuorkeissa ei ole vissiin prosentteja
     
  20. f34

    f34 Double Gearhead

    80km/h nopeusrajoitin.
     

Kerro tästä muillekin!