Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Joonnaz ja NoSmokeNoPower tykkäävät tästä.
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Niinno. Voyagerin 41te loota ei tykkänyt siitä öljystä (dexron), torquefliteen se voi mennäkkin mitä oon täällä lukenut. Tosin siinäkin oon suosinut +4:sta. Paljonko lubegardia pitää laittaa?

    Kuinkas smgt sulla raktoriöljy on toiminut, etkös oo pitkään sitä jo käyttänyt?
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaa, minä kun luulin että ramiin ku tässä topicissa kerta kysyt. Siinähän se linkissä sanotaan että:

    ”DEXRON 3
    AND A BOTTLE OF LUBE-GARD”

    Elikä 1 puteli. Vajaa puolitoista vuotta ajanu ja pelaa ku junan vessa.
     
  4. smgt

    smgt 3rd gear

    Kesällä laitoin. Ei oo montaa oisko 3tml ajettu. Ihan samantuntonen laatikko on ku mag1 atf+4 öljyllä.
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Meikäläisestä tullu oikein fuchs öljy homo tossa viime vuoden aikana. Sitä työntäny mersun koneeseen ja laatikkoon.

    Mutta 47re:ssä toistaseks pyörii comman mvatf+ taitaa kyllä seuraavassa vaihdossa vaihtua fuchsiin. Tosin mun metreillä siihen tulee menemään vielä vuosia... pelkästään kesällä ku käyttiksenä ja öljyt harvoin yli 150 F lähtölinjasta mitattuna... ei voi muuta ku kehua deralen jäähdyttimiä!
     
  6. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mä oon hakenut vaan motonetista. En ole sen enempää miettinyt tai kattellut hintoja muualta. Syytä kyllä olis näillä tuloilla.
     
  7. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    taitaa se motonet halvin paikka ollakin?
     
  8. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minä oon ostanu viron puolelta öljyt viime aikoina. Melkein puolta halvempaa, ku motonetissä. Mikälie ak24 olikaan pulju... fuchsia ainaki tyrkyllä. Varmaa paljo muitaki
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sama kaiku on askelten.....
    Samasta ak.24 puljusta oon tilannu jo ainakin 1,5-2 vuotta. Rengassarjoja, akkuja, eurojen varaosia ym ym. Halvempaa ku motonetissa ja kun avaa ulko-oven ni siihenhän ne on ulkoportaille toimitettu.
     
  11. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onko nuo dap kärjet hyvän laatuisia? Maksaas noin 200 sarja jotain kokonaisia suutin sarjoja on ebays 130e ne kannattaa varmaan unohtaa?
     
  12. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Saetkae tykkää tästä.
  13. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ja kun menee yli 40e on ilmainen toimitus? Asiaa..
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, jos asuu Saksassa. Suomeen 17,50€ tai yli 200€ ni ilmainen.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No ni, piti oikein käyvä rannassa kattomassa meneekö rami miten hangessa. Meni muuten ihan semi ok mutta takas ei meinannu päästä millään. Siellä oli noin 45cm lunta ja takaspäin tullessa oli vielä ylämäki ja mutka ni ei saanu vauhtia siihen tarpeeks huonoilla renkailla. Lapioilla juniorin kanssa avattiin mäkeen latu-urat jotta saapi silleen siihen kohtaan lisää vauhtia. No, se autto mutta ennen auratulle pääsyä piti pari metriä tehä taas latua lissää. Sitte pääs kotijo huokasemmaan. Olishan tossa ratkoriki ollu naapurissa mutta ei tartte auttaa.

    Nii että 2gen cummins, 33 tuuman pyörillä, nelivedolla ja lukkoperällä alkaa olla se 45cm lunta maksimi ainakin mäkisessä maastossa jos metsään haluatte mennä nyt....
     
    Saetkae tykkää tästä.
  16. smgt

    smgt 3rd gear

    Jos hangessa ois sopivasti kerroksia niin pysähtyy alle 30senttiseen hankeen
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kattelin kans tota manneoilia eilen ehtoolla. Kotisuomestakin näköjään saa mutta löysin kylläkin evroopasta reiluun seittemäänkymppiin kotijo toimitettuna 20L pönikän. Eri laatua kuin Ck:n linkkaama mutta täyttää speksit. Pistää miettimään että tilaisko sitten tota kun ei tuo enää kallistakaan ole. Itseasiassa jäis halvemmaksi kuin lubegardilla seostettu dexron III. Pitäs vaan huuhdella järjestelmä ennen tolla täyttöä.

    https://www.lakkapaa.com/maatalous-...l-(p)-jws-3309-atfm20-korkealaatuinen/ATFM20/
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Nojuu tuollaisia sinisiä 20l kannuja on myös mulla ollut, ei vaan heti löytynyt kun googletin. Ei tosiaan pahan hintaista.
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tiedä en miten noi atf+4 eroaa muista mutta oon nuossa sorvaushommissa todennut että sen käytetyn saa laittaa suoraan pönttöön. Se Magin öljy työstössä ainakin katoaa paikalta heti kun kuumenee, kun moottoriöljy niinkuin voitelee ja jäähdyttää niinkun pitää.

    Edit: käsivalintaisen vaihteistoöljyä en tosin oo kokeillut. Mutta sitkeimpiähän ne yleensä on ku moottoriöljyt että sikäli ajattelis toimivan yhtälailla.
     
    Muokattu: 15.1.2019

Kerro tästä muillekin!