Project Sitsueison ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 15.10.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No haista nyt sinäkin pitkä paska :poff:
     
    zuinula, LPV, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    OK,ei se satu.
    Vilkasen onko ne rollereita vai ihan stokkeja.
     
    Camino'79 ja palontie tykkäävät tästä.
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Jopas jotakin, täällähän on nuoret ihan haistattamassa toisilleen kakkaa...
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nyt oli motortendin hot rod garagessa tämmönen tismalleen samanlainen L29 kansilla oleva motti minkä kasasivat halpis alukansilla (10cc isommat palotilat palotilat mutta karvan isommat venat) ja kaasarilla (850 hollikka xp) plus compin 284 kärsällä ja dynosivat 472 kaakkia vaparina o_O

    Mutta eniten kiinnosti jakopää joka oli howardsi ellen ihan väärin kuullu ja oli kaksirivinen rullajakopää yhdessä VAKION jakopään kopan kanssa :eek: näky ihan anturi ja kaikki ni uskaltaiskohan sitä sit luottaa että semmonen sinne mahtuu niin että on kammentunnistimen kehäkin paikallaan?

    Näillä oli siis msd:n jakaja ihan että eivät välttämättä käyttäneet ko. Anturia/kehää kun eivät näyttäneet tarkemmin jakopään kasausta :confused:
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Muutama roller jakopää olis jouten.Olis lisäksi World Merlin 540 koneen mekaaninen laahaaja nokka vailla käyttäjää.Ei ole uudenveroinen enää mutta eipä ole hintakaan 50e kai paha.
    Empäs nyt muista käykö tuo mark 4 nokka kuitenkaan sun mottiin.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mulla rollerilohko eli eipä käy sen puoleen, mutta mulla olis 10-11pvä taas vantaalla koulutus ni vois rehvata ja jos mäbsit vaikka otan messiin yhden jakovainaan ja mallaan? Jos se sopii ni ostan sen sit sulta pois? :rolleyes:
     
  7. max

    max Double Gearhead

    OK,vapaat ovat mullakin.Ei se satu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin, maxin jakopäätä testattu tohon mark6 mottiin ja eihän se passaa. Ongelmana siis nokka-akselin pään eri malli/pulttijako?! o_O

    Elikkäs nyt sit otetaan hyviä neuvoja vastaan että minkäsmoisen nokka/jakopääpaketin mä laitan kun myöskään 2-rivinen ei mahdu eli mentävä 1-rivisellä rulla(?ketjulla. :confused:
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos sä saat siihen mieleisesi gen6-mallisen nokan, niin laitat siihen sopivan laadukkaan 1-rivisen ketjun, se on ihan ok.
    Jos laitat gen4 nokan niin sittenhän käy se vanhempi jakopää + cam button, käsittääkseni?
    Tilavampaa jakokoppaakin taitaa olla saatavana, mut ei taida olla ihan ilmaisia.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No näin mäkin vähän ajattelin mutta tosiaan joudun tyytymään mitä ilmeisimmin siihen yksiriviseen ketjuun jotta orggis cps anturi ja triggeripyörä toimii o_O

    Ootellaan josko toisella kertaa jo sais compilta vastauksen koska muuten täytyy sit tilailla vaan enste mieleinen nokka ja alkaa sit tähtäilemään jakopään mallia.

    Tossa ois mitä ilmeisimmin passeli pervormanssi jakopää?
    https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=904089&cc=1303681
     
  11. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    miten vitussa sä kuvittelit, et mä voisin sua tässä auttaa? ei mulla oo tohon muuta tarjota kuin taunuksen hihna:webmaster:
     
    DX ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Seuraava nikkikö jo mietitty?
     
    Gary Grand, Custom_Rod, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    custom kat
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kuinka kovat jouset sinne tuleva nokka vaatii, siltä pohjalta arvioisin sitä jakopään kestävyyttä, ja että minkälaisilla nokilla muut on kyseisellä koneella ajaneet tuollaisella yksrivisellä jakopäällä?

    Jos syynä yksrivisen käyttöön on se että voi käyttää kampuran anturia niin ehkä miettisin sitä trikkerin uudelleen sijoittamista vaikka dampperin etupuolelle, kun eikös tähän tule jokatapauksessa hammashihnapyörä ahtimelle, että muutakin puuhaa on sillä sektorilla?
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No tuolla edellä on mainittukin tuo yksi varteenotettavan oloinen lunatin nokka mutta lukkoonhan ei ole vielä lyöty mitään. Jäykempää joustahan sinne joutuu varmastikin laittamaan että kyllähän se lisää ketjun kuormitusta mutta ymmärtääkseni tuo rolleri kuitenkin on hieman kevyempi jakopäätä ajatellen?

    Ja juu, yksi vaihtoehto olisi muuttaa jakokoppa,anturointi jne. Mutta mielelläni a)säästäisin rahaa,aikaa ja hermoja jos saisi originellin käymään ja b) olisi helppo löytää jatkossakin osia kun olisi kaikinpuolin orggis-anturointi.

    Ja kun tässä mark6 koneessa kun on jakokoppakin vähemmällä pulttimäärällä kiinni niin aftermarket saatavuus ei tosiaan ole ihan samaa luokkaa kuin mark4 ja vanhemmat :D
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuollanen laadukas 1-rivinen true rolleri ei ole varmaan yhtään huonompi valinta kuin tavallinen 2-rivinen rullaketju. 1-rivisiä noihin vähän rajumpiin LS-koneisiinkin on laitettu.

    Uudempaan hydyrolleri-isolohkoon ei taida oikein mekaanista rollerinokkaa olla hyllytavarana tarjollakaan, oliskohan se syynä etteivät ole vastailleet.
    Ja käykös ne mk4 mekaaniset rullanostimet ihan suoraan tuohon uudempaan...

    Yhteen ProCharger 454:seen tuli muuten Lunatin EFI-nokka, hydyrolleri mutta mekaaniset nostajat. Efi nokkien vähän leveämpi lsa sopii hyvin ahdettuihin.
    Eräässä toisessa koneessa oli nokkana 236/242 asteinen, .600" nostolla ja 112 lsa:lla oleva hydrolleri ja sen tilalle oli hankittu oikein Steve Morrisilta specsien mukainen ahdin-nokka, niin tuli tällainen: asteet samat, nostoa vähemmän (.575") ja lsa 1,5 astetta leveämpi (113.5).
    Olis ollu mielenkiintoista nähdä millanen ero noilla olis ollu dynossa ja kummanko hyväksi.
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nostajien sopivuudesta ei ole mulla ainakaan varmaa tietoa, mutta paljonkos toi efi-nokallinen bbc työns dynossa? Ja onko muistikuvia tarkemmin kokoonpanosta? Koska sitä steve morrisia oon tosiaan itekkin katellu ja mieli tekis kovasti mekaanista rolleria rolleria joka sillä on tarjolla mutta vähön hirvittää ensinnäkin hinta ja toisekseen kun ei oo mitään speksejä siitä "lista"-nokasta o_O
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ProCharger 454 ei ole ollu vielä dynossa, enkä tarkalleen tiedä missä vaiheessa se nyt on.
    Tein siihen vaan kansihommat, recport rautakannet, ruttua reilu kymppi, etanolia ruiskuilla.

    Yhteen "aivan järjettömään" isolohkoon on pöydällä steve morrisin stage 2 mekaaninen rullanokka, on aikamoinen: 265/276 @.050", lift .750", lsa 114.
    En juuri nyt muista millaisilla specseillä niitä stage ykkösiä oli.
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Sitä stage1stä mä oon kyyläilly vähän sillä silmällä mutta ois kiva tietää mitä se oikeesti sisältää....

    Plus että vähän ajatuksen tasolla kiihottas ne morrisin titaaniretskut ja jousisarja ym. Mitä se tarjoo siihen kylkiäisenä o_O
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vilkaisin steven sivuille ja olihan siellä suurin piirtein stage 1:sen specsit: 250-260 @.050", .650"lift, 800-1200 tehoille.
    Jousetkin aika rajut: 290 seetipaine, 825 auki...

    Katukäyttöön ja painavaan autoon vois löytyä paremminkin sopivia kamppeita.
     

Kerro tästä muillekin!