Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Linssin
     
  2. Petri111

    Petri111 1st gear

    Ainakin SRT nappaa heti kiinni ja ei anna leikkiä yhtään. Toki saa sen poikittain, jos ottaa osittain tai kokonaan luistoneston ym. pois käytöstä.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei kyllä dieselikään anna leikkiä. Tuossa päivällä poikien kanssa vähän leikittiin ja kierrettiin navettaa luistonesto napista pois kytkettynä. Ei sittenkään kokonaan lähtenyt pois. Muutaman kierroksen jälkeen etujarrut kärysi niin että piti lopettaa.
     
  4. Petri111

    Petri111 1st gear

    SRT on ainut mistä saa kokonaan pois. Muut jättää osittain päälle.
    http://www.custom300cshop.co.uk/noesp.html
    Ton asentamalla saa konaan pois.
     
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mun mielestä toi muuttu diaplon ohjelman myötä että antaa ruopasta enemmän ku ennen. Sillä saa kyllä ajon hallinnanki pois päältä, mut en mielestäni ole niille tehnyt mitään. Ja valikossa on vain päällä tai pois.
     
  6. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Throtle boostilla saa ruopimaan.
    Huomasin ite aikanaan.Kait silloin ajonhallinta ei pysy perässä.
     
    toyota... tykkää tästä.
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Lakkaako muut mallit jarruttelemasta kun absin sulakkeen ottaa pois?
    Mulla srtjeep siitä ajonhallintanappi off asento jarruttelee silti. Diablolla en ole kokeillut poistaa käytöstä kun koen sen näin talviaikaan tarpeelliseksi:D
     
  8. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    "SRT models (except Grand Cherokee) and police vehicles feature all three Modes: Fully ON… Partially OFF… and Fully OFF."

    [​IMG]

    luki http://www.wkjeeps.com/wk_esp.htm sivuilla
     
  9. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ja purkki saapui tänään. Meni sellaset 1,5 tuntia asentamisessa, vaikka auto on tuttu. Virtalukon molemmat liittimet oli aika tiukassa. Se missä on viisi johtoa, jonne piti juottaa kaksi ylimääräistä johtoa, oli ikävä irrottaa. Mutta siellä takana olikin punainen lukkosokka. Eipä näkynyt, joten tusaamisessa meni aika. Mutta muutoin simppeli homma, eli radio veke ja ratin alta panelit pois. Siitä se homma eteni. Ohjeet oli hyvät.

    Nyt auto käynnistyy kakesta, kun painaa kahdesti ovet lukkoon. Jotain vikaa tossa on, kun pitäisi olla 3x. Mutta katsotaan mitä myyjä sanoo. Laittelin hänelle viestiä tuosta asiasta. Ja kun kahdesti painaa kakesta ovet lukkoon, niin auto sammuu. Pitäisi olla 3 painallusta.

    Ebaysta löytyi tuo Flaslogic FLRSCH5. Myyjä oli joku Turacell, mutta on noita myyjiä pilvin pimein muitakin. Ja kun purkin tilaa, tulee antaa auton tiedot, jotta asentavat softan siihen valmiiksi.
     
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Etanolista on ollu juttua, niin osui silmään Chrysler Finlandin sivuilla, kun joku kirjoitti 3.3 litrasen koneen osalta: Hyvin pelitti nelisen vuotta, mutta kampparin tiivisteitä meni. Olisiko ollut etanolia öljyn seassa sen verran, ettei moottorin tiivisteet tykänneet.
     
  11. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Joo longlife öljynvaihtovälit saa puolittaa tai yleensäkkin puolittaa e85 ajaessa. Siihen ne bensasta säästetyt rahat menee eikä moneen autoon riitäkkään.
     
  12. Oswald

    Oswald 1st gear

    Virta-avainta kun pitää pitkään startti asennossa auton käydessä niin lähtee kaikki pois. Ja Diablo muuttaa tosiaan espin toimintaa. Onkohan juurikin toi throtle boost vai onko niissä valmiissa ohjelmissa kenties luisto sallivampaa?
     
  13. HEM1

    HEM1 2nd gear

    En näe mitään syytä puolitella öljynvaihtovälejä. Kokemuksen mukaan ainakaan 5.7l Hemissä ei tenttu haise öljyssä. Muutenkaan ei etanolin pitäisi pysyä öljyssä, koska sen kiehumispiste on alempi kuin öljyn lämpötila, jolloin se kiehuu ja haihtuu pois huohotuksen kautta. Nykyisissä moottoriöljyissä on mukana myös happoneutralisoija, joten senkään puolesta ei tarvetta puolittaa vaihtovälejä.

    Vaikea sanoa miksi 3.3l tuhosi kampparin tiivisteitä. En menis syyttämään etanolia ihan ekana tietämättä miten ajetusta koneesta oli kysymys. Ei taida muutoinkaan olla kestävyydeltään kärkeä tämä kone.
     
    päivystäjä ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  14. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Jatkoa edelliseen viestiin

    Nyt on ajettu n. 10 000 km etanolilla, auto on 2005 Chrysler 300c V8 Hemi 5.7l kilometrejä autossa karvan alle 150 000.
    Maantieajossa syö etanolia n. 12-13l /100km, eikä kyseessä ole mikään säästöajotapa. Kaupungissa enemmän, oliskohan 23l/100km lähellä totuutta. Etanolin läsnäoloa en ole huomannut muulloin kuin tankatessa. Auto tuntuu pirteämmältä varsinkin alaväännön suhteen. Autoa on vähän viritetty softalla ja mekaanisesti. Kone antaa vakiona ulos 340 hp ja tällä hetkellä n. 380 hp.
    Kireilläkään pakkasilla ei ole takunnut startatessa, joka kerta lähtenyt käyntiin eka startilla yhden pyörähdyksen jälkeen. Johtuneeko kahdeksasta sylinteristä ja siitä että niissä on kaksi tulppaa kaikissa. Tällöinhän kaksi sylinteriä on työvaiheessa aina yht'aikaisesti ja saa vielä tupla kipinää.

    Mulle koko hommassa on tärkeintä se, että herra Putin ja nämä arabidiktaattorit ei tienaa mun tankatessa. Onhan tämä myös nettohiilipäästöiltään todella vähän saastuttava. Konekkin pysyy puhtaana. Kustannussäästökin on aikamoinen näillä kulutuslukemilla.

    Öljynvaihdoissa olen tarkkailut vanhaa öljyä, ei ole tuoksunut alkoholilta tai vaahdonnut vedestä, on muutoinkin näyttänyt oikein kelvolliselta. Käyttämäni GULF 5W-20 sisältää vielä happoneutralisoivan komponentin, joten sekin asia on hoidettu. (Jossain olosuhteissa öljyn joukkoon voi kehittyä pieni määrä happoa käytettäessä etanolia.) En ole nähnyt tarpeelliseksi puolitella öljynvaihtovälejä em. syistä johtuen.

    Nyt kun joka paikassa vaahdotaan hiilipäästöistä, herättää ihmetystä, ettei etanolista juuri puhuta. Biokaasusta ja sähköstä kylläkin. Suomalaisten vanhahkoon autokantaan etanolivaihtoehto passais vielä hirmu hyvin. Biokaasumuutos on vielä niin kallis, ettei se oikein kannata taloudellisesti, ellei aja valtavan paljon. Tankkaupisteitäkään ei juuri ole.
     
    Pertti K, päivystäjä ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    Kuinkas toi kaukokäynnistys, kun lähtee liikkeelle? Voiko avaimet pitää taskussa, vai täytyykö kääntää virtalukko?

    Kulutuksesta tuli mieleen kun pari kertaa ajanut 5,7 helmillä missä diaplosportin ohjelma niin talvirajoituksilla kulutus mittari näyttänyt 7,7 alimmillaan, vauhtia 80km/h. Keskikululutus maalaiskaupunkin nurkka ajossa ja työmatka muutaman kilometrin ollut 12-13 litraa. Ja kulutus mittari näyttää aika tarkkaan oikein, ku tankatessa tarkistanut...
     
  16. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tätä samaa ihmettelen myös minä, etanolilla sais kaikki nuo vanhat ruoskatkin kohtuu hinnalla pelaamaan mutta siitä ei puhuta mitään.

    Ja mukava kuulla kokemuksia etanolikäytöstä :odcool: Suosittelisin silti ainakin eka öljynvaihdon tekemään normaalia aikasemmin että saat varmistettua että öljyt vielä kelvolliset on, kaikkea ei välttämättä haista tai näe tikusta. Luultavasti kaikki ok mutta halvempi on vaihtaa öljyt ennakkoon ainakin sen yhen kerran kuin mitä koko moottori, eikös :odwink:
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  17. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

     
  18. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Täytyy laittaa avain virtalukkoon. Eipä taida vaihde helpolla mennä parkilta pois, jos avain ei ole virtalukossa. Ja jos jarruun koskee silloin kun avain ei ole virtalukossa, niin moottori sammuu. Lisäksi moottori sammuu tietyn ajan päästä, jos avainta ei käytä.
     
  19. C '70

    C '70 3rd gear

    Hyvä että sait kauko käynnistyksen pelaamaan. Saa ainakin auton lämpeemään eikä tartte mennä käynnistelemään pakkaseen erikseen. ei ollu näköjään mitää juupituupi temppuja vaan toimii oikeesti.
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    Minkä ajan päästä se sammuu?
    Avaimeton kulku olisi kanssa hyvä lisä...
     

Kerro tästä muillekin!