Ihmetyttää Trafin touhut?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja virta, 24.12.2018.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla pyörii 5 vuotta sitten romuun laitettu Vojakkeri omissa ajoneuvoissa, eikä millään pois..
    Kilvet kävin viemässä konttorille silloin ja kerroin että auto lähti romukuormaan, mutta ei poistunut. Nyt siihen tuskin on enää mitään mahdollisuutta.:D:D Se tulee olemaan ikuisesti rekisterissä mun nimillä.
    Kerran vuodessa tulee Lähitapiolaltakin ilmoitus vakuutuksesta. Ei ne sentään rahaa halua, ellen ota sitä käyttöön..:mad:
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Sen vakuutuksen voi irtisanoa.
     
  3. Soitin vielä Traficomiin ja sain langanpäähän tämän romutusselvityksen hylkääjän... Kertoi ettei virkamiehellä ole harkintavaltaa tälläisissä asiossa , 2007 jälkeen romutetut autot vaativat viranomaisselvityksen ja tuolla trafin järjestelmässä olevalla selvityslomakkeella ei siis tee yhtään mitään. Voi kuulemma valittaa päätöksestä ja maksaa16€ seuraavasta hylky päätöksestä. Noh eihän siitä toistaiseksi ole mitään haittaa vaikka "haamuautoja" onkin nimissä mutta kunhan keksivät tehdä pelkästä omistuksestakin rangaistavaa niin.... On kyl hienoo toimintaa !
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Nykyään ei näköjään saa katsottua kun omien ajoneuvojentietoja tuolta Traficomin sivuilta, mikäs sen aikasemman ajoneuvotietopalvelun kohtalo on? kuollu ja kuopattu vai?
     
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Epäilisin, että noilla tuollaisilla rekisteristäpoistamattajättämispäätöksillä koetetaan suitsia villiä purkaamotoimintaa ja se olis siten esim. osa hallituksen ja verottajan harmaan työn suitsemisohjelmaa.
    Purkaamothan tätä haamuautoasiaa nostaa esille tuon tuosta ja siten koettavat puuttua asiaan, mikä vie tuloja heidän elinkeinoltaan. Kyllähän jokainen tietää että halvoista romuista saa huomattavasti paremman hinnan osina, kuin kokonaisina.
    Myös tuon villin purkamistoiminnan ympäristövaikutuksista usein puhutaan, koska harva villi purkaja esim. kuivattaa autoaan vaaditulla tavalla ja nesteet valuu ympäristöön + lisättynä ympäristön siisteysnäkökohdat.
    Viranomaiset ja romuliikkeet haluaa siivun sijasta koko potin, varsinkin kun ilmaiseksi saatavasta jätteestä on tullut kierrätyksen kautta todella hyvin tuottava bisnes.
     
    valpas tykkää tästä.
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Just äsken kävin kanssa katsomassa ettei ole tullut takaisin. Chattiruutussa koitin kysellä asiakaspalvelusta, ei ollut mitään tietoa sielläkään tuleeko takaisin ja milloin.
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Onkos se liikennekäytöstäpoisto/-käyttöönotto vieläkin vain virka-aikana? Kun oli jo tottunut siihen että auton saa ajoon milloin vain 24/7 jos nettiyhteys pelaa, niin olipa järkytys kun huomasin joku aamu töihin lähtiessä että vasta 8:lta saisi auton alle. Pitäsi ruveta jo suunnittelemaan menoja.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    En pannut merkille toissapäivänä, kun otin yhden kulkineen takaisin ajoon. Musta kuitenkin tuntuu ettei siellä mainittu enää tuota 8-18..
     
    Pertti K tykkää tästä.
  9. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

  10. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Itse katson ainakin että kun olen kilvet palauttanut iFartille, niin se on silloin poistettu rekisteristä. Sen jälkeen en ole enää ilmoitusvelvollinen mitä sille rekisteröimättömälle ajoneuvolle teen. En mä ruohonleikkurinkaan myynnistä tai romutuksesta mitään ilmoittele
     
    always bb tykkää tästä.
  11. atobee

    atobee Gearhead

    Eikös nuo romutetut ajoneuvot saa omilta nimiltä pois kun vie konttorille luovarin? Siitähän ei kai vielä saa tuomiota jos ostaja on antanut väärät henkilötiedot. :)
     
    Jussi289, Nikuzai, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eiks tänä päivänä ollut myös se tuntemattomalle luovutettu ominaisuus?
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Riittääkö romutustodistukseen jos vie pelkän korin jossa on runkonumero.
     
  14. nurkkajussi

    nurkkajussi 1st gear

    ainaki mä olen saanu pelkästä puretusta hylsystä ,kilvet ja numero vaan mukaan
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. always bb

    always bb Gearhead

    Minulla tuli trafilta autosta jonka möin viroon 4/2011, kilvet satamasta konttorille samana päivänä ja kysyin että kaikki ok. Vastaus että kaikki kunnossa sitten 2019 kuusi kirjekuorta missä vanhasta myydystä volvo 850,sta 770€ käyttömaksuja soitto trafiin näkee koneelta että ei kilpiä ole autossa ja lupasi korjata tilanteen ja kk siitä ja karhut perään. Nyt olen tekemässä liikenne ja viestintä ministeeiöön kirjelmää ja epäkohtien puuttumiseen. Koska jos ei kilpiä ei maksujakaan pitäisi periä. Sitten nämä vanhan säännön mukaan poistuneet, 2 vuotta katsastamatta ennen 2007, monella olen kuullut että nostellaan itse takaisin kilpiin vaikka ovet vanhalla säännöllä poistuneet jo ... trafi 2010 luvun verottaja ja saa tehdä mitä lystää kun on täysin anonyymi firma ilman palvelu tiskiä ja nimiä
     
    Nikuzai, Volvo_5.7 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuossa on ihan sama juttu kun peltipoliisien lisäämisessä, ei sekään mitään turvallisuutta lisää mutta tulee lisää tuloja valtiolle. Trafihan oli voittoa tuottamaton yhtiö, siksi kai niillä oli hyvät palkat ja pitkät lomat? Mitenhän Traficom?
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Katsastuksen ajaks ei tarvi ottaa liikenteeseen, kun varaa ajan. Voi ajaa talvellakin kesärenkailla.
     
    jariha, Rotten ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oikeesti? Onks tää jossakin nettisivulla? Nyt kun leima-aika on max 12kk edellisestä niin voisi ottaa tommosen kevättalvisen katsastuspäivän ränttätänttädartin vakiotapahtumaksi. Ehtis käydä näytölläkin jos semmonen tulee pilaamatta äkkilähtökesää.
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Itse puretuista autoista tulee aina haamuautoja, ellei vie ainakin sitä rungonnumerokohtaa kierrätykseen. Kaikki ei vissiin ota, kuin koko auton? Kilpien kohtalosta en tiedä, onko ne palautettava?
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

Kerro tästä muillekin!