Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Valmistajan manuaalissa on eri aikoja. Perusasetus on 15 minuuttia (3-35 minuuttia). Myös muitakin määreitä voi muuttaa, kuten sen jos oven avaa, niin moottori sammuu. Mutta nuo muutokset vaatii ohjelmoinnin. Tuossa minun paketissa ei tullut ohjelmointipiuhaa, joten sellainen johto pitäisi hankkia, jos aikoisi noita asetuksia muuttaa.
     
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Juu nyt kun olen autolle kävellyt ja moottorin siinä samalla käynnistänyt, niin ehtii moottori käydä sen muutaman sekunnin enemmän, ennen kuin autoon istun.

    Enpä tuota autoa ole hirmuisesti muutenkaan tyhjäkäynnillä pitänyt, mutta nyt voi auton käynnistää vähän aikaisemmin, kuin jos hyppäisi auton rattiin, sitten käynnistäisi ja lähtisi samantien ajamaan.
     
  3. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    "Juu nyt kun olen autolle kävellyt ja moottorin siinä samalla käynnistänyt, niin ehtii moottori käydä sen muutaman sekunnin enemmän, ennen kuin autoon istun."
    o_O
     
  4. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Sekunnit voi olla pitkiä :odrazz:. Sitä paitsi turha tyhjäkäyntihän on kiellettyä.
     
  5. Bukero

    Bukero Gearhead

    eli ohittaako tuo jotenkin ajoneston vai...ei
     
  6. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Totta, eka öljynvaihto mielellään parin tuhannen kilsan jälkeen jo. Kannattaa asentaa etanoliboksi öljynvaihtojakson loppupuolella. Tämä siksi, että etanoli pesee karstoja ja lasittumia koneesta, osa varmaan päätyy öljyn sekaan.
    Mulla on eFlexFuel boksi, sen hyvä puoli on etanolianturi, jonka ansiosta ruiskutusta ohjaava softa osaa säätää vikkelästi taulukkoja sen mukaan mitä tankissa on. Voi siis tankata bensaa, E85 tai molempia sekaisin.
     
    päivystäjä ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  7. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Jaa-a. En tuon purkin sielunelämää tiedä.

    Mutta ei tuo purkki mielestäni täysin oikein toimi. Myyjä turacell ei ole vastannut kysymyksiini, joten ehkä hänelleä on muuta tekemistä tai sitten hän vain myy - ei hyvä ollenkaan. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että tuo 3x laskuri ei toimi kuten pitäisi. Siinä laskurissa ei tunnu olevan mitään aikakatkaisua: Jos vaikka lukitsen ovet (1) kun käyn kaupassa, tulen takaisin ja ajan kotiin, jonka jälkeen lukitsen (2) jälleen ovet, niin siinä onkin jo kaksi ovien lukitsemista. Kun kolmannen kerran lukitsen ovet, vaikkapa seuraavalla asiointireissulla, niin auto hörähtää käyntiin. Ei sen noin pitäisi olla.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mersussa kyllä huomaa jo nollan kieppeissä selvän eron käyntiinlähdössä etanoli vs. bensa, vaikka yhtä paljon pyttyjä ja tulppia. Mikä sarja sinulla on?
     
  9. C '70

    C '70 3rd gear

    Onhan lampun pesiän moottorilla hintaa ku kyselin varaosaliikkestä niin huutaa 144€
    Saksasata sitte tilasin ja hinta rahteineen oli 32€ Ballasti piti ostaa kanssa hantin puolelle ku vilkkuu paskamaisesti hetken ku lähtee liikenteesee. Wissistä löysin (luki että alkuperäinen tiedä häntä) hinta oli 100€ Kpl. En tiiä oliko kallis vai ei muualta en tommosta ballastinta löytäny.
     
  10. Oswald

    Oswald 1st gear

    Olen tismalleen samaa mieltä että tärkeimmät seikat ajaa etanolilla ei ole säästö omassa kukkarossa vaan se ettei tueta näitä sairaita hirmuhallitsijoita. Ja jos samalla voi tiputtaa co päästöt murto-osaan alkuperäisestä niin eikös sekin ole kova juttu. Etanolin positiivinen puoli on myös korkea oktaaniluku. Diablon kapulalla voi surutta käyttää stage3 ohjelmaa mitä en kyllä bensalla käyttäisi. Mulla ei kyllä pakkasella lähde pelkällä etanolilla käymään. 30% kun bensaa seassa niin sitten toimii jo aivan normaalisti.

    Tankkaan biodieseliä käyttöautoonkin jos vain mahdollista samoista syistä. Se kustantaa meidän ajoissa 200-300 vuodessa. Mun mielestä sen arvoista.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  11. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Tänään täällä oulussa -27 astetta ja lähti käyntiin E85 etanolilla eka pyöräytyksellä. Johtuneeko siitä, että autossa on uudet tulpat (Alkuperäiset Moparin tulpat) oikealla kärkivälillä ja uudet tulppien piuhat sekä sytytyspuolat.
    En ole käyttänyt lohkolämmitintä, vaikka sellainen autossa on. Se tuntuu vaan sekoittavan auton tietokoneen, kun saa harhaanjohtavaa tietoa lämpötilasta, näin olettaisin.
    Auto on siis 2005 300c 5.7l V8 Hemi.
     
  12. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Hämärästi muistan jonkun jutun lohkolämmittimistä, mutta en muista mitä moottoria tuo koski. Kyse oli siitä, että jos vastuksen laittoi jollekin kohdalle, ilmeni sen jälkeen jotain ongelmia, ilmeisesti juurikin lämpötilaan liittyen. Sen jälkeen tehdas taisi suositella säteily- tai letkulämppäriä, ellen väärin muista. En muista oliko tuolle lohkolämmittimelle joku toinen paikka, missä se olisi kuitenkin toiminut.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kyl se joku rysleri tais olla joka niin oireili, samaa muistelen.

    Olikohan siinä pari lämpöanturia ja jos lohkolämppäri oli lähellä toista niin antureiden antamat erot anto vikakoodia tms...
     
  14. koppana

    koppana 3rd gear

    Ittellä tuore hankinta 5.7 hemppa.... Letkulämppäri alavesiletkusa. Kauemmin ku lämmityksesä pittää nii meinaa käyntiilähtö olla vähä sekavaa. Humpaa hetken tyhyjäkäynti enne ku rauhottuu. Herjaa kyllä takempia lamdojaki, tiijä sitte vaikuttaako seki asiaan....
     
  15. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla oli-07 hemi ja alunperin oli lohkon kyljessä lämmitin millä ollut mitään merkitystä sitten lisäsin sisätilan lämppärin letkuun defan kiertovesipumpullisen lämmittimen
    Ajelin sillä lopputalven ja ei ollut ongelmia
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tukee mieluummin ruuan hinnannousua ja siitä koituvaa kurjuutta/nälänhätää.
     
  17. toyota...

    toyota... Gearhead

    Eilen oli -22 pakkasta. Auto lämpeemässä noin 2h. Piilovalikosta löytyvä moottorin lämpötila näytti +7. Täytyy olla virrat päällä, muuten näyttää nollaa. Lämmittimestä ei ole tietoa mikä on, mut joku lohkon kyljessä oleva. Pikku pakkasilla näyttää liki pariakymmentä moottorin lämmöksi.
     
  18. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Nonni, palataanpa hetkeksi tähän etanolimuutossarjaan. Kyseessä siis se kiinalainen FuelFlex Finlandin myymä malli.
    Sain empiirisen tutkimuksen valmiiksi kun takana jokunen tankillinen sekä etanolia, bensaa sekä coctailia.
    Koneena 3.5.

    Etanoli pelkästään. Ei toimi, ainakaan talvella. Starttaukset hiton pitkiä, tyhjäkäynti vaeltelee. Teho hiipunut, eli laiskansitkeä. Käynnistys kylmänä 2 tunnin lohkolämmittimen jäljiltä -7 asteessa sitkeää kuin purukumi ja käy kuin sepelimylly. Tallista helpompi (17 astetta), mutta silti vaeltelee. Kulutus järjetön seka-ajossa. tankillisella pääsee karvan alle 400km. eli reilu 15 litraa satasella.
    Kokeilaan kesällä uudellleen.

    Bensa, ei muutoksia ominaisuuksiin, kulutus jostain syystä hieman isompi boksin kanssa? Ei iso mutta huomaa. Elikätten voisiko olettaa boksin muuttavan hieman lambda-arvoja vs. auton oma tietokone? (Eri oletukset kuin auton omassa kartassa?)

    Bensa/etanoli 50/50, ehkäpä paras combo. Persdynossa paras veto, toimii muuten kuin bensallakin, kulutus noin 12,6 litraa satasella.

    Tämmöiset kokemukset siis noin kuukauden ajelusta. Takana muutossarjalla noin 1500km.
     
  19. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla jeep 6.1 hemillä ja sama fuelflex. Mulla toimii kaikilla comboilla ja puhtaalla bensalla kulutus tosiaan nousi jonkun verran mutta ei paljoa. Coctaileista ei osaa sanoa mutta meneehän sitä.
    e85 oli vahingossa tankissa kun pakkanen kiri vuorokaudessa 25 astetta eli -32 pakkasta ja ei mitään ongelmaa kun 100km lenkin kävin ajamassa. ja auto yöt roikassa. Ihan normisti silloin starttaa. -7 pakkasesta kylmänä starttaus oli aika raaka jonkun sekunnin ajan.Tankkasin kuitenkin 30litraa 98 tankkiin kun e85 oli jäljellä noin 50litraa. Ja ajotietokoneen mukaan ajoin 80 vauhtia 38kilometrin matkan 11.6 litran kulutuksella joka on vähemmän kuin pelkällä bensalla? Pakkasta oli kuitenkin -10
     
    Muokattu: 25.1.2019
  20. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Oon nyt muutaman kuukauden käyttänyt turvavyössä lukko-osan pidennintä, jos niin voi suomeksi kääntää. Malli on 5 tuumaa (rigid) ja näin toppatakkiaikaan se on hyvä. Kolme tuumainen voisi toimia kesällä. Alkuperäinen lukko-osa on aika syvällä penkin ja keskikonsolin välissä, ainakin näissä esisarjan malleissa. Facelifteissä taitaa olla lukko paremmin esillä? https://www.seatbeltextenderpros.com/chrysler-300-seat-belt-extender/

    Ja toi remote start toki toimii, mutta harmittaa kun joku laskuri/nollaus ei siinä toimi. Muutaman kerran kun olen lukinnut ovet yhdellä painalluksella, on auto käynnistynyt. Myyjä ei vastaa viesteihin, joten Turacelilta ei saa kuin tuotteen pelkällä GB- takuulla (Goodbye).
     
    Muokattu: 25.1.2019

Kerro tästä muillekin!