Cadillac 500 cid "optimointi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Eikös se sinkki sais olla siinä alkuvaiheessakin mukana ja kun öljyt vaihdetaan melkeimpä sen nokan sisäänajon jälkeen, niin joku halpa semmoinen? Vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/592062/British-Classic-Motor-Oil-20W-50-5l
    Parempia vois olla Gulffin ja Valvolinen tuotteet sitten jatkossa. Talvikäytössä mihin tuo omakin välillä pääsee, käytin ainakin siinä Moparin 493 strokerissa Valvolinen Racing 10w60.
    Muistelen että joskus sattui (tästä on aikaa...) Että Cadillac 429 ei suostunut nostamaan öljynpainetta ennenkuin "tiivisteli" öljypumpun vaseliinilla. Sitten toimi ihan ok. Tää saattoi olla ihan väljyyttään.
    Tein saman jo valmiiksi tuolle omalle kasatessa. Eli lähinnä rasvasin, en täyttänyt. Täähän auttaa vaan siinä ekassa startissa.
    Suodattimia en oo ikinä miettinyt muuta kuin että vaihdan- ei kai sitä poiskaan saa ja vaikee korvata millään muullakaan
    Kone on nyt kasassa ja maalattu mustaksi. Pitäs vähitellen ruveta kuorruttelemaan oheislaitteilla tuota. Auton päällä on puol metriä valkoista paskaa, joten ei oo taas yhtään intressiä ruveta asentelemaan.
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tuota "brittiöljyä" olenkin käyttänyt ja parhaimmalta on vaikuttanut. Jatkanen sillä. Sisäänajoon laitan öljyn sekaan myös RedLinen lisäaineen.

    Suodattimesta lähinnä mietin sitä, että onko joku tietty merkki virtaavampi?
    Impalan konehuoneessa kun ei ole järin paljon tilaa, niin suodattimen joutui siirtämään letkujen nokkaan. Mahtaako olla vaikutusta?[​IMG]
     
    Muokattu: 4.1.2019
    xarper tykkää tästä.
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Joko on käynyt dynossa?
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei o vielä, tarvii ruveta varailee aikaa, ennen kuun vaihdetta pitäis mennä.
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Maanantaina haen lohkon ja kampuran koneistamosta. 1160€.. HesusPerkele.

    Muokkaus: satanen lisää.
     
    Muokattu: 11.1.2019
    Catiska tykkää tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niinno.. Oma koneistamokeikka oli 1250e ja joutu viemää viel uuestaa ku deckit niin kierot et purkas eroa puol pinnaa, ja kiertokanget hirttää alakauloistaan kiinni.. Siihe vielä tasapainotus sit ja kansihommat ni johan sitä alkaa hintaa kertymään.. Se on sitä amerikkaa.. Maa ei ehkä o suuri mut toleranssit näyttäs paikkaavan sitäki..
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rahalla näistä onneks selviää.
     
    Inlinee ja Seevu tykkäävät tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vien kannet sinne vaihtarina. Neljästä satasesta puhuttiin, mut saa sitte nähdä. Rahaa on.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    :rotfl::rotfl::rotfl::pinup::pinup:
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. always bb

    always bb Gearhead

    Kiinan tupla turbo setti maksaa noin 1000€ kaikkine tykötarpeineen ja toimii ja ne soundit. Kaveri on tuon swtin tehnyt ja on huima. Halvat hepat
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Mihin laitteeseen tuli toi kiinansetti? Miten hyvin istu pakosarjat-
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tommosta settiä ei nyt taida tulla, mutta ihan mielenkiinnosta jos saisi linkkiä.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    [​IMG]
    Alakerta kotiutui koneistamolta.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Viikon päästä taas 472:n koeponnistusyritys... , 8.2:1 ruttuu, tarviskohan viel lisätä turbot.
     
    Herje, Seevu ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ei tarvii. Nää on väkeviä moottoreita. Hehheh.
    Kone keulilla ja savut otettu. Öljynpainevalo ei toimi. Siks se oli varmaan edellinen moottori jauhettu niin paskaks. En antanut käydä kuin pari sekuntia. Purin kojelaudan ja löysin vian. En kuitenkaan kehdannut käydä nokkaa sisäänajamaan pakosarjoilla näin sunnuntai-iltana kymmeneltä. Oon tainnut tulla vanhaksi...
    Mittatikku valehtelee. Sitähän vaan mietin että miten se pystyy, kun sama putki ja tikku kuin ennenkin. Viis ja puol litraa ja sissäänajolitku sisällä ja vain kärki kastuu.
    Pikkuvikoja. Heleppo korjata.
     
    big t ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla on kanssa mittatikkuongelma. Tai sen putkiongelma: särjin sen kun koitin irroittaa. Pitäisi jostain kehittää uusi, että pääsee hommassa eteenpäin:
    [​IMG]
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Onkos käkkylän koneessa vastaava peltiputki kun oldsin koneissa? Koska ne ainakin jää herkästi liian ylös jolloin em. Kaltainen "ongelma" ois mahdollinen :)
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Siinä on semmonen olake ettei ole mahdollista pistää väärään korkoon. Täytynee lyhentää putkea vähän. En keksi muuta, kuin että sain sen jotenkin kääntymään väärään kulmaan asentaessa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!