volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. Kowalski

    Kowalski Gearhead

    Tuo sama moottori löytyy coupe Fiatista myös ahdettuna ja Etelä-Amerikassa tekivät turboina farkku mareaa. Kone on tietääkseni alunperin Lanciasta ja ei liity Volvoon. Italian markkinoille moni valmistaja teki alle 2 litraisia malleja, koska paikallinen verotus suosii kovasti niitä.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oisko joku tallissa tällä hetkellä mk2 v70 äärellä?Pitäis saada takakontin mitat,niin osais tilata sopivan koirankuljetushäkin.
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Mä ajelen ite, en pysty palkkaamaan ketään, varsinkaan nollatuntisopparilla. Ei luonto kestä käyttää toisia hyväks oman ansion kartuttamiseks. Mä roikun täällä sitten vähemmän.......
     
    palontie tykkää tästä.
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Otin ite mitat,ei tartte auttaa.Mutta kiitti camino79 kumminkin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei olis autettukaan. Siellä on niin perkeleen kylmäkin.
     
    palontie tykkää tästä.
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin oli perkele,kävin t-paitasillaan ja kalsarit jalassa mittaamassa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Asuvalintasi kannustaa ripeään työskentelyyn.
     
    valpas ja palontie tykkäävät tästä.
  8. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Mulla vm.2000 V70:ssä alle 1500rpm saatto tulla semmosia teräviä tökkäsyjä koneen vedossa esim. jossain liikenneympyrässä. Vaihdoin tulpat, vanhat oli nelikärkiset ja aika paksulti karstassa. Nykiminen loppui. Pari tuhatta kilometriä myöhemmin alkoi välillä käymään neljällä sylinterillä moottorin vikavalon kera, vaihdoin puolan nokeentuneimmasta tulpasta ja taas toimi.
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ok. Mulla ei tee teräviä tökkäsyjä, paremminkin semmosta juuri havaittavaa "pökötystä". Yli miljoonalla kilometrillä harjaantuneet pakarani kuitenkin aistivat sen.
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Jos on penkin johdot irti, niin ei kannata laittaa virtaa päälle, tai joutuu kuittaan airbagin virhetilanteen. Airbag valo jää palamaan.
    Jos turvavyön merkkivalon kytkin ei toimi, niin tuleeko hylky katsastuksessa? Muuten turvavyön lukitus pelaa.
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    Likanen imm vai mikä se kaasuläpän nimi nyt onkaan...
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Täytyy sekin sitten putsata keväämmällä kun taas tarkenee pohjolan tallissa.
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Juuri katsastettu V70 2,5TDi, eikä oo jarruja! Muovinen pohjamuovi, ja öljypohja paksussa öljyssä. Pitäs kysyä, missä on katsastettu Marraskuussa, että vois käydä jatkossa samalla (joson vuoden päästä vielä toimilupa). Aina nuo vanhat vähän vuotaa, mutta oikeen lainehtiva on menny katsastuksesta läpi, ja niin, ettei jarrutehostus toimi. Ohjaustehostinkin haraa vastaan, ja putket vuotaa. No pikku juttuja aina on näisssä vanhoissa.
    Vaihdan tuon Alipainepumpun ensin. On erikoisavaimet viime kerrasta vielä tallessa (ehkä). Ei tarvi mitään muuta purkaa edestä.
     
  14. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Ne kannattaa putsata molemmat! ;)
     
    jariha tykkää tästä.
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^eilen juurikin ostin putsauskliineriä molempiin... siis siihen mikä on autossa paikallaan ja toiseen mikä on laatikossa irrallaan:D
     
  16. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    20l tynnyrin?
    hyvä tulee! :)
     
    jariha tykkää tästä.
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Alipainepumppu maksaa Motonetissa noin 400, ja marmoritiskillä 600!

    13mm:n piippuavain sopii siihen alempaan mutteriin.
    Hioin jatkomutterista toisen pään 12 milliseks, jotta piippuavaimen toiseen päähän sain 12mm hylsyn, ja pari jatkovartta. Sillä sai alakautta löysättyä, ja sitten pikkusarjan taipusalla varrella, ja hylsyllä mutteri pois. Ylävesiletkun irrotin, niin tuli pikkusen lisää tilaa. Myös ohjaustehostimen letkut oli pois, ja uusittavana.

    Onko kukaan syventyny alipainepumpun korjaamiseen?

    Kolme käytettyä on, joten kokeilen, mikä niistä toimii?

    Tai sitten vika on tehostimessa?
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^tehostinvikaaa itekkin epäilly? ap-pumpun vaihtoon kelpas perus pilteman starttimoottoriavain kokoa 13mm? miten sulla paskalaatikkovolvo täristää??? mulla melkein kokoajan kun ollaan alle 1500rpm.... kolmasvuosi menossa ja vika ei vaan tule ulos ja yritetty on? liekkö tollasessa -97 mallissa muuten kytkin kaksosmassalla vai... liekkö pumppuvika.... dieseli siis mun romu?
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Eli avasit ylä kautta?
    Onko moottorin kumityynyt kunnossa. Kaikki?
    Mullakin vähän täristää volvot, jos painan jarrua esim. liikennevaloissa seisoessa. Siks käytän kässäriä. Onnistuu käsäriä vasten valoista lähdötkin niin, ettei rykäse kaksoismassaa.
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    kaikki kumit on uusittu ja avasin yläkautta ap-pumpun
     

Kerro tästä muillekin!