Honda Monkey

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja WBBC, 25.4.2018.

  1. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ok. Ihan viimeiseksi laitoin niin vakioksi, kun vanhoiklla osilla sai. Eli viilattu vakiopytty, kaverin tekemä tehomäntä, ja eturatas taisi jäädä 16 piikkiseksi? Kaasarikin taisi olla vakio. Ilmanputsarista en muista.

    Kaasarin säädöllä sen sai kiertämään ihan ÄLYTTÖMÄSTI! Loivassa alamäessä kakkosella 55km/h! kolmosella sai 60km/h. Nelosella ei yhtään enempää. Päinvastoin, ei jaksanut mennä.

    Kaveri laittoi myöskin vakioksi samaan aikaan. Sillä kulki 50km/h. Ei meinannut millään uskoa, että mulla kakkonen päällä, kun mulla meni kovempaa. Otettiin uudestaan, ja näytin sille lähdössä, että laitoin kakkosen päälle, ja sen jälkeen laitoin vasemman jalan tarakalle, että en voi vaihtaa vaihdetta isommalle. Oli todella ihmeissään, vaikka oli itse "virittäjävelho". :)
     
    sdfsd tykkää tästä.
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    VIELÄ sen verran, että ostin PV:n uutena kesäduunirahoilla 1990. Maksoi muistaakseni 7250.- (sisälsi tarakan, molemmat peilit ja kypärän) Olin vielä alaikäinen, enkä saanut lähteä isolle tielle (Tuli selkään, jos jäi kiinni).
    Sisäänajon, oliko 500km? sahasin 300m. hiekkatietä edestakaisin. Siis lähestulkoon.
    Kyllähän kylän jätkien kanssa tietysti käytiin ajelemassa, ja ajoin jopa alaikäisenä vakiomopolla kyttiäkin karkuun. Ja pääsin.:cool:
     
    Muokattu: 8.1.2019
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuka sadan viestin mies tekee ekana topicin pv miehet pois foorumilta?
     
    Nikuzai ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    :D
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    huutista 4t mankeilijoille
     
    rb tykkää tästä.
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ainoastaan alaikäinen, ajaa kaksitahtimopolla.
    Tai sitten ehkä vanha pappa?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    harvemmin muut kuin alaikäset ajaa millään mopolla.

    Surullista on ettei nekään enää siinä määrin mitä joskus.
     
  8. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    En ole tehnyt renkaille mitään, ajelen noilla kunnes aika on vaihtaa. Ei nuo ensiasennusrenkaat kyllä kaksiset ole....
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Minä jo ostin uudet pirellit valmiiksi.
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    [​IMG]
     
    mikke88 ja Karpov tykkäävät tästä.
  11. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kaitpa kuuklesta ois löytynyt, mut koitan olla uskollinen ja kysyy eka täältä!
    Kiinan 4t rossit!
    "Samat" koneet ilmeisesti ku monkeys!?
    Onks siin tuo sytytys kärjelline!? Joskus pentuna niitä säätäny, jos ei mite käretön??
    Poitsun bse 125, pikkuse myöhäsellä??? Viime syksynä, viimeset ajelut, (-3-5c, lunta oli jo maassa) ryypyn kanssa lämmittelin konetta, alkukäyrä tulipunainen, siis hehku, ja kun rupes käymää, ilman ryyppyä ja pääs ajelee, nii pientä pauketta oli putkessa.
    Vaiko mahd joku muu!?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös niissä se kärjetön cdi boksi tms ole kaikissa?
     
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Entiiä! Enkä ikinä oo kärettömiin puuttunut!? Mikä noissa säädöissä heittelee? Ketjulla ilmeisesti kuitenkin on, tuskin sieltä jako hyppii vituiks?? Vai mikä se putkessa paukuttaa?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nopealla googlauksella ei oikeen voi säätää. Magneettohan siellä on.
     
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    No mie kans guuglailin! Cdi poksin sytyskäyrää ei voi muuttaa, mut pohjalevyä kääntämällä, ennakko muuttuu!?? Tän kerkesin!
    Pitänee tutkia ku lumet sulaa!
    Pitääkö mitä muuta ottaa huomioon? Vai vaan kokeilemalla oikee kohta?? Luulis jotkut merkit löytyvän??
     
  16. Rotten

    Rotten Gearhead

    Nii... Mistä se ottaa kipinän??
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Magneetossa on semmoinen palikka kyljessä ja siinä magneeton vieressä on sille "lukija", triggeri.
    Kärjellinen taisi hondassakin jäädä historiaan vuosimallin 1986 myötä, muistaakseni.
    Nuo kiinanvehkeet ei ole hondia vaikka lisenssillä on tehty ja osat ei välttämättä käy ristiin.

    Kyllä se sytkä voi mennä pieleen tai siis nokkaketju voi hypätä tai jopa ratas pyörähtää akselilla, tosin tuskin lähtee käyntiin, jos isosti pielessä.
    Todennäköisempää on, että venttiili kantaa. Noissa on jotain ihmeen pehmeää ne seetit ja saa säätää vähän väliä. 0,1mm välykset molempiin venttiileihin.
     
    Rotten tykkää tästä.
  18. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mut siis, onko se sytkä ennakko nyt, pohjalevyä kääntämällä, vai suurempi tod näk. Et venttiilit ei pysy kohillaa??
    Ja tai miten todennäköisesti voi hampaalla hypätä jako!?
     
  19. Rotten

    Rotten Gearhead

    Vai vaiko, guukletin ja älysin päin helvettiä ja se pohjalevyn kääntö, on jostain muusta!??
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, on siellä ajoitusmerkit, magneetossa on useampi raita mutta T-merkintä jokseenkin kohtisuoraan ylöspäin, lohkossa on pieni kolo oikeassa kohdassa, töhnät pois, niin näkyy. Magneetonkoppa pitää tietysti irrottaa.
    Nokkarattaassa on myös merkki ja se näkyy, kun kannesta ottaa sivusta sen pyöreän luukun pois. Siellä on kolo myös kannessa oikeassa kohti, se on suoraan eteenpäin. Tokihan se on kohdallaan, kun nokkarattaan merkki osoittaa myös taaksepäin.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!