1960 BelAir kirjoittelua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja zero, 29.1.2019.

  1. zero

    zero 3rd gear

    Morjesta pöytään! Ajattelin tänne vähän heittää tarinaa mitä tulee BelAiriin tehtyä ja saan kyseltyä täällä tyhmiä kysymyksiä niin ei tarvi aina aloittaa uutta ketjua.
    2018 loppu keväästä ostin tän auton, pitkään oli ajatuksena että 50 lukulainen tarvii saada kun ei olla alle 60 lukulaisiin päästy, 50 luvun autojen muodot ollut aina mieleen. No siinä sitten kävi niin että "50 luku meni ja 60 luku tuli" eikä vieläkään virallisesti päästy sinne 50 luvulle, mutta eikös tää nyt ollut melkein 50 lukua :odbiggrin:
    Viime kesän ja syksyn aikana fiksailin pikku vikoja, siistein sisustaa, vähän tekniikkaa ropattiin ja sit lähinnä ajettiin... Yli 10 000km tuli ajettua ja pelkkää nautintoa ilman keskeytyksiä :odcool:
    Tällä hetkellä talli projekti vähän kesken että on keskitytty lähinnä tilaamaan osia ja niitä onkin tullut harvaisen viikko amerikasta. Kohta pääsee likaamaan kädet kun osat on valmiina ja talli hommat saadaan maaliin.

    Pari kuvaa josko osaan niitä lisätä, monta vuotta foorumilla mutta en ole ikinä lisäillyt kuvia :odeek:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. zero

    zero 3rd gear

    No enhän mää näemmä osannut niitä kuvia laittaa oikein. Tota kuva nappulaa painoin ja siihen heitin google drivestä linkin
     
  3. En tiedä, toimiiko tuo Google Drive tässä touhussa. Itse olen käyttänyt Imguria. Itse olen ainakin ihan tyytyväinen:

    https://imgur.com
     
  4. zero

    zero 3rd gear

    Tarvii koittaa tota, kiitos vinkistä! Kohta nähdää kuvia jos nähdään :odbiggrin:
     
  5. NorthElite

    NorthElite Gearhead

    wilburi ja zero tykkäävät tästä.
  6. zero

    zero 3rd gear

    [​IMG]
     
    240163, 63S88, Carpenter ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. zero

    zero 3rd gear

    No nyt alkaa kuvaa tulemaan. Siinä kuva osto päivältä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Antaa tulla vaan. Komea laitos.
     
    isalmela ja zero tykkäävät tästä.
  9. zero

    zero 3rd gear

    Kuva viime kesältä rauma ruisinkeista.
    [​IMG]

    Sisustasta kuvaa sen jälkeen kun se oli siistitty oston jälkeen.
    [​IMG]
     
    Pertti K, A.J., TopoTA ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. zero

    zero 3rd gear

    Takavalot tuli päivitettyä pieneen custom henkeen.
    [​IMG]
     
    A.J., Vuokralainen, juha745 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. zero

    zero 3rd gear

    Tekniikka autossa tällä hetkellä 327+th350.
    Alusta tarvisi uusia ennen kesää ja varsinkin ennen ruotsin reissua, kovaa painia vaan käyn että pysyykö alustassa rauta vai tuleeko ilmaa akseleiden ja rungon väliin.
    Ohjaus on tällä hetkellä orkkis tehostettu eli ns slave cylinder tehostus ja ratissa kierroksia yli oman tarpeen. Nyt sinne on tulossa pikku caminon 605 simpukka, kaverilta sain ideaa ja koneistin sovitin levyn simpukan ja rungon väliin, summitilta löytyi sopiva rattiakselin pätkä simpukan ja alk.per rattiakselin naittamiseen ja letkut tarvii viellä käydä teettämässä.
    Tähän hätään ei ole valmiista osasta kuvaa mutta tästä CAD piirustuksesta saa vähän ideaa mitä tuli tehtyä.
    [​IMG]
     
    LPV, Camino'79, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. zero

    zero 3rd gear

    Tässä viellä edelliseen CAD kuvaan jatkoa siitä valmiista tuotteesta mikä tuli tehtyä. Ohjauksesta puolittuu kierrokset tällä muutoksella, mukavoituu kaupungissa ajaminen varmasti.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    63S88, jjjkkk, generalo ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Ootko harkinnu tekeväs enempiki tuommosia käikäleitä?
    Heti yks ostaja täällä.
     
  14. zero

    zero 3rd gear

    Kyl mää niitä jo teinkin mutta ne meni kaikki heti. Ajattelin tehdä niitä kyllä lisää tässä kun kerkeää. Valmiina settinä möin ne, eli toi koneistettu osa, ja kaikki tarvittavat pultit 12.9 lujuudella.
     
    VilleTre, LPV ja Vuokralainen tykkäävät tästä.
  15. generalo

    generalo Gearhead

    Samaa painia käynyt nyt itsekin, menee vaan koneremppaan nyt sen verran rahaa että tuleva kesä mennään rautaisilla. Oletko minkälaista ilmasettiä meinannut? Yhden '64 tiedän rakennetun Dominator 2500 -jousilla ja mukavasti tuntus liikevaraa olevan.

    Hieno projekti! Oispa itsellä edes jonkinlainen ohjaustehostin omassa :odbiggrin:
     
  16. zero

    zero 3rd gear

    Oon ajatellut itse tehdä ainakin osittain, raudat saan tehtyä itse, pusseiksi ajattelin dominator 2500/2600 ja ohjaukseen halusisin accuairia mutta se vaan pakkaa maksamaan. Saattaa käydä niin että tämä kesä mennään viellä rautajousilla ja sijoitetaan ensi talvena alustaan sit vähän enempi rahaa :odroll:
     
  17. zero

    zero 3rd gear

    Olisko täällä kellään mitään rakentavaa kokemusta tri-power/six pack eli kolmen kaksikurkkuisen kaasuttimen setistä?
    Kovin olisi haluja laittaa tollanen offenhauser tai edelbrock imusarja kolmella strömberillä/rokkarilla, olisi niin ajan tyyliin sopivaa, ne kun oli pop 50 luvulla :odbiggrin:

    En oo ikinä päässyt semmosta oikein säätämään tai testaamaan kunnolla, prätkän kaasuttimia oon synkannut ja siinä on onnistuttu niin ei tommosen luulis olevan lainkaan niin tarkka säädöstä kun kaikki menee kumminkin samaan imusarjaan?
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. Tero59

    Tero59 3rd gear

    On hyviä kokemuksia rokkareilla. Usein tri-powerit tehtiin jo tehtaalta siten että tyhjäkäyntipiiri oli vain keskikaasarissa joka muutenkin toimi yksinään 2/3 kaasupolkimen liikkeestä. Reunimmaiset oli alipaineohjatusti on/off eli silloin meni läpät pystyyn. Mulla oli viimeisen kolmanneksen aikana progressiivisesti nollasta sataan ja hyvin pelas.
     
    Jussi289 ja zero tykkäävät tästä.
  19. zero

    zero 3rd gear

    Oon kattellut noita sarjoja ebaysta yms ja näyttäisi olevan mekaanisilla vivustoilla suurin osa aftermarket seteistä, hyvä niin koska luotan rautaan enemmän kuin alipaineeseen. Jossain setissä taisi lukea juuri että keskimmäinen kaasutin hoitaa joutilaana käymisen, kruisailun ja ryypyn, kun kaasua painetaan yli 70% niin tukijoukot astuu kuvioihin ja sillon saavutetaan noin 750cfm virtaus... Kuulostaa fiksulta.
     
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    Millä kaasareilla tulee 750cfm virtaus?
     

Kerro tästä muillekin!