Rikoin tbi:n

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja monster, 16.1.2019.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    ens kerralla pääset vähemmällä ku väännätkin sitä potikan käyttövartta sen verran että ne säätövarat osuu säätöalueelle, aika mellaa peltiähän se on.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uudemmassa tbissä ei oo sellanen

    [​IMG] 1991 mulla ja toi vas
     
  3. monster

    monster Gearhead

    Savukkeen sytytin, lukee siinä sulakkeessa mistä tulee virta keskus lukitukselle , sähköjakkaralle ja savukkeen sytyttimelle 10A.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuokin on hölmö homma kun se TBI:n orkkis TPS-anturi ei ole yleensä säädettävä (on olemassa), mutta TPI:n TPS taas on ja käy paikalleen, mutta liittimen pinnit on eri järjestyksessä...sitten se sivuliittimellä oleva malli jota käytetään mm Holikan TBI:ssa on myös säädettävä ja liitin käy suoraan...en nyt muista oliko se sitten muuten eri päin, ei sekään suoraan käy.
    Noita on niin monta vähän erilaista, siksi helpointa on ollut kun autossa useammat versiot valmiina, tökkii vaan sopivat kiinni mitä siellä milloinkin on...

    Samahan se suuttimissa on...liittimiä on erilaisia, normi GM TBI:t on samoilla, Holley TBI erilainen, mutta ne käy taas GM korkeapaine TBI:n suuttimiin...helpointa kun on yhdet Delphin liittimet konehuoneessa joihin vaan tökkää kulloisenkin ruutan:n suutinjohdot kiinni, niin toimii vaikka 8-pisteruutan kanssa tyyliin naps-naps...

    Holley Sniper on sitten vähän eri juttu...mutta jotain auton olemassa olevia liittimiä siinäkin voi hyödyntää.
     
  5. monster

    monster Gearhead

    Mikähän idea tässä pikkarin tbi systeemissä on. alipainekello siinä kaasuvaijerin puolella avaa läppiä kylmänä.kun lämpiää niin alipaine vetää sen männän pois kaasu vivulta ja iac hoitaa tyhmä käynnin.jymmärsiköhän kukaan mitä tarkotin.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Cruisen kello?
     
  7. monster

    monster Gearhead

    Ei Kurse on erikseen tuli pellissä. Ei ollu astrossa eikä ss tällästä
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joku erilainen systeemi kuin mullakaan ollut missään tbissä.


    Kuva ois kiva.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, jotenkin tuntus, ettei noi enää käytä/tarvi alipainekelloja tohon.
     
  10. JKF

    JKF Gearhead

    Perskule, noissa 454 tbi-mosissa muuten taitaa olla sellainen alipainekello.

    [​IMG]

    Googlella löytyi tuollaista tarinaa aiheesta:
    http://www.gearhead-efi.com/Fuel-Injection/showthread.php?1178-Throttle-kicker/page2
     
  11. monster

    monster Gearhead

    Jep tota tarkotin.ompa kivaa kun itte vaikka ettii viikon googlel jotain niin ei tärppää.toisella minuutissa.tosin en kyllä ymmärrä sanaakaan Amerikkaa.että mikähän ton kapulan idea on.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mullekin uus, eipä mulla 454 ole ollutkaan.

    Niin juu, suomeks se lyhyesti selitettynä tarkoittaa, että se estää ettei kaasuvivusto jumi lämpölaajenemisen takia. Isompi halkaisija niin pitää sulkea enemmän, ja näin jos tekee niin jäähtyessään voi jumia..
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  13. monster

    monster Gearhead

    Tps mittauksessa aiheutti vähän hämminkiä kun ei heti tajunnu että toi murkula painaa läppii auki. Ei siitä muuta haittaa oo ollu .ei tota oo kaikissa 454:sissakaan
     
    caprice305 tykkää tästä.
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ihan hyvä tietää jos joskus joutuu tekemisiin.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Voisi veikata että tuo Actuator löytyy jostain HD versioiden TBI:sta, kuten raskaaseen työkäyttöön tarkoitetut pick up:t...kuten monster:lla 2500 sarjan auto tai autot joissa ahdas kuuma konehuone, Van, asuntoautot, ehkä koulubussit jne.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heated intake on vielä joku omansa vai se perus mikä tbin kanssa on?
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tämä alkaa menemään pahasti ohi topiccin...

    Tarkoittanet sitä välikappaletta imusarjan ja 454 TBI:n välissä vanhemmissa tbi-vehkeissä Quadrajet imusarjan kanssa, jossa kiertää vesi ja se toimii samalla adabterina TBI:lle ?

    [​IMG]

    Myöhemmin tuosta ja kaasari-imusarjasta luovuttiin ja tuli oma lämmitetty TBI imusarja jossa kiertää vesi plenumin alla.
    Tollanenkin on jossain ja taitaa olla se BBC kaasari-imusarjakin...tuli jossain romukuormassa jonka ostin jostain ?
     
    Muokattu: 3.2.2019
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei taas tuli uutta tietoa!


    Ei tää nyt niin ohi aiheen mene kun tbi vielä kyseesssä.
     
  19. monster

    monster Gearhead

    Mikähän tälläsen isolohko pikupin kulutus vois olla kunnossa ollessaan niin ku 100 kilometrillä..
     
  20. jojja

    jojja 1st gear

    Mulla uudehko meni aikoinaan 21 litran keskikulutuksella. Matkassa pääsi alle 17. Vuodet oli 94-96 ja laitteena 454ss. Nykyisin 98 Jeeppi vie ihan samat.
     

Kerro tästä muillekin!