Project Sitsueison ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 15.10.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu, tuota venakoneistoa oon ajatellukin että sinne vois jotkut passelit beehivet ottaa ja tietysti kyllähän siinä sit retskuillakin vielä sais kevennystä aikaiseksi kun ilmeisesti yks näiden bbc-mottien perusongelmista kiertämisen suhteen on raskas venakoneisto/venttiilit.

    Tämä oli kahdesta "mahdollisesta" supercharged kategorian nokasta miedompi ja mietinkin että oiskos tässä ideaa? Ehkä vähän "raju" vaparinokaksi mutta kun ei kuitenkaan viitsisi ostaa kahta eri nokkaa kun ei nuokaan ihan ilmaisia ole :oops:

    Ja aika huonosti tosiaan löytyy sitä tietoa siitä nokkarattaan pulttijaosta mutta oletan että tuo on sillä vanhalla jaolla kun on luokiteltu käypäseksi bbc each tyyppiseksi?

    Paljon kysymyksiä ja osa varmaan menee jo kertaamiseksikin mutta kun ei itsellä ole kokemusta ja netistäkin löytyy hyvin rajallisesti infoa mark6 versioon niin pakko kysellä sit vaikka vähän tyhmiä moneenkin kertaan :confused:

    Eli jos tommosen cranen nokan laittas billetti-yksrivisellä truerolleri jakovainaalla nippuun niin lienis ok? ~150$ näky olevan niitä yksirivisiä "race"- jakopäitä. Ja näyttäisi siltä että itse venakoneistoon on helpoin kun modaa sinne vaan suoraan vanhanmallisen koneiston girdleillä niin pitäs kyllä skulata ja kestää sit ottaa tarvittavat kierroksetkin :)
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Löytyy muuten tosta cranen nokssta sekä 112 että 114 lsa:lla oleva versio niin kuinkas paljon sillä mahtais olla käytännön eroa mun tapauksessa? Jos nyt oikeen oon ymmärtäny niin lähinnä puristussuhteeseen vaikutus? Eli 112 lsalla ois karvan verran enempi dynaamista purkkaa?
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos lsa:ta kaventamalla lisäät dynaamista rutistusta, niin samalla lisäät overlappia josta voi olla oma haittansa.. eikö olekin hauskaa.. :p

    Ajattelisin edelleen enemmän sun autoa ja kokonaisuutta johon motti tulee, kuin pelkästään teholukemia.
    Nokassa pitäisin duraation ja overlapin mahdollisimman kohtuullisena, mutta nostosta ei ole haittaa.

    Mitäs tuon cranen specsit sanoo?
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Oli tää alkuun hauskaa mutta nyt kun pitäs laittaa oikeesti taalaa tiskiin ja saada kombinaatio toimimaan niin alkaa hermot kiristymään :D

    Autosta nyt ei "kannata" ajatella muuta kuin pelkkä massa, koska voimansiirto tulee jokatapauksessa menemään uusiin puihin jollain aikavälillä koska tuo oma peränsä ei tule kestämään tuollaisena ja sen päivittäminen taas on niin kallista lystiä että sillä rahalla tilaa moserilta valmiin 9tuumasen :D

    Eli välityksiä on esmes turhan vielä kovin murehtia samoin kun turbiinia, koska ne voidaan mulkata sitten koneen mukaisiksi jakka sen kokoonpano ja luonne selviää :)

    Ja mitä tarkotat cranen omilla specseillä? Sen verran siellä oli että saa olla se 9.5 ruttua o_O
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tarkotin ihan perustietoja, nostot asteet overlapit jne. vai oliko ne jo tässä aikasemmin, en huomannu.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ No vaikka tuo, aika lähelle sama kuin se ehdotettu lunati. Crane hieman hitaammalla rampilla = enemmän perusasteita ja overlappia.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Plus hitusen enempi nostoa joka varsinkaan pakopuolella ei varmastikaan haittaa kun se näissä kansissa taitaa sen suurimman pullonkaulan muodostaa :)
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    OT:na, kokeileppas kysyä eri valmistajilta nokka-suositusta. Saat tasan yhtä monta eri vastausta kun on vastaajia. Kokeiltu on. Otin sit siitä välistä, vuojen ku ajaa ni ehkä tietää si mihkä suuntaa haluu muuttaa, jos edes haluaa.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nokun tuntuu kaikki olevan yhtä haluttomia vastaamaan kyselyihin kun ei löydy hyllynokkaa.... Siksi kai tässä joutuukin repimään hiuksia päästä :D
     
    Inlinee tykkää tästä.
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jaa, mulle tarjottiin ihan suoraan custominokkia, ja otin sit hyllynokan nuitten välistä "koekappaleeksi". Sen takia et oli yllättävänkin iso variaatio eri valmistajien välillä. Ainut keltä oli vaikeuksia saaha vastausta oli Lunati, ja ne oli myös ainoot ketkä tarjos hyllynokkaa, ja vieläpä sellasta että voin melkeinpä satavarmaan sanoa että ois kilkattanu sillä. Ehkä niitä ei kiinnostanu :D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mä luulen että sä oot nyt jo ihan alueella tuon nokkavalinan kanssa, pikkuhifistely noitten eri arvojen kanssa ei tunnu enää missään.
    Ja anna niitten hiusten olla vaan päässäsi! :D
     
    isalmela ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mä tohon omaan maamoottoriin kysyin nokkaa schneider camssilta. Ilmotin puristukset, tilavuuden, ahtopaineen ja haaveissa olevan tehon. Ilmoittivat listanokkaa, mutta tilaa se 114lsa.lla samaan hintaan. No tehotavote täyttyi, mut ahtoja tuli vain vähemmän mitä laskukaavat kertoo. Liekö sit hengittää niin hyvin, vai onko tuo mun ikivanha huuhtelupumppu sit jo niin sohlo, kun välyksiä ei oikee kirjojen mukaseks saa. Näin jälkikätee alkanu funtsii et muuttasko välitys suhetta, et kansipahvit palais useamminki, tosin vasta kerran palanu ja cometikit tulee nyt tulevassa "huollossa". Rajumpaa nokkaakin miettiny, kun tuo käy tyhjää ihan liian tasasee... Ainii, että mitäköettä, nii että ainakin tyytyväinen olin tuohon putiikkiin... Harvemmin tota snaideria ilmeisesti käytetää ainaka suamessa näissä "normaaleissa" moottoreissa?
     
    Camino'79, SauliK ja Inlinee tykkäävät tästä.
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Joo kyllä mä tulin siihen tulokseen että tilaan ton cranen 112lsa version ja itketään sit jälestäpäin jos meni oikein huolella vituks :rotfl:

    Enää jää epäselväksi että millä jakopäällä saan orggis kamluran asentoanturin skulaamaan koska suurin osa highperf jakopäistä ainakin ilmottaa suoraan ettei muka toimi sen kanssa, eli alarattaassa täytyy jonkun mitan olla erilainen? Vitsi että olis liian helppoa jos jollain ois vierekkäin moiset rattaat että sais kuvia/ensikäden tietoa :D

    Ja täytyy mittailla sit ne jouset ja ohjurin päät että paljonko joutuu ohjureita madaltamaan ja mimmoset jouset sinne saa käymään :)

    Ja sit tossa kun oikein aloin miettimään asiaa niin paljonkohan sitä nostoa/asteita kärsii nokassa olla kun männät tulee tasalle ja kannentiiviste ois tarkotus olla kokoonpuristuneena 1mm o_O kun muistin vaan että osaa kuulema ainakin open chamber kansisissa pattimännillä olla tarkoillakin? Näin mulle on ainakin kerrottu :rolleyes:
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Omassa 454 motissa on männissä pattia todella reilusti.Kannet kuitenkin semi open chamber 110cc.
    Nokkaa jo 276/282@0.050 ja nostoa tais olla 0.67 paikkeilla.Niin vaan mahtuu hyvin pyörimään ilman pusuja.
    Tottakai kun koekasasin kannet alakertaan kiinni,niin vähän arvelutti meneekö sinitarra ihan littuun.
    Nokka on mekaaninen laahaaja.

    Edit.Tein koekasauksen ilman kannen tiivaria joten sekin kertoi että ei olla liian lähellä mäntä/venttiili kontaktia.
     
    Muokattu: 6.2.2019
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juurikin jotain tällaista mietin itsekin tekeväni jakka saa romut tontille :)
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hieman ohi aiheen, mikä sitsueissön sulla on kaulassa? o_O
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Välilevyn poistivat ja laittovat titaania tilalle... Sen siitä saa kun on joskus urheillu ja sen lisäks valinnu paskan ammatin :D

    Eli "sitsueison is normal" ;):p
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Äkkiseltään tulis mieleen että ite en lähtis tosta etukautta sitä operoimaan vaan takaapäin. :confused:
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No näinhän sitä kuvittelis :)

    Mutta tosta etupuolelta ne meni ja siirsivät vaan ruokatorvea edestä että pääsivät leikkelemään välilevyn veks ja sit tosiaan semmonen hammastettu reikäjuustopala titaania nikamien väliin korvikkeeks luutumaan. Toisaalta kun kattoo selkärangan rakennetta niin sehän on enempi avoin etupuolelle niin siinä on jopa ihan järkeä ;)
     
    -kk-, Gary Grand, Rusty ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!